Dere som skal ha tidlig ul

ML85

Forelsket i forumet
Har dere ringt legen og fått henvisning/bestilt?
Eller når tenker du å gjøre det?

Er 5+2 i dag og tenkte å ringe i morgen.

Hvor fort får man time hvis man må ta det privat tro? Noen som har en formening?
 
Jeg var på tidlig ultralyd sist jeg var gravid, og da ble jeg henvist av jordmor pga tidligere abort. Da var jeg på UL rundt uke 10 tror jeg. Regner med det blir samme neste gang vi blir gravide siden vi dessverre mistet andre babyen også. Jeg ringte til jordmor for å ta første svangerskapskontroll der og fikk time rundt uke 7 slik at hun kunne henvise meg videre.

I forhold til private klinikker vet jeg ikke hvor kjappe de er, men antar det kommer an på kapasiteten.

Synes det er altfor lite med bare en ordinær ultralyd, så en tidlig UL er obligatorisk for meg ;)
 
Jeg var på tidlig ultralyd sist jeg var gravid, og da ble jeg henvist av jordmor pga tidligere abort. Da var jeg på UL rundt uke 10 tror jeg. Regner med det blir samme neste gang vi blir gravide siden vi dessverre mistet andre babyen også. Jeg ringte til jordmor for å ta første svangerskapskontroll der og fikk time rundt uke 7 slik at hun kunne henvise meg videre.

I forhold til private klinikker vet jeg ikke hvor kjappe de er, men antar det kommer an på kapasiteten.

Synes det er altfor lite med bare en ordinær ultralyd, så en tidlig UL er obligatorisk for meg ;)


Så bra du får god oppfølging. Det må være betryggende :)
Ja, altfor dårlig at man får bare 1 ul i løpet av ett helt svangerskap (sånn egentlig)

Bestiller privat hvis jeg ikke får offentlig, orker ikke å gå i uvissheten. Selv om jeg har en bedre følelse denne gangen. Men er jo ingen forsikring uansett.
 
Jeg var på tidlig ultralyd sist jeg var gravid, og da ble jeg henvist av jordmor pga tidligere abort. Da var jeg på UL rundt uke 10 tror jeg. Regner med det blir samme neste gang vi blir gravide siden vi dessverre mistet andre babyen også. Jeg ringte til jordmor for å ta første svangerskapskontroll der og fikk time rundt uke 7 slik at hun kunne henvise meg videre.

I forhold til private klinikker vet jeg ikke hvor kjappe de er, men antar det kommer an på kapasiteten.

Synes det er altfor lite med bare en ordinær ultralyd, så en tidlig UL er obligatorisk for meg ;)

Har du abortert mange ganger?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har du abortert mange ganger?


Sent from my iPhone using BV Forum

To ganger. En gang i september og en gang i mars. Første gangen ble det utskrapning på sykehuset fordi kroppen ikke kvittet seg med alt selv, andre gangen ble det oppdaget på tidlig UL og måtte sette i gang aborten da kroppen ikke viste tegn til å gjøre det selv.
Det har vært et tungt år, men vi fortsetter å prøve og håper virkelig det blir positiv test neste uke!! :love2
 
To ganger. En gang i september og en gang i mars. Første gangen ble det utskrapning på sykehuset fordi kroppen ikke kvittet seg med alt selv, andre gangen ble det oppdaget på tidlig UL og måtte sette i gang aborten da kroppen ikke viste tegn til å gjøre det selv.
Det har vært et tungt år, men vi fortsetter å prøve og håper virkelig det blir positiv test neste uke!! :love2

Håper du får positiv test, da! :)

Hvordan ble du henvist? Hva sa du? Jeg har veldig lyst på tidlig ul etter ma i april. Det er eneste gangen jeg har mistet, så tviler litt på at legen vil henvise meg, selv om jeg er fryktelig nervøs for hvordan det går denne gangen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg hadde en traumatisk opplevelse i februar.. En ufullstendig sa som de kaldte d.. tok d veldig hardt... Men får ikke hhenvisnig til tidlig ul denne gangen siden det er helt vanlig å miste en gang.. Men har bestilt privat på Volvat.. Koster litt, men da får jeg det jeg betaler for ihvertfall :) Skal når jeg er 7+6 ca.... (12.august)
 
Jeg hadde en traumatisk opplevelse i februar.. En ufullstendig sa som de kaldte d.. tok d veldig hardt... Men får ikke hhenvisnig til tidlig ul denne gangen siden det er helt vanlig å miste en gang.. Men har bestilt privat på Volvat.. Koster litt, men da får jeg det jeg betaler for ihvertfall :) Skal når jeg er 7+6 ca.... (12.august)


Hm. Så gnien de skal være på ul-apparatet sitt da. Må vel belage meg på å punge ut her også sikkert. Hvor mye må du betale?
 
Hm. Så gnien de skal være på ul-apparatet sitt da. Må vel belage meg på å punge ut her også sikkert. Hvor mye må du betale?
På volvat i bergen koster d 1500 ca... verdt hvert øre! men finnes billigere alternativer som majorstuaklinikken, der koster d 900...
 
Jeg ble henvist etter første SA. Jeg ringte rett til jordmor, da jeg ikke ble videre imponert over fastelegen den første gangen jeg ble gravid. Tar alle kontroller hos jordmor fremover. Hun sendte henvisning til tidlig UL sammen med ordinær UL, så fikk to brev i posten innen kort tid. Vet ikke hvordan det blir neste gang, men regner med det går greit denne gangen også. Jeg forsto på jordmor at jeg kunne få tidlig UL fordi jeg hadde behov for forsikringen ;) Har kanskje en veldig snill jordmor jeg da :p
 
Jeg ble henvist etter første SA. Jeg ringte rett til jordmor, da jeg ikke ble videre imponert over fastelegen den første gangen jeg ble gravid. Tar alle kontroller hos jordmor fremover. Hun sendte henvisning til tidlig UL sammen med ordinær UL, så fikk to brev i posten innen kort tid. Vet ikke hvordan det blir neste gang, men regner med det går greit denne gangen også. Jeg forsto på jordmor at jeg kunne få tidlig UL fordi jeg hadde behov for forsikringen ;) Har kanskje en veldig snill jordmor jeg da :p

Her er det to kommuner som deler på EN jordmor. Ellers er det mange udugelige turnusleger... Fastlegen min har jeg følelsen av at hun er litt "kald". :p Hun viste null sympati da jeg satt på kontoret sist med rødsprengte øyne etter å ha grått i en halvtime på vei til legekontoret. Gadd ikke lytte etter hjertelyd da jeg spurte om hun kunne gjøre det. Fikk i det minste UL bare tre timer senere på dagen.
Skal høre med henne først, da, så ser jeg om jeg skal ringe jordmor. Er så trasig å gå og lure på om det lever inni der... Kanskje den er død allerede, liksom... Jeg virkelig hater disse tankene..!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg er 4+0 Ida og ringte legen. Fikk time tirsdag. Jeg kan få tidlig ul pga stor sjans for tvillinger. Så vil sjekke ut det. Men aner ikke når jeg får time til Ul da. Meget mulig jeg tar det privat om jeg må vente en stund;)
 
Back
Topp