Dere som skal ha et eller flere barn til

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Har dere begynt å tenke på når dere vil begynne å prøve igjen, optimal aldersforskjell o.l? Hva har dere evt. landet på?
 
Vi prøver jo, sånn på ordentlig fom neste mnd. Men testet etter el denne syklusen,for å legge litt aksjer men og for å se at alt er "ok"

Må jo vente til ammeslutt med nytt forsøk (ivf) men, det er gøy å prøve hjemme i mellomtiden. Akkuratt aldersforskjell tenker vi ikke så mye på,annet enn at vi vil ha de tette om det lar seg gjøre :happy:
 
Samme som Ønskebarn2017 over, må vente til ammeslutt med ivf - og hvem vet hvor lang tid det tar hvis det i det hele tatt går (tok 4 år første gang). Så har ikke luksusen av å kunne bestemme aldersforskjellen dessverre, men så tett som mulig! Kommer jo til å prøve hjemme i mellomtiden også, men liten tro på det etter hvordan veien har vært.
I mellomtiden er det bare å jobbe med å få kroppen i klar-for-ny-baby-form hehe[emoji6][emoji4]
 
Vi starter å prøve så fort mensen kommer tilbake.. Eller eggløsningen da selvsagt
 
Vi skal ha flere, og i utgangspunktet ønsket jeg en aldersforskjell på 2, maks 3 år. Dette for at de skal ha glede av hverandre i lek. Akkurat nå er vel både jeg og samboer litt der at vi ønsker at hun skal bli større og mer selvstendig før vi får neste. Han arbeider borte halve året og E er nok å ta seg av alene for øyeblikket syns jeg :)
Men tiden får jo vise hva som skjer, er ikke noe fasit for hva som er det optimale syns jeg.
 
Vi er i gang med søskenforsøk nå vi :D
Skal ha innsett av embryo neste uke.
Blir 16-21 mnd i mellom viss vi får flere barn da. (Mai-sept baby)
5 på frys, håper et av de gullegget. Blir ikke flere forsøk da vi ikke får dekket det, men lille ble til av et fryst embryo av samme uttak, så har et lite håp om at det går :)

Tenker det kommer til å bli travelt og til tider tøft med to tette, men er 7 år mellom nr. 1 og 2, så vil ha to tette nå så blir vi ferdig med våkenetter og alt i samme slengen.
Litt skrekkblandet fryd dette her:joyful:
 
Vi er i gang med søskenforsøk nå vi :D
Skal ha innsett av embryo neste uke.
Blir 16-21 mnd i mellom viss vi får flere barn da. (Mai-sept baby)
5 på frys, håper et av de gullegget. Blir ikke flere forsøk da vi ikke får dekket det, men lille ble til av et fryst embryo av samme uttak, så har et lite håp om at det går :)

Tenker det kommer til å bli travelt og til tider tøft med to tette, men er 7 år mellom nr. 1 og 2, så vil ha to tette nå så blir vi ferdig med våkenetter og alt i samme slengen.
Litt skrekkblandet fryd dette her:joyful:
Åh, så gøy, og så spennende :happy: jeg skal krysse alt jeg har, og håper det klaffer:Heartred håper du deler litt her når du skal teste :D
 
Åh, så gøy, og så spennende :happy: jeg skal krysse alt jeg har, og håper det klaffer:Heartred håper du deler litt her når du skal teste :D
Tusen takk for det! :) Skal prøve å huske det' Testene ligger klare ;) :joyful:
 
Her kommer lillesøster i Desember2018/Januar2019. Det var absolutt ikke planlagt. Vi brukte veldig lang tid på å bli gravid de to forje gangene, og vi hadde bare sex 3 ganger denne gangen på hele mnd, og da å holde oss unne EL siden vi ikke går på prevansjon. (Jeg skjønner det at det bør vel kanskje beregnes som planlagt siden vi ikke gikk på noe form for prev :/ ) men dette var ikke med i beregningene, vi hadde ønsket at det skulle gå litt lengre tid. Så nå blir det 12-13 mnd mellom storebror og babyen som kommer. :shy:
 
Her kommer lillesøster i Desember2018/Januar2019. Det var absolutt ikke planlagt. Vi brukte veldig lang tid på å bli gravid de to forje gangene, og vi hadde bare sex 3 ganger denne gangen på hele mnd, og da å holde oss unne EL siden vi ikke går på prevansjon. (Jeg skjønner det at det bør vel kanskje beregnes som planlagt siden vi ikke gikk på noe form for prev :/ ) men dette var ikke med i beregningene, vi hadde ønsket at det skulle gå litt lengre tid. Så nå blir det 12-13 mnd mellom storebror og babyen som kommer. :shy:
Gratulerer så mye :Heartred det kommer til å gå fint :happy: du får tenke at du gjør unna hele bleie perioden kjapt :hilarious:
 
  • Liker
Reactions: SMD
Gratulerer så mye :Heartred det kommer til å gå fint :happy: du får tenke at du gjør unna hele bleie perioden kjapt :hilarious:

Ja, prøver å tenke positivt på det. Tipper det blir noen tøffe småbarnsår også vil de vel bare få mer og mer glede av hverandre. :)
 
Her kommer lillesøster i Desember2018/Januar2019. Det var absolutt ikke planlagt. Vi brukte veldig lang tid på å bli gravid de to forje gangene, og vi hadde bare sex 3 ganger denne gangen på hele mnd, og da å holde oss unne EL siden vi ikke går på prevansjon. (Jeg skjønner det at det bør vel kanskje beregnes som planlagt siden vi ikke gikk på noe form for prev :/ ) men dette var ikke med i beregningene, vi hadde ønsket at det skulle gå litt lengre tid. Så nå blir det 12-13 mnd mellom storebror og babyen som kommer. :shy:
Wow! Gratulerer!! Blir nok hektisk og slitsomt til tider, men det er jo verdt det til slutt (Sånn tenker jeg om å få to tette i all fall).
Hvordan tok mannen det?
 
  • Liker
Reactions: SMD
Ja, prøver å tenke positivt på det. Tipper det blir noen tøffe småbarnsår også vil de vel bare få mer og mer glede av hverandre. :)
Nå har jeg ikke så tette som dere får (19mnd mellom), men det har vært heftig (spesielt siden lillegutt har hylt så og si hver eneste kveld eller natt fra han var 3mnd). Men samtidig ser jeg hvor glad han er i frøkna, og hun går og kysser på han titt og ofte :Heartred
 
:happy:
Her kommer lillesøster i Desember2018/Januar2019. Det var absolutt ikke planlagt. Vi brukte veldig lang tid på å bli gravid de to forje gangene, og vi hadde bare sex 3 ganger denne gangen på hele mnd, og da å holde oss unne EL siden vi ikke går på prevansjon. (Jeg skjønner det at det bør vel kanskje beregnes som planlagt siden vi ikke gikk på noe form for prev :/ ) men dette var ikke med i beregningene, vi hadde ønsket at det skulle gå litt lengre tid. Så nå blir det 12-13 mnd mellom storebror og babyen som kommer. :shy:
Gratulerer:smiley-bounce016
Blir kjekt til de mens de vokser opp med å være tett:happy:
 
  • Liker
Reactions: SMD
Vi er i gang med søskenforsøk nå vi :D
Skal ha innsett av embryo neste uke.
Blir 16-21 mnd i mellom viss vi får flere barn da. (Mai-sept baby)
5 på frys, håper et av de gullegget. Blir ikke flere forsøk da vi ikke får dekket det, men lille ble til av et fryst embryo av samme uttak, så har et lite håp om at det går :)

Tenker det kommer til å bli travelt og til tider tøft med to tette, men er 7 år mellom nr. 1 og 2, så vil ha to tette nå så blir vi ferdig med våkenetter og alt i samme slengen.
Litt skrekkblandet fryd dette her:joyful:
Spennende og lykke til neste uke;)
 
Her kommer lillesøster i Desember2018/Januar2019. Det var absolutt ikke planlagt. Vi brukte veldig lang tid på å bli gravid de to forje gangene, og vi hadde bare sex 3 ganger denne gangen på hele mnd, og da å holde oss unne EL siden vi ikke går på prevansjon. (Jeg skjønner det at det bør vel kanskje beregnes som planlagt siden vi ikke gikk på noe form for prev :/ ) men dette var ikke med i beregningene, vi hadde ønsket at det skulle gå litt lengre tid. Så nå blir det 12-13 mnd mellom storebror og babyen som kommer. :shy:
Gratulerer [emoji1]
 
  • Liker
Reactions: SMD
Wow! Gratulerer!! Blir nok hektisk og slitsomt til tider, men det er jo verdt det til slutt (Sånn tenker jeg om å få to tette i all fall).
Hvordan tok mannen det?

Jeg tror vi begge var veldig paff. [emoji85] Dette var ikke noe vi egentlig ønsket så tidlig, men nå gleder vi oss. Er kommet over sjokket. Så mannen tok det vel like «fint» som meg. :D
 
Back
Topp