Dere som har mye vann i kroppen...

SmåØnsker

Ung og Aktiv!
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
❄️ Januargull 2023 ❄️
Jeg har gjennom hele svangerskapet hatt en del vann i kroppen. Men de siste dagene har vannet i hendene gjort dem veldig vonde, presser på nerver og jeg har ikke sjans til knipe igjen hånda uten at det iser oppover hele underarmen. Klarer ikke å bruke en ostehøvel uten å måtte spørre samboer om hjelp...

Noen andre som sliter med noe av det samme? Holder på gal over hvor hjelpesløs jeg er...
 
Last edited:
Har veldig mye vann i kroppen grad 2. Men er mest vann i beina. 1 dag på overtid her og verker i beina :( bukser gir merker og eg klare ikke å ha på meg sokker engang. Heldigvis klarer jeg meg. Ikke noe smerter i hendene heldigvis.
 
Ja kjenner meg igjen. Ta kontakt med legen eller jordmor ettersom du kan gå hjelp dersom det gjør veldig vondt.
 
Eg har ikke vondt slik du beskriver, men får vondt av å bruke hendene fordi de er så stiv av alt vannet. Gleder meg veldig til det forsvinner! Fysioen min nevnte at det kunne komme til et punkt der det ble veldig press rundt håndleddene og da kunne slike ting skje. Men hun sa ingenting om hva vi kunne gjøre for det.......
 
Jeg hadde det slik!! Klarte ikke å åpne en bruskork. Dovna bort i bare fingrene innimellom.

Skikkelig vondt.. Fødte for fem dager siden og er helt fin igjen nå :) hold ut!!
 
Jeg hadde det slik!! Klarte ikke å åpne en bruskork. Dovna bort i bare fingrene innimellom.

Skikkelig vondt.. Fødte for fem dager siden og er helt fin igjen nå :) hold ut!!
Akkurat slik jeg har nå :p 2 dager til termin, gleder meg til å bli kvitt plagene!!
 
Jeg hadde mye vann i kroppen. Merket det godt på bena og spesielt høyre arm. Hadde ikke sko som passet, så jeg måtte låne av moren min.

Dessverre hadde jeg like mye vann i kroppen etter fødselen :( Først nå, 3 uker etterpå har det nesten forsvunnet.
 
Samme her, har bare halve følelsen i alle fingertuppene begrunn av vann og det er ømt å bruke hendene for mye :-/ gleder meg til å få normal kropp igjen snart...
 
Har det nøyaktig på samme måte.. gruer meg faktisk til hver natt jeg skal legge meg pga jeg vet hvor ekstremt vondt jeg får på morgenen når jeg ikke har hatt hendene i bevegelse..

Er visst karpal tunnel syndrom som kommer med økt hevelse og vann i kroppen..

Jeg klarer ikke vri opp kjøkken klut eller gre håret om dagen engsng :(
Har nå 2-3 på hevelse i kroppen :(
 
Har det nøyaktig på samme måte.. gruer meg faktisk til hver natt jeg skal legge meg pga jeg vet hvor ekstremt vondt jeg får på morgenen når jeg ikke har hatt hendene i bevegelse..

Er visst karpal tunnel syndrom som kommer med økt hevelse og vann i kroppen..

Jeg klarer ikke vri opp kjøkken klut eller gre håret om dagen engsng :(
Har nå 2-3 på hevelse i kroppen :(
Huff, ja da vet vi hvordan hverandre har det... Morgninger er et mareritt, det minste som innebærer å måtte ta i noe gjør vondt :(
 
Huff, ja da vet vi hvordan hverandre har det... Morgninger er et mareritt, det minste som innebærer å måtte ta i noe gjør vondt :(

Føler virkelig med deg ja <3 regner ikke med jeg blir bedre heller før alt er over, så blir noen tøffe dager frem til termin :(
 
Jeg har hatt ekstremt mye vann siste del av svangerskapet (grad 2-3) og har hatt problemer som du beskriver med dårlig gripeevne og generell stivhet i ledd pga væsketrykket. Ingen sko passer og skikkelig bollefjes spesielt om morgen. Nå er det 4 dager siden jeg fødte og det har blitt enda mer vann, så nå gleder meg nå til å bli kvitt det og ikke se ut som en ballong lenger. Det som hjelper godt for meg er å holde meg i bevegelse så jeg ikke stivner :)
 
Back
Topp