Dere som har hormonspiral Mirena

Dyvna81

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Har dere blødninger? Jeg har spotting hver eneste dag, satt spiralen for mer enn en måned siden, må bruke bind eller truseinnlegg hver dag og det tar aldri slutt :( Er det flere som har der sånt? Slutter det å blø til slutt og når kan det forventes?
Da jeg var på 6ukerskontroll legen tok celleprøve også og har fått svar, det var noen lette celleforandringer på livmorhalsen, men ingen phv og var derfor ikke uvanlig, står det i brevet, er det kanskje grunnen til disse blødningene? Fikk satt spiralen på 6ukerskontrillen og.
 
Hei. Jeg har hatt den spiralen i 10 år før jeg ble gravid (byttet inni her også), måtte opereres ut siste gang, så tester derfor andre alternativer nå:) jeg hadde ingen blødninger i det hele tatt, og var kjempe fornøyd med den, men har hørt at noen har blødd en stund i starten og at det gav seg etterpå. Håper det gir seg hos deg også. Gjerne ringe å høre med legen om den sitter riktig? :)
 
Hei. Jeg har hatt den spiralen i 10 år før jeg ble gravid (byttet inni her også), måtte opereres ut siste gang, så tester derfor andre alternativer nå:) jeg hadde ingen blødninger i det hele tatt, og var kjempe fornøyd med den, men har hørt at noen har blødd en stund i starten og at det gav seg etterpå. Håper det gir seg hos deg også. Gjerne ringe å høre med legen om den sitter riktig? :)
Ja, skal det etter hvert, hvis det ikke gir seg snart...
 
Har dere blødninger? Jeg har spotting hver eneste dag, satt spiralen for mer enn en måned siden, må bruke bind eller truseinnlegg hver dag og det tar aldri slutt :( Er det flere som har der sånt? Slutter det å blø til slutt og når kan det forventes?
Da jeg var på 6ukerskontroll legen tok celleprøve også og har fått svar, det var noen lette celleforandringer på livmorhalsen, men ingen phv og var derfor ikke uvanlig, står det i brevet, er det kanskje grunnen til disse blødningene? Fikk satt spiralen på 6ukerskontrillen og.

Jeg blødde til og fra i 6 mnd.. men etter det blødde jeg veldig lite når jeg hadde mensen, så det var verdt å vente på.. :)
 
Jeg skal sette inn snart her også, og legen sa da at jeg måtte belage meg på minst 2 mnd blødning i begynnelsen.. Jeg håper det ikke blir mer enn det:shifty:
 
Ikke satt inn ny enda, men brukte den tidligere.
Jeg fikk regelmessig mens fra første stund jeg, hadde den i 11 mnd før jeg tok den ut for å prøve på nr 2, og hadde mensen hver måned. Normal mens til samme tid hver mnd.
Blødde pittelitt samme dag som jeg satt den inn, så tok det er par uker før jeg fikk mensen.
 
Takk for svar! Da er det helt vanlig, må bare vente å se hvordan går det senere.
 
Dette er grunnen til at jeg heller tar staven, kan ikke ha all den blødningen :p
 
Bare hatt litt spotting, nesten ingenting :) Trooor kanskje en svak mensen startet i dag, men ikke sikker :p
 
Fikk beskjed om at det er veldig vanlig med spotting/blødninger en god god stund etter insett. En må bare ha tålmodighet å ikke ta den ut med engang.
 
Har dere blødninger? Jeg har spotting hver eneste dag, satt spiralen for mer enn en måned siden, må bruke bind eller truseinnlegg hver dag og det tar aldri slutt :( Er det flere som har der sånt? Slutter det å blø til slutt og når kan det forventes?
Da jeg var på 6ukerskontroll legen tok celleprøve også og har fått svar, det var noen lette celleforandringer på livmorhalsen, men ingen phv og var derfor ikke uvanlig, står det i brevet, er det kanskje grunnen til disse blødningene? Fikk satt spiralen på 6ukerskontrillen og.

Fikk satt spiral på 6ukers kontroll, blødde av og på i en måned, nå har det ikke blødd på litt over en uke, så satser på at det er over.
 
Her er det også slutt, heldigvis! Er så glad å bli ferdig med den spottingen.
 
Her er det også slutt, heldigvis! Er så glad å bli ferdig med den spottingen.

Greit å høre at det er vanlig da.. :p Jeg har blødd litt av og på siden innsetting (19.desember).. Noen dager har det virket som lett mensen da.. Ikke så mye nå de siste dagene, så håper det har gitt seg :p (Skal på etterkontroll 23.januar da..., så får jo snakket med legen da, men han sa ikke noe om blødninger ved innsetting)
 
Hvordan var det å sette den inn? Jeg skal sette inn nå på fredag og gruer meg litt:sorry:
 
Hvordan var det å sette den inn? Jeg skal sette inn nå på fredag og gruer meg litt:sorry:

Aldri festlig å styre der nede, men jeg synes det gikk helt greit. Jeg har ikke født vaginalt, så det er kanskje strammere der nede? Kjente litt idet legen åpna livmorhalsen, men når jeg bare huska å puste så gikk det helt greit. Legen sa før jeg kom at jeg skulle ta 1 gram paracet og 400 mg Ibux, da var det ofte bedre :)
 
Aldri festlig å styre der nede, men jeg synes det gikk helt greit. Jeg har ikke født vaginalt, så det er kanskje strammere der nede? Kjente litt idet legen åpna livmorhalsen, men når jeg bare huska å puste så gikk det helt greit. Legen sa før jeg kom at jeg skulle ta 1 gram paracet og 400 mg Ibux, da var det ofte bedre :)

Jeg kjente nesten ingenting, legen spurte meg om jeg hadde det vondt, men etter en vanlig fødsel 2 ganger ingenting kan skremme meg :)

Det var gjort på 3 sekund og absolutt ikke vondt ! Jeg var livredd og holdt meg selv i hendene [emoji1] men før jeg visste ordet av det var den på plass

Takk for svar :) da gruer jeg meg litt mindre;) men er så kleint når man kler av seg og den delen etterpå når man tørker og kler på seg igjen og føler seg litt skitten på en måte:oops: huff.. er kanskje bare meg. Blir fint uansett å slippe uroen for å bli gravid igjen ihvertfall.
 
Back
Topp