Dere som har hatt MA (eller blødning pga sprukket blodkar)

^Milla^

Gift med forumet
Hvordan utartet det seg? Hadde dere smerter?

Vet jeg er ganske negativ om dagen, men må bare få spørre dette.. Setter stooor pris på svar...

Mistet dere symptomene før blodet kom?
Og hvordan utartet blødningen seg?

Jeg har jo hatt 1 MA før, dag 1 fikk jeg brun/rosa utflod.. ganske mørkt.. dag 2 fikk jeg rosa med litt blod i, og dag 3 kom AAALT...(alle dagene var det jevnt med farget utflod både dag og natt)

Nå blødde jeg altå en "dråpe" i går.. Eller jeg tørket meg, der var litt brunt/rosa slim (ett tørk) ,så tørket jeg igjenn , var en dråpe helt reint blod (som om det kom fra et sår eller noe)

Dette var halv 3 i går på dagen.. Etter det har jeg egentlig ikke hatt noe, litt lyslyslys brun/rosa etter å ha rørt meg mye, men om jeg er rolig er utfloden klar/hvitaktig..

Beklager mye detaljer, men om noen kunne svare litt utfyllende hvordan de opplevde sin(e) MA(er) hadde jeg blitt gla.. Å kanskje letta..

Føler jeg har mista de fleste symtomer den siste uka, er ikke så trøtt som før, heller ikke så sulten.. har aldri vært særlig kvalm, så.. Brystene er heller ikke ømme ,annet enn om jeg ligger på de om natta(deeeet er vondt) [8|]


Evt dere som har hatt blødning pga sprukket blodkar(om man veit sånt) hehe Hvordan var det?
 
Da jeg hadde ma så mistet jeg alle symptomene på at jeg var gravid... ikke kvalme i det hele tatt ikke trett ingen ting..... ikke blødde jeg heller, jeg gikk i 2 uker uten å vite at babyen hadde død i maven min.
 
måtte på sykehuset å ha utskrapning...
 
 
 
Min MA startet med lyserosa nesten gjennomsiktig blod på papiret når jeg tørket meg. Etter 3-4 dager slik kom ALT. Sammen med noen forferdelige smerter.
 
Jeg krysser ALT for at det går bra med deg denne gangen! Forstår at du er reddd, men prøv å tenk positivt og send mye kjærlighet til livmoren.
 
Uansett hvor mye du leser på nettet har det gått bra med noen, og andre har det gått heller dårlig med. Prøv å fokuser på at det er mange det har gått bra med! Jeg veit at det er vanskelig..
 
Stor klem
 
Det starter som oftest å blø tilslutt, mange uker etter at spiren er død. Om det ikke gjør det er uskrapning. Når det er SA støter kroppen det i fra seg med en gang det går galt.
 
Enig med deg Digamma,jeg har hatt begge deler. Min ma var slik at jeg kom til ul i uke 12,babyen var død så måtte til utskrapning. Med mine sa har jeg begynt med lyserosa utflod,så har det bare gått på med smerter og kraftige blødninger.
 
I følge min lege hadde jeg en MA når jeg kom til ul og spiren hadde sluttet å vokse i uke 5 ++ Det var 5 uker siden. Jeg var på UL fordi jeg hadde dette lyserosa blodet på papiret. Når du sier det så fikk jeg noen tabletter som skulle få fortgang i blødningen. Det er 2,5 år og 3 sa siden. Jeg roter litt.
 
Samme til meg oxo det, hadde ikke vært noe aktivitet i fosteranlegget siden uke 6, begynte å blø ut i uke 12.. En SA= spontanabort.. Sier seg egentlig selv at det må skje spontant, noe som kommer ut og har vært dødt i 5-6 uker er jo ikke spontant? Jeg spørr altså, ikke påstår noe.. hehe

Bare høres ikke særlig spontant ut om det tar 6 uker[8|].. Jeg fikk diagnosen MA oxo, men tror kanskje det kan være forskjellig fra lege til lege.. Hva de kaller det mener jeg..

Skal prøve å være positiv å sende masse kjærlighet til livmora, får håpe det hjelper[:D] Som jeg sa til ei vennine her om dagen, verden er overbefolket og eneste grunnen til det er at det fødes masse barn.. Synes jeg oxo skal hjelpe til å overbefolke verden i mai [8D]
 
Jeg har ikke hatt en MA, men mange SA..
De to første jeg hadde begynte jeg med blødninger med en gang og blødde en ukes tid.
Og de 4 andre jeg har hatt har begynt med brunlig uflod, to av de hadde jeg brun utflod en dag før blodet kom, og de to andre har jeg gått med brun utflod/småblødninger en ukes tid før det har tatt seg ordentlig opp.. [:'(][:'(][:'(]
 
Jeg har ikke alltid mistet symptomene før blødninger, noen ganger har jeg hatt de mange uker etterpå.. [&:]
 
Har også hatt 1 sa for to år siden.. Og tro meg det kommer ikke spontant, altså ut med en gang.
Det gikk nesten en uke før det ble støtt ut av kroppen min, noe som gjorde veldig vondt.
Var da 10+3.. Fikk farget utflod en dag.. Og så var det borte.. Kom så tilbake et par dager etterpå.. Og så forsvant det igjen.. Tilslutt kjentes det ut som om at det var noen som bare trakk ut proppen og alt rant ut.
Jeg tror at en MA tilslutt irriterer livmoren såpass at det begynner å blø.. Men, det er bare min mening..
Alt vil nok variere fra person til person..
Jeg i det store og det hele hadde ingen verdens symptomer på at jeg var gravid, og fant det ikke ut før at jeg var nesten 2mnd på vei..

Tror du kanskje skal forhøre deg med en annen lege/gynekolog slik at du får et svar du kan være sikker på :)
 
Jeg har hatt 3 MA og de foregikk slik:

1. MA: Uke 6+2 blodstriper på papiret. Dro på ul, alt vel.
         Uke 6+3 starter brun utflod.
         Uke 7: Utvanna blod starter
         Uke 7+2 ul, alt vel
         Uke 7+3 Blødning starter
         Uke 7+4 ul, alt vel
         Uke 8 blør fortsatt
         Uke 8+1 ul, alt vel. Legen påstår blødningen er fra en plass under fosteret, så ingen fare.
         Uke 8+2 blør store mengder, store koagler og har rielignende smerter i flere timer (tror jeg opplever en SA)
         Uke 8+5 blør fortsatt som mensen, noen koagler innimellom
         Uke 9+1 ul, MA konstantert blir henvist til utskraping
         Ca 3 dager etter kommer alt ut av seg selv...

2. MA: Uke 6+4 ul, alt vel. Hjertet slår og den er 7,5 mm
         Uke 7+6 ul, alt vel. Hjertet slår og den er 15 mm.
         Uke 8+1 blodspor, en del slim.
         Uke 8+2 utvannet blod. Legevakta gir diagnosen truende abort. Legen hører hjerteslag på 187 pr. min.
         Uke 8+4 Blødningene har stoppet
         Uke 8+5 fastlege mener å høre hjerteslag på 120-130 slag pr min.
         Uke 9+1 Mørk orange blod/utflod i dag, ingen smerter.
         Uke 9+2 Ingen blødning/utflod lenger
         Uke 9+4 ul, konstantert MA. Embryoet på 19mm sitt hjerte har sluttet å slå. Blir henvist til utskraping.

3. MA: Uke 6+1 ul, så hjertet tydelig slo. Ble satt i gang tiltak. Albyl-E blodfortynende medisiner 1 tabl dagen
         og Crinone 8% progesteron-krem som skal sprøytes inn hver kveld. Dagene fremover til neste ul 10 dager senere opplever
         jeg alt som normalt, med ingen blødning eller misfarget utflod. 
         Uke 7+4 ul, konstantert MA. Embryo 5 mm og legen konkluderer med at det kan ha skjedd i dag morges, i natt, i går eller i det siste...
         Får diagnosen habituell abort. Henvist til utredning og utskraping.

Slik er mine opplevelser Milla. [&:][:(]
 
Hadde antakelig sprukket blodkar forrige fredag. Kom blod, noen "tørk" med toalettpapiret, friskt blod med bittesmå koagler. Ble selvsagt livredd og hysterisk. Mandag og torsdag denne uke hcg, fikk svar i dag at det var stigning i hcg og alt så normalt ut. Jeg syntes nok jeg ble mindre trøtt over helga og noen dager uti uka, enn jeg hadde vært tidligere, at brystene kanskje ikke var fullt så vonde lenger og at svimmelheten var borte. Mulig psyken spilte meg et puss der, for i dag etter legen ringte med prøvesvarene, kom både kvalme, trøtthet, sprengvonde bryster og alt på en gang.. Hehe. Satser på at alt er bra med deg og den lille! Vet om mange som blør ganske mye flere ganger under svangerskapet og likevel får friske barn!
 
Huff så mange dårlige fæle erfaringer med MA.. Og SA for den del.. Håper ingen av oss behøver oppleve dette flere ganger[&o]
 
Ser oxo helt klart at det ikke er noe "fast" mønster i hvordan det kan skje(selv om jeg skulle ønske det var det, så man hadde sluppet å lure).. Må nok smøre meg med tolmodighet og krysse alt for at den lille spiren blir til mai.. Er ikke akkurat i god tro, har fortsatt endel lysrosa utflod, regner med bekymringene ikke vil forsvinne før onsdag uansett.. Blir godt å få bekreftet noe, uansett utfall.
 
Tusen takk for alle svar jenter[:)]
 
Da jeg hadde min første MA begynte det med brunaktig utflod. Ikke mye, men litt hver dag. Symptomene forsvant også etterhvert. Og tilslutt kom da blodet og smertene. Dro på sykehuset og fikk konstatert MA og måtte ha utskrapring. Min andre MA begynte med en blødning som viste seg at ikke hadde noe med dette å gjøre. Legen mente den kom av et sprukket blodkar, men på UL ble det da oppdaget at spiren var død. Og at dette hadde skjedd helt nylig. Så den gangen opplevde jeg verken smerter eller noe særlig blødninger, det ble bare oppdaget ved en tilfeldighet.
Håper det ikke er MA du opplever nå. Blødningene kan være helt ufarlige vet du. Har du snakket med legen din?
Krysser fingrene for deg og satser på at dette går bra
 
Back
Topp