Dere som har fått nummer 1

Lillemor21

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Augustmødrene 2014
Og tenker på å få barn om 3-5 år, tar dere vare på klær, utstyr osv? Evt hva tar dere vare på, hva kastes, hva blir gitt/solgt bort? Noe dere ønsker dere skulle ha tatt vare på? Hvordan lagrer dere det evt?
 
Her blir det nesten 3 år mellom mine to, og jeg tok vare på de klærne jeg likte best etter storebror, resten solgte jeg. Tok vare på mye utstyr og leker også, men solgte det som ikke ble brukt noe særlig med storebror. Veldig kjekt å få en gutt til nå da siden mye av klærne og utstyret er "guttete" ; p
 
Vet ikke når vi vil prøve på nestemann, men tar uansett vare på alt. Det står noen bokser i kjelleren med klær for å si det sånn, og han er bare 15mnd:p syns det er unødvendig å kvitte meg med det før vi er helt ferdig, det meste er jo like fint:)
 
Tar vare på alt:) Har god lagringsplass heldigvis.
Klærne er i plastbokser.
 
Tar vare på det meste, er noe klær å sånt som jeg ikke bruker eller liker som blir gidd bort :) Lagrer klær i plastbokser :)
 
Har 4,5 år mellom. Tok vare på det meste, men trengte likevel litt nytt.
 
Tar vare på alt :) Har det i boden på loftet eller i kjelleren :) Tenker vi kan begynne å gi bort når vi er ferdige med barn :)
 
Tok vare på drt som var helt og pent og ble rent igjen. Nr 2 var ekstrem gulpunge :p Oppbevarte det i plastikkbokser. Har 4 år og 9 mnd mellom. Så lå en stund der da :p
Tok vare på en del av de dyre lekene også. Mye av utstyret kjøpte jeg nytt av. Det fra nr 1 var allerede arva og ganske gammelt.
 
Jeg har en gutt på 3 år og venter nå nr to :) Jeg er glad nå for at jeg valgte å spare på det meste av utstyr, for da har vi nesten alt nå når nestemann kommer :) Sparte på de klærne jeg likte best og solgte resten. Dette oppbevares i plastbokser. Og sprinkelseng, vippestol, spisestol osv har vi på loftet, mens resten av utstyret har vi inne på en bod. Men blir jente denne gangen da, så hvor mye av klærne jeg får brukt blir jo gøy å se. Finner sikkert noe nøytralt jeg kan bruke :p
 
Har ei jente som blir 2 år i februar, håper på å bli gravid igjen neste år. Vi har kun tatt vare på klærne, samboern har også en gutt fra før som nå er 4 år og alle klærne etter han er også blitt tatt vare på :)
 
Tar vare på det meste - og syns det er fint å låne vekk til tantebarn i mellomtida:) Får også låne/arve mye av søsken/svigerinner. Lagrer i oppbevaringsposer med glidelås (litt mindre tett enn plastbokser, og det tror jeg er bra) på kryploftet.
 
Vi tar vare på alt. Er ikke ferdige med barn. Men har tenkt til å ta vare på det uansett. Er morsomt å gå inn til svigermor og finne fram klær fra 80 og 90 tallet. Mye fint og morsomt. Vi bruker en god del av de gamle klærne. 17 mai brukte vi en simo vogn fra 79. Så her skal alt tas vare på. Tenk hvor morsomt det blir når man får barnebarn. En av yndlingslekene til Marit er en faren hennes brukte når han var liten.
 
Vet ikke når nr 2 blir, men vi tar vare på alt sammen. Oppbevares i plastkasser med lokk.
 
Tok vare på det aller meste ja. Var veldig kjekt å ha nesten alt klart, måtte bare fylle på med litt klær etterhvert. Kvittet meg med alt etter nr 2, fir jeg skulle aaaaaldig ha flere barn, så nå må vi kjøpe alt på nytt for en planlagt nr 3 er på vei :D hehe. Men blir 6 år mellom nr 2 og nr 3 da.
 
Her blir det nesten 5 år imellom. Har tatt vare på klær som jeg synes kan brukes igjen. Også samme kjønn :)
 
Hvis det var 5 år hadde jeg nok gitt det bort :)
 
Har aldri hatt plass til å ta vare på mye så jeg har gitt bort nesten alt underveis. :)
Men i dag ønsker jeg at jeg hadde tatt vare på mer.
 
Har tatt vare på de fleste av klærne etter nr 1 her :) Fikk 2 jenter etter han, så ikke mye jeg fikk brukt :p
Nå 12 år etter (eller 11, termin i januar :)) kommer endelig lillebror og da har jeg rotet litt i klærne etter storebror :D

Noen var kast og noe brukende :) Utrolig nok noen av strømpisene var strikken forsatt helt fine :D :p Får se etter en vask :p
 
Back
Topp