dere som har brunt hår, og fått barn med en lyshåra mann, hvilken hårfarge fikk barna?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Jeg er høygravid og koser meg med å se for meg hvordan kanskje den lille i magen ser ut :angelic:. Jeg grubler over hvordan hårfarge han kommer til å få :wideyed: . Dere som er brunhåret, og har fått barn med en blond/mellomblond mann, hvilken hårfarge fikk barna deres :)? Trumfer alltid mørkt lyst?

Jeg har vanlig brunt hår og har hatt det hele tiden.Alle mine 5 søsken er også brun til mørk i håret, men to var platinablond som barn. Alle på min side av familien er egentlig ganske mørke. Ingen har rødt hår
Samboer har hår som vokse ut blondt med litt svakt brunskjær, men så blir det lyst/blondt etter hvert som det eksponeres for lys/sol. Skjegget hans har litt rødskjær. Som barn var han platinablond. Han er enebarn, men alle søskenbarna er lysehåra/mellomblond, og var neste helt hvite som barn som jeg har sett på bilder. Så far sin side, er lyse.

Hva tror dere «vinner» i denne komboen ;)? Jeg vet det bare en vill gjetting uansett, og er bare for morro skyld :D elsker ungen uansett hvordan farge. Andre generiske trekk er mer forutsigbar, feks ører.

Jeg har hørt en myte om at babyer ofte ligner på far ved fødsel/ første tiden. Noen som vet om der en noe sannhet i det:scratch?

Last edited:
Ååh noe gikk galt når jeg skulle skrive tittelen :( ble lagret før jeg var ferdig fordi jeg kom borti noe, skal spørre admins om hjelp. Skulle stå
« dere som har brunt hår, og fått barn med en lys mann, hvordan hårfarge fikk barna?»

Både jeg og mannen har brunt hår, men jeg har en venninne med brunt hår og blond ektemann. De har fire barn med blondt hår :).

Begge mine foreldre har brunt hår.
Alle tre var platinablonde som barn, jeg og yngste har mellomblondt nå, mellomste er helt mørk.
Alle født med svart hår.
Jeg og samboer er mellomblonde, guttungen har lyst hår og er født med svart hår

Her er jeg blond og mannen brun. Eldste har rødt hår og yngste er som meg.

Datteren min kaller håret mitt brunt, så det har jeg:p
Meg og mannen har mørkblondt hår, var helt lyse som barn. Ungene har foreløpig hatt veldig lyst første to år og så litt mørkere/gyldent blondt.
Jeg tenker egentlig at man må vente å se:p men gøy å tippe:)

Jeg er lys/mellomblond og mannen har mørkebrunt hår. Jentungen på 5mnd har mørkt hår, men jeg var også mørkere som baby enn som voksen, så kan jo endre seg fortsatt :)

Når det gjelder å ligne på pappa ved fødsel så var det helt motsatt her :p var veldig lik meg og min bror da hun ble født og ble mer og mer lik pappa etterhvert.

Jeg har to veldig mørkhårede foreldre. Mamma hadde rødt hår når hun var ungdom, og har røde kroppshår i dag. Pappa har vært mørk bestandig, og har mørke kroppshår.

Jeg hadde selv nesten hvitt hår til langt etter at jeg begynte på skolen. På barneskolen begynte det å gå over i mørkt blond, og nå i dag, etter fylte tredve er det en kald mørk blond farge. Det samme har skjedd med min søster, mens vår bror har helt mørkt hår, slik som mamma og pappa.

Vi er to søsken som har mørke kroppshår og en som har lyse.

Vi tre barna har også helt ulike hår, en med glatt hår, en med fall og en med krøller. Foreldrene våre har litt fall begge to.

Så jeg vil si at det nødvendigvis ikke trenger å ha noe å si hvordan foreldrene ser ut :)

Her har det vært motsatt da, jeg er lys og fedrene mørke.

Jeg og eksmannen har tre barn født med mørkt hår, og et barn født med lyst blondt hår. Tre av barna er nå mørk blonde, mens det siste er lyst blondt. Sistnevnte ble forøvrig født med nesten sort hår, men det har bare blitt lysere og lysere med årene, mens han som ble født lys blond har blitt mørkere med årene.

Jeg og nåværende mann har foreløpig ett barn. Hun ble født med rødt hår (pappaen hadde rødt hår som liten, og rødskjær i det mørke nå), og har enda rødt hår.

Takk for innspill dere :D forstår at hvilken farge han får kan gå begge veier, eller tilogmed rød. Gleder meg til å få møte mageboern min:love017

Her er det omvendt, jeg er blond og han er brunhåret. Eldste er lys blond, yngste er litt mørkere, men blond enn så lenge sannsynligvis. Det er litt rødskjær i håret hennes, men det er så kort enda :)

Her er det omvendt. Mannen har mørkt hår og brune øyne, jeg er blond med blå øyne. Begge gutta har lyst hår og blå øyne. ☺️

Jeg har mørkt hår, faren til eldste har lyst, eldste har lyst hår og brune øyne:)

Min samboer som er far til de to minste har brunt, men en del lysere enn meg. Mellomste har samme hårfarge som far og minste samme som meg :)

Så jeg har ett blondt barn, ett med mellombrunt og ett med mørk brunt:)

Min mor hadde mørk brunt hår og pappa var blond (helt hvit som barn og «askeblond» som voksen, med litt rødlig skjegg).
Jeg er blond og søsteren min er rødhåret. Begge fikk pappas blå øyne, mamma har brune.

Sønnen min var (og er) veldig lik meg som nyfødt. Har fremdeles veldig få trekk fra pappaen. Datteren min har egentlig hele tiden bare vært lik seg selv.

Jeg har brunt hår og han lys blondt.

En med brunt og og 2 med nesten hvitt hår. Spent på frøkna i magen=)

Føler jeg ser så mange blir blond, hvor en forelder er mørk i hår og den andre lys. Så du må nok vente i spenning :p

Føler jeg ser så mange blir blond, hvor en forelder er mørk i hår og den andre lys. Så du må nok vente i spenning :p

Ja, jeg venter spent :angelic: men det virker som det kanskje kan være geografiske forskjeller :scratch jeg kommer fra nord, det er det mange flere brunhåra barn å se enn her på Østlandet. Her synes jern nesten 80-90% av nordiske barn jeg ser er lys i håret. Vel, er jo ikke viktig. Jeg bare har lagt merke til at der er mer lyse i se hehe

Ja, jeg venter spent :angelic: men det virker som det kanskje kan være geografiske forskjeller :scratch jeg kommer fra nord, det er det mange flere brunhåra barn å se enn her på Østlandet. Her synes jern nesten 80-90% av nordiske barn jeg ser er lys i håret. Vel, er jo ikke viktig. Jeg bare har lagt merke til at der er mer lyse i se hehe
Hehe vet ikke hvorfor det er slik, kan jo selvfølgelig være at klima endrer pigmentet til håret. Vi kjenner en unge med Latin-Amerikansk mor (mørk hår) faren har blond. Ungen skulle man ikke trodd var halvt latin amerikansk.. hun er kjempe lys i håret

Her er jeg blond og mannen mørk i håret, og alle tre ungene er lyse.

Mamma er mørk og pappa lys. Begge brødrene mine og jeg er lyse .

Back
Topp