Dere som har 3, 4 eller flere

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Hvordan denne babyen i forhold til sine søsken?

Jeg har en teori om at nr.3 eller 4+ ofte (men ikke alltid) blir roligere og enklere enn de første. Litt fordi de må/lærer seg å være tålmodig og litt fordi foreldre gjerne er litt roligere, mer avslappet og har lært seg en del triks på veien. Og kanskje vi justerer forventningene fordi vi har mer erfaring med hva vi kan forvente oss med små i hus?

Her i huset var jeg såå fornøyd med nr.3. Jeg synes at han var så rolig og enkel at jeg trodde jeg hadde fått verdens snilleste baby. :) Men så kom nr.4 og er ikke bare like snill og enkel, men krever nesten enda mindre! Helt utrolig, jeg føler meg så heldig! <3
 
Jeg har bare 2, men nr 2 krever mer og er mindre enkel enn nr 1 [emoji14] med nr 1 var døgnrytmen på plass med en gang, var våken og fornøyd. Og sovna uten noe problem. Kunne ligge for seg selv og bare kose seg. Nr 2 sovner ikke før kl 02-03.30, når hun er våken er det mat hun vil ha eller så sutrer hun. Ikke mye våken og fornøyd [emoji14] men det kommer vel. Hun må bysses i søvn og eier ikke tålmodighet [emoji14] men hun sover en del på dagen og merker at hun begynner å bli mer fornøyd osv.
 
Jeg har hatt tre rolige, og enda er fjerde like rolige. Men jeg har aldri vært stressa rundt det å få barn
 
Jeg sitter her med en 8 uker gammel baby med kolikk og kan ikke fatte hvordan noen begir seg ut på 3,4 og 5 unger!!!!
Dere må jo være lagt av stål! Imponert! :)
 
Sniker fra (slutten av) november.
Nr 3 føles mye enklere enn de to første. [emoji4]
 
Nr tre er en drøm! Foreløpig ;) Nr to er kjempegrei! Men litt trøblete i starten, såpass langt mellom de to første at jeg hadde kommet litt ut av baby grooven:p
 
Har fått nr 2 nå.. og dette er noe heeeelt annet enn nr en.. jeg er rolig, baby er rolig.. nr en aldri alene. Ville kun være med meg eller på meg.. nr to sovnet i armene til mormoren ikveld.. hun var bra fornøyd da..
 
Selv har jeg baby nummer to, og det å få barn er MYE enklere denne gangen. Absolutt ingen opplevelse av at en er en og to er ti som alle snakker om. Jeg tror nok at vi vil få en tyngre overgang hvis vi får en tredje, fordi vi da er i mindretall. Storesøster får all den oppmerksomheten hun vil av pappaen nå.

Jeg er mer avslappet denne gang, men vi har egentlig hatt en tøffere start enn med første. Tyngre svangerskap, tyngre fødsel, morkakerester, kort tungebånd, babyen sover lite for seg selv, så hendene mine er alltid fulle. Men
likevel så koser jeg meg MASSE!!

Hvis det blir lettere for hver gang, så er jeg ikke redd for å få flere hvertfall.;)
 
Selv har jeg baby nummer to, og det å få barn er MYE enklere denne gangen. Absolutt ingen opplevelse av at en er en og to er ti som alle snakker om. Jeg tror nok at vi vil få en tyngre overgang hvis vi får en tredje, fordi vi da er i mindretall. Storesøster får all den oppmerksomheten hun vil av pappaen nå.

Jeg er mer avslappet denne gang, men vi har egentlig hatt en tøffere start enn med første. Tyngre svangerskap, tyngre fødsel, morkakerester, kort tungebånd, babyen sover lite for seg selv, så hendene mine er alltid fulle. Men
likevel så koser jeg meg MASSE!!

Hvis det blir lettere for hver gang, så er jeg ikke redd for å få flere hvertfall.;)
Må signere denne :) selvom snuppa er vanskeligere enn nr 1, så er det litt som å sykle. Man har gjort det før :) man er mer trygg på seg selv og man vet litt mer hva man går til :) her snakker gubben allerede om at han vil ha en til senere [emoji14] og vi har 4 til sammen nå :)
 
Nr 4 her å han e ganske så enkel :) like ikke ligge alene men hey, er jo alltid 3 brødre rundt han + meg å pappaen <3

Skal sier at nr 2 var også enkel da :p og nr 3! Hehe
 
Alle mine tre har vært "snille" babyer og rolige, men INGEN av dem kan legges i vogn eller for seg selv før 3 mnd:-O De skal ligge på puppen. Konstant. Og med nr 1 hadde jeg ikke noe annet å gjøre, så det var OK. Med nr 2 var det litt slitsomt siden jeg hadde nr 1. Nå er det et helvete med nr tre, fordi jeg har han på 1,5 og størstebroren alene 70% pga mannens studier og jobb! Hater disse første mnd, og jeg er så evig lykkelig for at jeg aldri skal ha flere babyer kjenner jeg. Mannen får ikke overtalt meg. Aldri.
 
Nr 2 var lettere en nr 1 og nr 3 er også veldig bedagelig enda hun har samme sykdom som nr 1. Tenker at erfaring og opplevelsen av ting er alfa og omega. Man senker skuldrene og opplever ting som mindre stressende. Tror nok dette farger opplevelsen av spebarnstiden
 
Back
Topp