Dere som betaler selv for tul og ikke har noen spesiell medisinsk grunn

Storveis

Betatt av forumet
Septembergull'17
Går dere i uke 7 eller 12, eller begge deler?

Jeg skal selv gå privat, men er usikker på om jeg skal gå i uke 7 eller vente til uke 12.

I uke 7 blir det jo mer eller mindre kun for å konstatere at det er liv (og om det er ett eller flere fostre), mens i uke 12 ser det virkelig ut som en ekte baby, bare i miniatyr. I forrige svangerskap var jeg i uke 12 og det var en fantastisk opplevelse.

Hva tenker dere andre som ikke har noen spesifikk medisinsk grunn å gjøre? Kanskje noen som venter helt til OUL og?
 
Går dere i uke 7 eller 12, eller begge deler?

Jeg skal selv gå privat, men er usikker på om jeg skal gå i uke 7 eller vente til uke 12.

I uke 7 blir det jo mer eller mindre kun for å konstatere at det er liv (og om det er ett eller flere fostre), mens i uke 12 ser det virkelig ut som en ekte baby, bare i miniatyr. I forrige svangerskap var jeg i uke 12 og det var en fantastisk opplevelse.

Hva tenker dere andre som ikke har noen spesifikk medisinsk grunn å gjøre? Kanskje noen som venter helt til OUL og?

Nå får jeg nok i hvert fall uke 7 den dagen vi blir gravide grunnet IVF, og mulig uke 12 også, men hadde jeg blitt gravid normalt tror jeg at jeg uansett hadde spandert på meg begge ukene. Såpass ærlig med meg selv er jeg at jeg vet jeg hadde ønsket begge deler :) 7 uker for å konstantere liv (bekrefte at testene faktisk er riktig) og 12 uker som en premie for å ha nådd den grensen før vi hadde sagt det høyt til hele verden.

Så her blir det uke 7 (får på grunn av IVF), uke 12 (privat hvis vi ikke får det offentlig), OUL og 3D for moro i uke 26-28 :)
 
Vurderer det jeg og. Er helt sikker på at jeg skal i uke 12, men uke 7 er jeg mer usikker på.

Ja, jeg er bare så utrygg at jeg føler det er noe jeg må for å slappe av og nyte graviditeten. Veldig lyst til å fortelle familien, men ikke før jeg vet det er noe å fortelle om der inne. Mistet sist graviditet og er fryktelig redd det skal skje igjen
 
Jeg har time i uke 7 pga IVF men kan nok bli fort i uke 12 også ;)
 
Back
Topp