Denne prøvetiden altså...

Julismil

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
Er i pp6 og har sålangt hatt blendahvite tester. Startet denne PP med friskt mot og ny giv. Drakk grapefruktjuice to ganger for dagen fra mens til antatt el, og tvang nedpå med solvipect i dagene rundt el. Jeg takler ikke smaken på noen av dem, men hva gjør man vel ikke for å øke oddsen? :) Prikken over i-en er at jeg er ganske sikker på at jeg bommet på hele el. Første syklus der jeg ikke har testet med eggløsningstester. Har vanligvis markante el-smerter og trodde jeg hadde el på søndag. Lagt opp aksjer en hel uke i forveien og virkelig planlagt alt (estimert meg frem til el på søndag). På tirsdag hadde jeg sterkere el-smerter og er derfor ganske sikker på at den var da. Fikk lagt inn aksjer tirsdagskvelden, men er ikke videre optimistisk.. Vi hadde jo planlagt el til søndag, og lagt opp et intervall av sengevalser i forhold til den dagen. Må nesten le litt og... :) Fikk jo lagt inn aksjer to dager før og på selve el-dagen om den var på tirsdag, så vi får se.. Enn med dere, er magefølelsen god for dere i dpo-land? :)
 
Typisk at el er forsinket når man har klart å gjennomføre en "perfekt" opptakt... det skjedde for meg i forrige runde, da el plutselig kom tre dager seinere enn forventet. Håper det har klaffet for deg denne runden! Jeg er bare på cd6 og må smøre meg med flere ukers tålmodighet [emoji13]
 
Har alltid hatt stabile sykluser, men føler det er litt som å spille Lotto uansett. Er så mye som skal klaffe, så jeg tror ikke vi kan styre det helt.:) Har gjort jobben denne gang også får vi se. Sist ble vi gravid på pp7.:)
 
Magefølelsen er ikke spesielt god nei, så her venter jeg bare på at dagene skal gå. :p Vi traff vel greit med aksjer, men det hjelper ikke det når jeg er på vippen til å måtte ha litt hjelp for å bli gravid.
 
Aldri hatt så mye rot i syklusene mine som etter vi har begynt å prøve jeg :wacky: plutselig har jeg begynt å få mellomblødninger noen dager før mens. Aldri hatt før, har hatt det nå helt siden vi starta:confused:
Skal ha mens i morgen, så straks på 5 pp. Føler at jeg aldri kommer til å bli gravid:yuck:
Krysser fingrene for deg :angelic:
 
Typisk at el er forsinket når man har klart å gjennomføre en "perfekt" opptakt... det skjedde for meg i forrige runde, da el plutselig kom tre dager seinere enn forventet. Håper det har klaffet for deg denne runden! Jeg er bare på cd6 og må smøre meg med flere ukers tålmodighet [emoji13]

Ja, veldig typisk! Tålmodighet er nok bare noe vi må smøre oss med i denne tiden, på en måte syns jeg dagene flyr, men på den andre siden føles det ut som om det alltid er 14 dager til både el og mens

Takk, håper det klaffer for deg når el er der :)
 
Har alltid hatt stabile sykluser, men føler det er litt som å spille Lotto uansett. Er så mye som skal klaffe, så jeg tror ikke vi kan styre det helt.:) Har gjort jobben denne gang også får vi se. Sist ble vi gravid på pp7.:)

Ja, er virkelig mye som skal klaffe! Det hadde jeg ikke trodd før vi begynte å prøve selv, har jo støtt hørt om de som bare plutselig var gravid :) Blir spennende å se da, håper det klaffer for deg! Her prøver vi på første, spent på hvor lang tid det vil ta :)
 
Magefølelsen er ikke spesielt god nei, så her venter jeg bare på at dagene skal gå. :p Vi traff vel greit med aksjer, men det hjelper ikke det når jeg er på vippen til å måtte ha litt hjelp for å bli gravid.

Deler den magefølelsen med deg! Forrige PP hadde jeg en skikkelig god magefølelse, men den slo feil. Vi får håpe den slår feil for oss begge denne gangen og! :) Håper det snart blir to streker for deg!
 
Deler den magefølelsen med deg! Forrige PP hadde jeg en skikkelig god magefølelse, men den slo feil. Vi får håpe den slår feil for oss begge denne gangen og! :) Håper det snart blir to streker for deg!

Jeg har dårlig magefølelse hver gang omtrent. :smiley-ashamed005

Takk, krysser fingre for deg også. :D
 
Jeg er midt i min første prøveperiode ever. Skummelt, uvirkelig og spennende på en gang! :happy:
Men er liksom alltid en ting jeg virkelig har trodd at jeg har hatt peiling på og det er når jeg har el... men det viser seg jo å være heeelt feil :bored: Jeg har etter flere dager med negativ test endelig fått positiv og det stemmer over ens med el-smerter- men det virker jo ikke so det j*vla egget vil løsne. Har hatt positiv el-test i 33 timer nå :wtf: Trodde jeg hadde smerter UNDER el, men virker som jeg har det før..Skjønner ingenting..
 
Aldri hatt så mye rot i syklusene mine som etter vi har begynt å prøve jeg :wacky: plutselig har jeg begynt å få mellomblødninger noen dager før mens. Aldri hatt før, har hatt det nå helt siden vi starta:confused:
Skal ha mens i morgen, så straks på 5 pp. Føler at jeg aldri kommer til å bli gravid:yuck:
Krysser fingrene for deg :angelic:

Så kjedelig da! Typisk kroppen å skape krøll når man trenger den til å prestere på sitt beste! :scratch Deler den følelsen, er liksom så uvirkelig at jeg en dag skal bli gravid, selvom vi aktivt prøver på at nettopp det skal skje:happy: Krysser fingrene for at mensen holder seg langt unna deg i mange mnd fremover:happy:
 
Jeg har dårlig magefølelse hver gang omtrent. :smiley-ashamed005

Takk, krysser fingre for deg også. :D

Hehe, jeg og! Men på tross av dårlig magefølelse og tanker som "at det umulig kan ha klaffet" begynner jeg gjerne å teste både 8 og 9 dpo. Og det verste er at jeg allikevel klarer å bli skuffet når den er blenda, selv om jeg egentlig"visste det" :angelic::joyful:
 
Jeg er midt i min første prøveperiode ever. Skummelt, uvirkelig og spennende på en gang! :happy:
Men er liksom alltid en ting jeg virkelig har trodd at jeg har hatt peiling på og det er når jeg har el... men det viser seg jo å være heeelt feil :bored: Jeg har etter flere dager med negativ test endelig fått positiv og det stemmer over ens med el-smerter- men det virker jo ikke so det j*vla egget vil løsne. Har hatt positiv el-test i 33 timer nå :wtf: Trodde jeg hadde smerter UNDER el, men virker som jeg har det før..Skjønner ingenting..

Så spennende! Er jo en tid knyttet med både spenning og nervøsitet dette. Ja, el-testene er ikke alltid så lett å bli klok på. Det sies jo også at det er individuelt hva som faktisk skjer i el-prosessen når man kjenner smertene. Det kan jo være smerter ved at follikkelposen rundt egget vokser, eller i det egget slippes osv. Noen kjenner jo heller ingenting, og det er nok like normalt :) På bruksanvisningen på el-testene jeg bruker står det at eggløsningen finner sted 24-48 timer etter positiv test. Jeg har funnet ut ved hjelp av testene at de smertene jeg kjenner mest sannsynlig er idet egget løsner, da jeg har smerter den dagen testen er negativ igjen (testene måler en stigning av et hormon som øker drastisk før el) :) Men det kan jeg jo ikke vite helt sikkert. Masse lykke til med første PP, tenk så gøy om det hadde vært blink på første forsøk! :)
 
Dagene snegler seg avgårde, og jeg er nå enten 7 eller 5 dpo. Vet at det gjerne er for tidlig å kjenne eventuelle symptomer, men jeg er vel ikke den eneste som analyserer alt i dpo-land?! :joyful: De ømme brystene jeg vanligvis har i dagene etter el er ikke kommet enda, men kjenner litt på ømme brystvorter. De er ikke sår eller vonde, bare småøm. Syns også jeg merker litt økt utflod kontra tidligere, kanskje begynner den hersens grapefruktjuicen å gi effekt nå?!xsmile8 Ga ingen effekt under ei, så den hopper jeg galant over i neste PP! ;) Det er jo noe å se frem til:dance008
 
Så spennende! Er jo en tid knyttet med både spenning og nervøsitet dette. Ja, el-testene er ikke alltid så lett å bli klok på. Det sies jo også at det er individuelt hva som faktisk skjer i el-prosessen når man kjenner smertene. Det kan jo være smerter ved at follikkelposen rundt egget vokser, eller i det egget slippes osv. Noen kjenner jo heller ingenting, og det er nok like normalt :) På bruksanvisningen på el-testene jeg bruker står det at eggløsningen finner sted 24-48 timer etter positiv test. Jeg har funnet ut ved hjelp av testene at de smertene jeg kjenner mest sannsynlig er idet egget løsner, da jeg har smerter den dagen testen er negativ igjen (testene måler en stigning av et hormon som øker drastisk før el) :) Men det kan jeg jo ikke vite helt sikkert. Masse lykke til med første PP, tenk så gøy om det hadde vært blink på første forsøk! :)


Ja det er sant, men har alltid så lenge jeg kan huske hatt disse smertene omtrent midt i hver syklus, skikkelig sting-aktig følelse.
Bruker babyplan sine og der står det 12-36 timer. Typisk at jeg ikke hadde flere el-tester på lager! Spørges om jeg må kjøpe nye i morgen tidlig når apoteket åpner . Er liksom så godt i gang med denne el kartleggingen, høhø.. :joyful:
 
Back
Topp