Den store vogntråden

Har jobba i babybutikk tidligere og hadde da helt klart for meg at jeg skulle ha hartan gtracer med vinterhjul når tiden var inne. Men imellomtiden har vi flyttet til landet og her er det ikke mange steder å gå tur som det var der vi bodde før. Nå har vi bestemt oss for å ikke ha stor vogn. Jeg er vel også helt æelig ikke den som går mye turer. Så vi har valgt å gå for britax b-agile trille med vinterhjul, adapter til bilstol slik at vi kan bruke bilstolen på istedet for bag. Trilla er lett, enkel og super slank når man legger den ned. Kan også legge den ned med bruk av kun en hånd som er veldig praktisk for oss :)
Jeg hadde emmaljunga edge duo med sportsunderstell til min første for 10 år siden som jeg også brukte til lillebror som kom 1 1/2 år senere samt sports tvillingvogn hvis jeg hadde med meg begge. Emmaljunga var så fordømt tung så kjente jeg angra bittert ettersom jeg bodde i 3 etasje uten heis eller mulighet til å la vogna stå nede :p
Jeg kjører dit jeg skal siden vi bor slik som vi gjør så en trille vil gjøre nytten for oss :)
 
Vi har emmaljunga Edge duo fra nr 1 og kommer nok til å ha den videre:)

Hadde vi ikke hatt vogn fra før hadde vi sikkert gått for Stokke trailz :)
 
Barnevognhuset rudo fører simo, og de sender også :) gå onn på nettsiden for å se :) ligger under vogner britax og simo :)
Mange som fortsatt har det, men siden produksjonen er lagt ned blir det værre med deler osv dersom noe skulle skje :( er sååå min flaks at noe ryker og det trengs en del etc..
 
Mange som fortsatt har det, men siden produksjonen er lagt ned blir det værre med deler osv dersom noe skulle skje :( er sååå min flaks at noe ryker og det trengs en del etc..


Jeg har veldig god erfaring med rudo ettersom jeg har jobbet der. Det skader ikke ringe å høre :)
 
Jeg har veldig lyst på emmaljunga:) men litt tidlig å tenke på synes jeg:)
 
Vi har TFK :) Fått veldig sansen for de vognene etter 7 år på småbarnsavdeling i bhg. Liker Emmaljunga veldig godt også :)
 
Vi har TFK :) Fått veldig sansen for de vognene etter 7 år på småbarnsavdeling i bhg. Liker Emmaljunga veldig godt også :)

Hvordan er de ift stabilitet? Og hvordan gikk overgangen til sportsdelen for babyen? Liker bagdelen veldig godt, men skeptisk til sportsvognen når ungen er under 1-1,5 år :)
 
Vi har brio happy duo etter storesøster. Men regner med den må stå i barnehagen når lillebror begynner der.
Så ønsker meg en med svingbare fremjul denne gangen.
Men er så usikker på om vi bør ha søskenvogn?
Har termin 21mai. Men regner med jeg får keisersnitt. Lillebror blir 2 år i juni.
Noen med erfaring?
 
Emmaljunga Edge Duo i fargen lounge grey :)

ImageUploadedByBV Forum1443966721.715911.jpg

Med med dette understellet :)
ImageUploadedByBV Forum1443966745.750522.jpg
 
Vi må lete litt, må ha ny (evt ny brukt). Skal ha fire like store hjul som ikke går an å svinge, vil ha stor bag som enkelt kan løftes ut av understellet, justerbart håndtak som kan flyttes fra side til side, og solig understell med oppbevaring under (metall, gitter eller slikt), samt en fin sittedel. Aller helst gummihjul, men slikt får man vel kanskje ikke tak i lengre. Var det på simovogna vi hadde først, liker det mye bedre enn lufthjulene.
 
Vi vurderer veldig å kjøpe vogn fra et merke som heter Roan modellen som heter Marita. De er kjent i store deler av Europa, men ikke i Skandinavia. Synes de er såå fine og de finnes i masse forskjellige farger. Må bare finne ut om den norske leverandøren er seriøs og at det er lett å få tak i reservedeler. Så om noen har erfaring med Roan eller nettstedet Kids & baby, så vil jeg gjerne ha tips.

Sånn ser den ut da, ikke helt sikker på fargen enda bare.
sl02.jpg
 
Har dere noen gode linker hvor man kan se? :) Førstegangsgravid, og ANER ikke hva slags vogn jeg vil ha. Litt låst på Emmaljunga, men føler jeg må være litt åpen for andre muligheter også :)
 
Tfk. Lett å trille, liten plass i bilen, lett å slå sammen, lett å løfte i bilen osv:)
 
Hadde emaljunga på min første, men synes den er fryktelig tung...
På grunn av at jeg har et handikap i hendene som gjør at den ene hånda er litt svakere vurderer vi å kjøpe noe som er lett å håndtere :)

Noen som har tips til ei vogn som er lett å klappe sammen med så å si ei hånd? :p og som ikke tar så stor plass :)
 
Jeg har emmaljunga city cross fra eldstemann, det er en stødig og grei vogn, men hadde valgt noe med svinghjul og gjerne store hjul om jeg skulle hatt ny vogn, men tror nok vi bare bruker den vi har....
 
Back
Topp