Den store dåpsplanleggingstråden!

Screenshot_2016-01-13-10-21-12-1.png
Ja, jeg har vært i 12 navnefest/dåp og har aldri opplevd det, så jeg synes det er litt merkelig. Skjønner at folk synes det blir dyrt eller lignende, men da tror jeg at jeg hadde utsatt det noen måneder.

Har du noen bilder av bordet ditt? Elsker å se hvordan andre pynter. Jeg er skikkelig dårlig til å pynte, så jeg har egentlig bare kjøpt masse som jeg ser andre har brukt og tar inspirasjon derfra :)
Så flink du er som lager oppsatser selv. Skulle ønske jeg også kunne! Kan jeg spørre deg om det blir dyrt? Vi har egentlig ikke tenkt å ha blomster, men må jo innrømme at tanken frister noe veldig!

Slik mener jeg :) enkelt å brette de og. Står somregel bak på pakken. Synes blomster virkelig gjør susen i en dåp. Trenger ikke koste mye:) Bare noen enkle roser i små vaser på bordene pynter virkelig. Har vært i en dåp uten blomster synes det var litt stusselig. Men så hadde de ikke pyntet så mye ellers da.
 
Vis vedlegget 155966

Slik mener jeg :) enkelt å brette de og. Står somregel bak på pakken. Synes blomster virkelig gjør susen i en dåp. Trenger ikke koste mye:) Bare noen enkle roser i små vaser på bordene pynter virkelig. Har vært i en dåp uten blomster synes det var litt stusselig. Men så hadde de ikke pyntet så mye ellers da.
Tusen takk for masse inspirasjon, nå blir det visst enda en tur til IKEA før navnefesten :)
 
Vi skal ha navnefesten den 7 februar.
Jeg har aldri hørt om at folk inviterer bare noen til middag og deretter resten til kaker? Er dette vanlig?

Vi skal i hvert fall ha hele røkla til både middag og kaker. Her skal vi ha marsipankake, karamellpudding, popcorn, oreokake, vaniljecupcakes og hovedkaken (2 etasjes. Skal se ut som en vanlig marsipankake men innvendig skal det være sjokoladekake med sjokoladetrekk rundt og inni skal det være bringebærmousse og vaniljekrem). Men det er jo ikke alle som liker litt utradisjonell marsipankake, så vi måtte egentlig ha en ekstra også :) Vi blir 35

Jeg har kjøpt all pynt på ebay, utenom stearinlysholdere, stearinlys og servietter. Ellers så er alt fra eBay. Jeg er veldig fornøyd med eBay! Billig og veldig mye av det samme som man finner på endel hobbybutikker her til lands. Vi skal ikke ha en typisk lang dåpskjole da ingen av oss synes det er fint eller liker skikken. Hadde vi hatt en gammel en så kunne vi vurdert det.
Den kjolen er kjøpt i England, og er veldig fin! Skal prøve å få lagt ut bilde.

Her blir det også koldtbord, men litt annerledes koldtbord. Det blir tapas koldtbord, men med veldig mange spennende innslag. Mye lokalmat også. Fargene som vi skal ha i navnefesten er lilla og sølv. Vi valgte å gå vekk i fra rosa, siden jeg har rosa litt oppi halsen for tiden. Men har sett utrolig mange fine bord med rosa som tema.

Hmm, jeg vet ikke om det er noe mer å skrive egentlig. Får oppdatere om jeg kommer på noe!
Hva har du brukt som søkeord på ebay?
 
Ble litt forandringer :)
Nå blir vi ca 20 til middag.
Har endelig fått laga bordkort og invitasjoner.
Blir smørbrød til mat :)
 
Det er helt vanlig jo. Er ikke alle som har råd til å ha alle til middag vet du:)
Nei, det kan det sikkert være men jeg synes fortsatt det er merkelig. Hadde følt meg som en andreklasses gjest egentlig.


Hva har du brukt som søkeord på ebay?
Baby shower decorations, baby christening decorations, wedding decorations bla :) det kommer opp veldig mye!
 
Jeg har funnet omtrent alt sammen på nille nå, skal forsøke å ta bilde etterpå.. alt fra muffinsformer, pomponger, sugerør, lys og lyslenker. Eneste jeg føler mangler til bordene er en remse på midten, tror jeg må bestille på nett. Bruker dere engangsduker eller tøyduker? Hvordan gikk dagen @izzy?
 
Nydelig med lilla!!!
Takk for det med lilla!! Jeg er kjempe fornøyd med lilla og sølv selv. Synes det ble helt fantastisk skal jeg si noe. Fikk utrolig mye skryt over pynten og kaka! :)
 

Vedlegg

  • 1454919198026.jpg
    1454919198026.jpg
    41,7 KB · Visninger: 42
  • 1454919234470.jpg
    1454919234470.jpg
    44,6 KB · Visninger: 42
  • 1454919246331.jpg
    1454919246331.jpg
    28,3 KB · Visninger: 38
  • 1454919267961.jpg
    1454919267961.jpg
    36,4 KB · Visninger: 36
  • 1454919285561.jpg
    1454919285561.jpg
    46,3 KB · Visninger: 36
Takk for det med lilla!! Jeg er kjempe fornøyd med lilla og sølv selv. Synes det ble helt fantastisk skal jeg si noe. Fikk utrolig mye skryt over pynten og kaka! :)
Kjempenydelig!!!! Veldig delikat pyntet alt sammen. Nå kan du puste lettet ut- dagen er ferdig og forhåpentligvis et supert minne å ta med seg..

Tenkte å ha dus rosa, sølv og hvit her. Er veldig spent på åssen jeg kommer til å være på selve dagen. Ser nemlig for meg å være rimelig utslitt etter baking og pynting i forveien.. Har du noen tips om hva som er lurt/ ikke lurt som kanskje ikke er tenkt på?
 
Kjempenydelig!!!! Veldig delikat pyntet alt sammen. Nå kan du puste lettet ut- dagen er ferdig og forhåpentligvis et supert minne å ta med seg..

Tenkte å ha dus rosa, sølv og hvit her. Er veldig spent på åssen jeg kommer til å være på selve dagen. Ser nemlig for meg å være rimelig utslitt etter baking og pynting i forveien.. Har du noen tips om hva som er lurt/ ikke lurt som kanskje ikke er tenkt på?
Det høres veldig fint ut! Jeg var glad vi hadde familie til å hjelpe oss. Men vi fikk catering (tapas koldtbord) og kjøpte to kaker + cupcakes men det er fordi vi dro fra Bergen og ned til der jeg kommer fra for å feire. :) Hvis ikke hadde vi nok gjort det selv. Jeg vil gi deg et tips om å alliere deg med familie/venner for å hjelpe deg med kaker og mat. Du må ikke være helt utslitt den dagen.

Å delegere oppgaver før er lurt! Hadde mange som ville hjelpe meg men det går jo ikke det når det er allerede så mange som vil hjelpe. Husk å ha med gnagesårplaster og paracet. Garantert at en eller annen får skit vondt i hodet.
Lykke til! Når skal dere feire? :)
 
Det høres veldig fint ut! Jeg var glad vi hadde familie til å hjelpe oss. Men vi fikk catering (tapas koldtbord) og kjøpte to kaker + cupcakes men det er fordi vi dro fra Bergen og ned til der jeg kommer fra for å feire. :) Hvis ikke hadde vi nok gjort det selv. Jeg vil gi deg et tips om å alliere deg med familie/venner for å hjelpe deg med kaker og mat. Du må ikke være helt utslitt den dagen.

Å delegere oppgaver før er lurt! Hadde mange som ville hjelpe meg men det går jo ikke det når det er allerede så mange som vil hjelpe. Husk å ha med gnagesårplaster og paracet. Garantert at en eller annen får skit vondt i hodet.
Lykke til! Når skal dere feire? :)
Bra tips! Har på følelsen av at jeg er en av dem med skitvondt i huet;) Testa ut litt kaker nå som kan stå et par dager og fryses, da hjelper det litt. Ellers skal tre bake for meg:) skal ha snitter så tror det blir forholdsvis lettvindt med servering.
Vi skal ha den 28 febr. En stund igjen ennå, men vi turde ikke ta før siden hun hadde kolikk. Måtte vente til den var over, Hun var 4 mnd igår... og startet tidl med å ordne/ skaffe, så blir det bare blomster og kaker rett før.
 
er det teit med papirduk?
Så koselig da. Det er jo like før :)
Et annet tips er å få samlet alle asjetter et sted sånn at ikke folk går ut og inn fra kjøkkenet hele tiden men bare noen gjør det. Slipper å knuse noe da! :)

Vi hadde hvit papirduk. Veldig fornøyd med den fra Clas Ohlson. Billig også :)
 
Så koselig da. Det er jo like før :)
Et annet tips er å få samlet alle asjetter et sted sånn at ikke folk går ut og inn fra kjøkkenet hele tiden men bare noen gjør det. Slipper å knuse noe da! :)

Vi hadde hvit papirduk. Veldig fornøyd med den fra Clas Ohlson. Billig også :)
Smart! Tenkte jeg skulle sette klart asjetter til kaffe og kaker på kakebordet dagen før og til snitter klart på bordene. Ikke så lett å få no inntrykk, men her er noe stæsj.

555cb3d9aa48fe7ff55c1f7b03da2161.jpg

4f3c5681034b8dda5059b8328c0483fc.jpg

8327dd21fc5dcbe79a16b4ad33241f96.jpg
 
Smart! Tenkte jeg skulle sette klart asjetter til kaffe og kaker på kakebordet dagen før og til snitter klart på bordene. Ikke så lett å få no inntrykk, men her er noe stæsj.

555cb3d9aa48fe7ff55c1f7b03da2161.jpg

4f3c5681034b8dda5059b8328c0483fc.jpg

8327dd21fc5dcbe79a16b4ad33241f96.jpg
Det ser veldig delikat ut for meg. Og ikke overkill som jeg synes enkelte driver litt med. Det er ikke et bryllup man skal i heller, men det er jo kjekt å pynte. Men ser noen som må bruke flerfoldige tusen på pynt og deretter klager på hvor dyrt mat er ot hvor mye kake koster. :p

Har du brukt mye penger på pynt? Her har jeg brukt 700kr. Det er nesten ingenting føler jeg, og vi kan jo bruke det igjen! Om vi får jente :)
3145c711450bd593597b55c74dfac2d9

Her kan du kanskje se mer av helheten om du vil :)
 
Back
Topp