Den lange veien blir bare lengre å lengre

DinaD

Elsker forumet
Assistert-jentene
Skuddårsspirene 2024
Da var vi liksom i limbo igjen.. ventingen etter en nedtur er liksom så mye lengre enn da man venter på noe man vet kan bli positivt..

Kort oppsummert er vår IVF reise slik:

1 forsøk Porsgrunn September 21
Lang protokoll med synarela
412,5 menopur, ovitrelle = 2 egg ut ( avbrutt)

2 forsøk Porsgrunn November 21
Kort protokoll med fyremadel
300 bemfola, ovitrelle= 3 egg ut (avbrutt)

3 forsøk Porsgrunn Mars 22
Lang protokoll med synarela og letrozol
225 menopur og 225 bemfola, ovitrelle og gonapeptyl = 5 egg ut (avbrutt)

4 forsøk Porsgrunn November 22
Kort protokoll med fyremadel
225 gonal f og 225 menopur, ovitrelle= 3 egg ut, et dårlig 2 dagers satt inn = negativt

5 forsøk Maigaard januar 23
Kort protokoll med fyremadel og letrozol
375 gonal f, 2 x ovitrelle og gonapeptyl = 12 egg ut, et ferskt innsett dag 3 og 4 eskimoer på frys
Innsett av 3dagers fersk = negativ
FET#1 av IVF#5 februar = negativ
FET#2 av IVF#5 mars = negativ 1/4
FET#3 av IVF#5 april = negativ 4/5
FET#4 av IVF#5 mai = POSITIV 9/7

Veien er lang.. å det er helt klart mange ting som skal klaffe.. jeg kan ikke noe for det men jeg klarer ikke å bli super glad på andres vegne for å bli gravide.. vi har forsøkt nå i 4 år, og vært aktive i IVF 2 av de. Så mye penger, så mye motgang, så mye medisiner, så mye bivirkninger.. jeg er lei.. men håpet det er der.. etter bytte av klinikk føler jeg at jeg blir hørt og forstått! Kanskje en av de 3 siste på frys er gullegget? Kanskje det ikke er det..

Da er planen videre med ny stimulering august.. jeg må leve litt oppi dette også.. huff .

Frustrasjon.. men veldig godt å få det ut..
Er også så lei av å være av de som bare vaker i trådene måned etter måned men forstatt stå under avbrutt eller ikke gravid..

Jeg sier ikke at det er enklere for noen andre.. tvert i mot..
 
Last edited:
Så da satt jeg her på badegulvet og gråter for hundrede gang på disse årene. Følelsen av at det var en synlig strek i går fikk det til å gå helt trill rundt. Men idag har alle testene vært helt blenda igjen. Et lite streif av lykke for så å dundre ned i kjelleren igjen. Den var så klar å tydelig i går også. Så nå er det bare å vente til testdato på lørdag, å så stoppe opp med alt for så å begynne igjen når mensen starter. Dette blir fjerde innsettet, med perfekte blastoer.. å det er så utrolig kjedelig.

Det er så mange her inne som sliter i så mange år. Å så slem som jeg er så blir jeg så sint å frustrert, samt så sjalu da jeg ser det kommer inn en etter en som har første forsøk å den sitter på første innsett. Ja det er dårlig av meg, men jeg vet med meg selv at det er flere som føler det samme. Jeg mener ikke noe vondt.. men sånn er det. Ja det er tøft å gå igjennom IVF, men ikke kom å si du veit hvordan det er etter et uttak og ett innsett. Du har ikke følt frustrasjonen over 100 sprøyter, et 20 talls UL, innsett 1, 2 ,3 ,4 5... Uttak etter uttak. Psykisk tung belastning over mange år.. Jeg sier ikke jeg har det noe værre, jeg bare sier at du som ikke har opplevd det ikke kan forstå..

Folk får mene hva de vil.. men akkurat nå er det min smerte, og min tur til å gråte igjen.. nå blir det en ny runde, med nye uker med kvalme, stikkpiller både vaginalt og rektalt og være utslitt før en ny tur til DK å prøve igjen.

Nå skal jeg være litt lur, å forsøke å sove, selv om denne dagen bokstavelig talt har vært bare dritt .

Og ja, frem til 4 helt blenda tester idag så hadde jeg litt trua på at det kunne bli noe . Men nå er jeg helt sikker på at testen på lørdag blir like blenda som den var i kveld. 10 dpo..
 
Håper testene bare spiller deg ett puss og blir positiv igjen til helgen. Det fortjener du virkelig nå! ❤

Du skal absolutt ikke føle deg slem for å ha de tankene du har. Det er dine følelser, din reise og opplevelse, ingen kan ta det fra deg. Jeg syns 3 ferskforsøk iløpet av 6 mnd var tøft, kan bare forestille meg hva 4 år med prøving gjør med en.
Du er sterk som holder ut :Heartred
 
Håper testene bare spiller deg ett puss og blir positiv igjen til helgen. Det fortjener du virkelig nå! ❤

Du skal absolutt ikke føle deg slem for å ha de tankene du har. Det er dine følelser, din reise og opplevelse, ingen kan ta det fra deg. Jeg syns 3 ferskforsøk iløpet av 6 mnd var tøft, kan bare forestille meg hva 4 år med prøving gjør med en.
Du er sterk som holder ut :Heartred
Ja det er lov å ha et lite håp der innerst inne.. men jeg satser ikke så mye på det..

Takk for det <3 ja nå er det 4 år totalt. Først 1,5 år med temping, testing, og timing av sex.. så har det nå vært 5 ivf forsøk og dette var totalt 4 innsettet.. jeg er sliten å lei.. akkurat i dag har jeg lyst til å gi opp.. men i morgen er jeg klar for mere <3
 
Du har så lov til å føle alt dette, og det helt uten å kjenne på skam, å få håp med positiv test, for så å få et lass med negative gjør så vondt..! Det koster så mye av den psykiske helsen å være i karusellen.
Skulle gjerne gitt trøst og klemmer på ordentlig til enkelte her inne :Heartred som deg.
 
Hei ❤️ Kjente teksten din godt i magen. For en berg og dalbane med enorme følelser du står i. Det er søren ta meg beintøft, men du holder ut. Jeg vil bare sende deg en kjempestor klem!
 
Du har helt rett, jeg kan ikke forstå som ikke har vært gjennom det selv.
Jeg kan bare prøve å tenke meg til hvor slitsomt og utmattende det må være :Heartred

Sender deg gode tanker :love017
 
Tusen takk til dere for støtte <3 har sovet godt å våknet i dag med ny følelse on at dette går bra, som alt annet. Vi tar en dag av gangen. En ny tur til DK etter påske <3
 
Huff. Du har full rett å føle på det du føler på. Er selv ikke igang med ivf enda, men venter på time i Porsgrunn.
Heier sann på deg! :Heartred
 
Huff. Du har full rett å føle på det du føler på. Er selv ikke igang med ivf enda, men venter på time i Porsgrunn.
Heier sann på deg! :Heartred
Jeg håper så inderlig for deg at du slipper å måtte gå igjennom den driten her.. jeg unner faktisk ingen det! Jeg har heldigvis to forsøk igjen å to eskimoer i fryseren men jeg er så sliten å lei.. :/ det er bare det.. så popper det opp folk rundt meg som blir gravide en mnd etter fjerning av pstav og ei annen som bare plutselig ble gravid etter en one night stand for noen uker siden.. å her sitter vi å gjør alt vi kan for å bli foreldre
 
Jeg håper så inderlig for deg at du slipper å måtte gå igjennom den driten her.. jeg unner faktisk ingen det! Jeg har heldigvis to forsøk igjen å to eskimoer i fryseren men jeg er så sliten å lei.. :/ det er bare det.. så popper det opp folk rundt meg som blir gravide en mnd etter fjerning av pstav og ei annen som bare plutselig ble gravid etter en one night stand for noen uker siden.. å her sitter vi å gjør alt vi kan for å bli foreldre
Ja. Jeg også. Skjønner hva du mener. Har vært igjennom ganske mye selv. Dette er andre gangen jeg blir henvist til ivf. Har prøvd aktivt i kanskje 5 år sammenhengende. 2,5 år med eksen, ble slitt pga alt styr rundt det hele.
Så pån igjen nå. Har vært uten noen form for prevansjon i 13 år, tatt tusenvis av tester og aldri fått to streker. Så skjønner hva du mener med de som får det til på første forsøk, eller uten å engang prøve.
Vanvittig urettferdig! Og sinnsykt provoserende. Håper det går nå for dere. Det fortjener du ❤ :Heartred
 
Vil bare gi deg en god klem og forsikre deg om at uansett hvor vonde disse følelsene er så er du ikke alene med dem ❤️ det er vi som har stått i det som virkelig forstår at dette er helt normale følelser for noen som står i en livskrise over _lang_ tid. Beste ønsker fra meg.
 
Vil bare gi deg en god klem og forsikre deg om at uansett hvor vonde disse følelsene er så er du ikke alene med dem ❤️ det er vi som har stått i det som virkelig forstår at dette er helt normale følelser for noen som står i en livskrise over _lang_ tid. Beste ønsker fra meg.
Tusen takk kjære du <3 det er fader i meg tøffe tak en skal måtte stå i. Enten om man aldri får de fordømte strekene eller at man får de men vet at de ikke varer så lenge. Når man bruker så mye tid, energi, håp og ikke minst penger på den mest naturlige tingen i verden så føles alt så utrettelig urettferdig<3 tusen takk for klemmen, og sender deg en god en i retur <3 vi får håpe det blir en spire på oss begge i 2024 <3
 
Mange gode klemmer fine deg ❤️❤️❤️
 
Blenda test i går 10 dpo, så da går det mot en tur til i mai, da det ikke er noe hcg produksjon der til nå, så blir det nok ikke det til torsdag. selv om det er kun kort tid før 14 dagers ferie i Spania så får det ikke hjelpes. Jeg må gi den siste et forsøk.. hvis ikke det går så får vi bare ha en prat med de å høre hva vi kan gjøre anderledes. Står allerede på høy dose progesteron så da er det mest trolig feil på blastoene.. å dersom det var feil på alle 4 så får vi jo bare håpe det blir noe av neste runde. Konkluderte med at den testen jeg fikk positiv på sist runde var det noe galt med.. å det kan forekomme..

Får bare senke skuldrene, begynne å se litt frem i tid å håpe den siste dk turen blir i slutten av mai <3
 
@DinaD Leser jeg en termingruppe på nicket ditt? Håper jeg kan si gratulerer ❤️❤️ Jeg har lest den triste og dessverre alt for sanne teksten din. Jeg har i lang tid kjent på nøyaktig de samme følelsene. Jeg tror vi skal tillate oss å kjenne på det.

Jeg har vært borte fra forum i lang tid, pga mini som tar litt tid. Men når jeg så logger på igjen er det fantastisk å lese at de man har fulgt lenge har kommet i mål ❤️ (og nå håper jeg virkelig at det stemmer ❤️)
 
@DinaD Leser jeg en termingruppe på nicket ditt? Håper jeg kan si gratulerer ❤️❤️ Jeg har lest den triste og dessverre alt for sanne teksten din. Jeg har i lang tid kjent på nøyaktig de samme følelsene. Jeg tror vi skal tillate oss å kjenne på det.

Jeg har vært borte fra forum i lang tid, pga mini som tar litt tid. Men når jeg så logger på igjen er det fantastisk å lese at de man har fulgt lenge har kommet i mål ❤️ (og nå håper jeg virkelig at det stemmer ❤️)
Hei kjære Bringebær ❤️ Ja, her er det nok virkelig blitt vei i vellinga..! 8+6 idag og termin 19. Februar.. tiden går fort! Var på UL sist lørdag og fikk se en liten bamsemums på 2 cm med hjerteslag som fikk tårene til å renne ❤️

Ja jeg også håper at dette går hele veien.. men man har alltid den litt ekle følelsen i magen om at alt kan skje.. men, enn så lenge så er jeg gravid ❤️❤️

Tusen takk ❤️❤️
 
Hei kjære Bringebær ❤️ Ja, her er det nok virkelig blitt vei i vellinga..! 8+6 idag og termin 19. Februar.. tiden går fort! Var på UL sist lørdag og fikk se en liten bamsemums på 2 cm med hjerteslag som fikk tårene til å renne ❤️

Ja jeg også håper at dette går hele veien.. men man har alltid den litt ekle følelsen i magen om at alt kan skje.. men, enn så lenge så er jeg gravid ❤️❤️

Tusen takk ❤️❤️
Fantastisk, Dina ❤️❤️❤️ Nå ble jeg utrolig rørt, og det er ikke hormoner! Dette er så utrolig fortjent!! Virkelig godt å lese. Du har vært med her inne så lenge, og endelig skulle det bli din tur ❤️❤️ kos deg med bamsemumsen din. Et tips fra meg (som beit negler og var redd i store deler av de første mnd) er å slappe av og nyte. Fryktelig vanskelig, men utrolig deilig når man klarer det ❤️❤️
 
Fantastisk, Dina ❤️❤️❤️ Nå ble jeg utrolig rørt, og det er ikke hormoner! Dette er så utrolig fortjent!! Virkelig godt å lese. Du har vært med her inne så lenge, og endelig skulle det bli din tur ❤️❤️ kos deg med bamsemumsen din. Et tips fra meg (som beit negler og var redd i store deler av de første mnd) er å slappe av og nyte. Fryktelig vanskelig, men utrolig deilig når man klarer det ❤️❤️
Jeg skal gjøre mitt beste ❤️ Og tusen takk igjen ❤️
 
Back
Topp