Den laange veien for å bli en familie<3

Mammatil2ogGRAVID

Forelsket i forumet
[:)] Velkommen til min Dagbok=)
Her ska jeg prøve å skrive om hva som skjer i rundt oss for å få vår lille etter lengtete spire.
Jeg er ei jente på snart 22 å min bedre halvdel er snart 24. Vi har vårt eget hus som vi holder på å pusse opp, 2 biler å 2 hunder=)
 
Vi har nå prøvd å bli 3 i et år ca, men til ingen nytte. Vi viste tidlig at noe var galt, å er ferdig utredet.
Jeg har PCOS og ingen eggløsning. Vi går nå å venter på spermprøve for min kjære. Å jeg prøver alt jeg kan for å få ned vekta=)
Siden September/Oktober har jeg gått ned litt over 4 kilo. 6 igjen=)
 
Det store spørsmålet for oss i disse dager er om vi ska gå privat eller om vi skal gå offentlig for å ta prøveør.
Blir veldig glad om noen forteller om sine prøverørs vente tider å hvordan en blir behandlet =) Vil ikke vente mer nå... Lengter sånn etter vår lille....
 
Vennlighilsen Hellelen
 
 
Hei Hellelen[:)]
Så koselig at du starter med dagbok! Er greitt å bli litt kjent på den måten[;)]
Like gammel som meg du da, om du blir 22 i år[;)] Eg blei det i september, min kjære blir 24 til neste år[:)]

Det har ikkje vært aktuelt for dere å prøve noko pergotime da? Siden du ikkje har noko eggløsning? Eller har du prøvd det kanskje? Sjøl så tok det 1 år og 4 mnd etter utredningen at me kom i gang med prøverør. Blei henvist i juli i år, og fekk brev i september om forsamtale i oktober. Så gikk relativt kjapt for oss å komme i gong. Og i tillegg var me veldig heldige å fekk starta opp i oktober[:)] Privat har eg ingen kunnskaper om, men det er det sikkert mange andre som har[;)] Høyre forresten til Haugesund Sjukehus sin fertilitetsavdeling[:)]

Blir spennande å følga med deg på veien vidare, håpa da går fort og at dåke snart er i sving med det hjelpemiddelet dåke trenger![:)]

Klem fra Miss[:)]
 
Hei, og gratulerer med dagbok. [:)]
Godt å ha ett sted å skrive ned tanker og følelser rundt dette.
 
Masse lykke til videre. Klem.
 
Ha en fin helg.
 
Gratulerer med dagbok!
Jeg skal følge med på deg så godt jeg kan[:)]
Det er en utrolig spennede og nervepirrende prosess. Det vil du nok snart merke[;)]
 
Står dere i Kø for å komme inn på et offentlig sykehus?
 
Vi har hatt tre mislykkede forsøk i det offentlige i Porsgrunn. Fertilitetsklinikken sør...
Er nå igang med det 4 forsøket på privat klinikk. (klinikk Hausken i Haugesund)
Når jeg sammenligner disse nå, vil jeg si at privat er mye mye bedre. Man føler veldig at de tar godt vare på deg, og ønsker deg det beste. De tar seg tid til deg på alle mulige måter. Og de ønsker å komme til bunns i alle problemer. Men selvsagt, offentlige klinikker/sykehus oppnår jo like mye graviditet de. Føler bare de har litt dårligere tid osv...men jeg har en del negative erfaringer med de pga. dårlig utredning og feil medisinering osv. Orker ikke skrive så masse om det her, men står masse om det i dagboken min hvis du er spesielt int.
Men må legge til tilslutt at de fleste er veldig fornøyd med det offenlige. Det er jo mye mye billigere. Men lengre ventetid. For to år siden var det 6 måneders ventetid i Porsgrunn, nå tror jeg det er mindre. Privat skal jo kunne ta deg inn med en gang.
Bare å spørre hvis det er noe du lurer på. Er mange erfarne og flinke jenter her inne. Det er en super gjeng her inne.
 
 
Dagen Dagen. Kjekkt å se at det er så mange i samme situasjon, blir til at man føler seg litt alene her i den store verden. Vi har prøvd pergotime foresten, fikk beskjed at det var ikke vits i å ta d noe mer, siden det ikke var de store forandringene som vi hadde håpet. Torsdag ska min kjære levere fra seg en "dose" med sperm, hehe.. Spent på den der jeg ja.. Håper alt er som det skal så er det i allefall et problem mindre=) hehe...
 
Huff, tungt å gå her å se alle som er gravid, synes de er verdens heldigste=) hehe..  Noen av dere soms synes det er tungt å møte venninner som er gravide, eller har små barn? Eller er det bare meg som er helt fjern..?? Blir rett ekkel inni meg, synes så klart at de er heldige å sånn, men for hver gang så blir selvtilliten på selv å få en bare mindre å mindre. å Jeg trekker meg på en måte tilbake når jeg får vite at noen er gravid av mine nermeste. får en rar følelse på at jeg ikke vet hvordan jeg ska forholde meg til vedkommende. huff, nei nåå må jeg skjerpe meg..
 
Dere som går offentli for å få prøverør: Hvor lenge måtte dere vente i kø??
Noen som har vært i Tr.heim for prøverør???
 
Nei, nå må jeg ta kveld, ska på en laaang gå tur i mårgen=)
Natti Natti Damer=)
 
*lykke til* Håper det blir noen befruktete egg ute i den store verden i natt;)
 
 
Ja da var det søndag da...Siste uke uti e praksis i starter i morgen=) Gleder meg til å være ferdig der ja!!! Torsdag er spermprøve dagen=) Gleder oss å gruer oss... men vi trur at d skal gå bra=)
 
Noen som vet hvor lang tid det tar før man får svar ang spermprøven?
[8|]
 
 
Me sendte søknad, eller gynokologen som hadde utredninga vår sendte søknaden i juli. I midten av august ringte eg for å forhøyre meg om eg var kommet i systemet. Men då fant de meg ikkje. Men så hadde de visst ringt opp igjen et par dager etter, mens eg var på jobb sjølsagt. Og då hadde de funne meg. Ringte opp igjen et par dager etter det, men då var alt de lurte på kor høg og kor mykje eg vegte bare. Men så 4.sept fikk me brev i posten[:D] Så tok ikkje så lang tid då. Då fekk me med brosjyrer, time til forsamtale, informasjon rundt det som skjer og ein boks til prøven til min kjære. Me fikk jo time 7.okt, og eg fekk mensen to dager før, og var heldig å fekk begynne den syklusen. Så da starta eg med nasespray den 24.okt. No er eg i gong med sprøyter, og skal ha kontroll på torsdag, og så blir det uttak ein gang i neste veka[;)]

Så me oss har det gått fort[:D]
 
Jøss Heldig du da=)
Håper spiren din sitter tvert da=) Veldig tøft det her syns jeg, er liksom ikke bare bare...
Sitter å spekkulere på om jeg ska sende en mail for å høre om det er vi eller legen som skal skrive søknad... hmmm........
Vet ikke om jeg orker å vente på offentlig. ser for meg at det er evig laang vente tid!!!
 
 
 
Torsdag=)
Spermen er levert=) Spent na ja..
så no venta vi bære på å få prøve rør, ska ringe legen min en dag i neste uke, trur i bør få mensen snart no... Men har fått så lange sykluser. Å denne mnd glemte jeg å telle!! :(
Men ska huske det neste syklus nå...
Huff.
Ei venninne av meg skal ha baby 14 mai! gratulere te ho!
 
Forskjell på folk. Av å te så he i mest løst å bare sei at , jeg har gidd opp å at jeg aldri skal ha barn.
Det er så mye styr i rundt det, å alle maser å skal vite. å jeg sliter med å gå ned. har strandet nå etter å gått ned 4/5 kilo. skal gå ned 5 til=) =( men alt går i mot no.
 
Men det skal gå. Målet mitt er å være gravid eller i allefall i gang med prøverør til bursdagen min 24. februar!!
 
Ha en fin dag damer=)
 
Søndag da=)
Har vært i barneselskap, ei m barn og ei gravid... Meg, nei... :(
Hehe. men men.. vi fikk sett på det badekaret/dusj vi skal ha da=) Gleder meg=) Selv om det kommer til å ta tid for badet blir ferdig=) TO manns, m dusj, bobbler, stim å regn=) Gleder meg!!! Tenker en tanke på når vi får oss et Gull<3, jeg og min kjære å gullet vårt i badekaret en søndags morgen etter frokost eller før legge tid<3
 
Men nå er vi lei av å vente :(
Ska bestille lege time for å snakke med legen min om privat eller offentlig. lurer sånn på hvor laang vente tid det er på offentlig.. vil at det skal skje no nåå! Lei av å vente!!
Det skjer jo ingen ting. føler jeg holder påå gro fast!! :(
 
Men men.. I morgen skal jeg på skolen, har vært 7 uker i sykehjemspraksis nå... Håper jeg har en studie dag denne uken, for den skal gå med til lege time :)
 
Ha en fortsatt fin kveld damer=) Å en fin Uke=)
Håper det blir noen små troll i magen denne uken.
 
**Baby støv**
 
Klem Hellelen
 
 
 
Heisann[:)]Kjekt å følge med deg i dagboken. Jeg er like gammel som deg,og skal snart begynne med prøverør i Trondheim,så det blir spennende:)
Har hørt både positivt og negativt om St.Olavs,så vi får bare vente å se. Søknaden til IVF ble sendt i mai og vi fikk første time på St.Olavs i september.Da måtte jeg ta en haug med prøver og sambo en sperm prøve.Siden dem vet hva problemet våres er,så slepper vi å utredes mer,så vi fikk brev i begynnelsen av november at vi kan få starte neste mens,så nå venter vi[:)]Så jeg tenker at siden dere også er utredet så vil det nok gå litt raskere når dere først kommer i systemet:)
Uten at jeg vet sikkert,så går det jo eventuelt an å sende en søknad til feks St.Olavs og ta et privat forsøk i vente tiden??Kanskje noen andre vet mer om dette,og om det går?:) Da slepper dere iallefall å vente såå lenge. Det tar på all denne vente tiden[:'(]
 
Lykke til videre,håper dere får begynne snart[:)]
 
Ja da hva det torsdag, i morgen er det fredag, skal til legen 11.20. for å høre angående prøverør, å vente tid, privat/offentlig?? sende søknad?
hmm. hvem vet... Har fått besøk av tante rød 3des. Håpet selvfølgelig at hun ikke skulle komme, men gjett hvem som kom, jo da, hun så klart.
 
Men både gleder og gruer meg til i morgen... Har en såå stor drøm om at ting skal begynne å gå litt kjappere nå.. er så leeii av å vente.. Vente tiden på å bli gravid tror jeg er det vondeste jeg noen gang har opplevd:(
å de som er gravid er så veldig heldige. Gleder meg sånn til å føle på kroppen at det er noen der inne<3
 
Men nok drømming nå..
I dag har jeg baket Kola kaker=) MMM veldig godt å veldig enkelt.
 
Ha en fortsatt fiin dag alle sammen=
 
Ja, i dag var jeg hos min fastlege. ikke at det var noe hjelp i. Kunne ikke få metformin for jeg var for langt unna grensen for sukkersyke. :( Er vist gode slanke pillere di...
Hadde flere spm til han, men ingen svar. dumme legen:(
Langvente tid på offentli kunne han ikke svare på, å ikke kunne han svare på om det var noen prøverør klinikker her i rundt møre og romsdal, tr.heim ol. Å ikke kunne han svare på spermprøven til samboeren. Prøverør ligger så løst i luften for oss, vanskelig dette. skal ikke være normalt å være 22 og 24 år å ikke kunne få barn:(
Tærer virkelig på meg dette her... helt hjelpes løs.. så spurte jeg han om jeg eller han måtte søke om vi skulle gå privat.. men det kunne han heller ikke svare på!!!!  Å så spurte jeg om hvor mye det koster å gå offentlig, men det eneste han trodde da var at de to første prøvingene var gratis?men pluss medisin..???? Er det noen med mer info her kanskje enn den teite legen min :(
 
 
Blir såå fortvilet!!!!
 
Men det hjelper så liiite!! Tror nok det blir privat på oss ja!! føler tiden renner bort i venting å luring å håping å ikke minst slanking....
 
I dag er en stor dag for oss(tror jeg)...
Vi har nå skrevet brev til Medicus i tr.heim. for prøverør privat:)
Sååå nå venter vi på et positivt svar=)
Noen med erfaring fra Medicus??
 
=)
 
Så spennende da. Håper dere får rsakt svar fra Mesicus.
Så teit fastlegen din var da, ikke mye hjelp å får der.
Masse lykke til. [:)]
 
Tusentakk Bobbo:)
Håper på det, krysser fingre å tær nå=)
 
Jippi:D
Eller er vel ikke så mye å juble over, men har fått svar fra medicus, at de hadde hatt data trøbbel, så hun hadde ikke fått diskutert "oss" med de andre. Men hun skulle svare så fort det lot seg gjøre=)
 
Glad lell jeg=)
De ser meg, ikke værst bare det synes jeg=)
 
 
Jippi=)
Da har vi mottat info pakken fra medicus...
Så mandag skal jeg printe ut søknaden om behandling=)
Å den skal ut fylles å sendes til bake tvert=) så den blir vel inn sendt tirsdag=)
 
*gud så jeg gleder meg!!!!*
 
 
[:)]Nå ha vi fått svar på Spermprøven til min kjære  [:)]
Svært bra, svært mange og veldig aktive var di sto det i brevet[:)]
da er det i allefall litt håp i havet da=)
siden han virker i allefall[8D]
men det hjelper egentlig ikke så mye om jeg ikker virker som jeg skal, så nå viler det hele på Medicus sine føtter [;)]
 
ÅÅÅ litt irritert nå ja. Har ikke fått mer svar med medicus... Tror jeg skal ringe de i morgen, ble forsein i dag... Syns det er litt skummellt å ringe, kjempe redd for å få et negativt svar:(
HUff...
Men, men... Det går vel godt, vist ikke får jeg adoptere:D
Holder på å skrive søknad om behandling nå:D
Så vist vi blir ferdig i kveld blir den sendt i morgen eller over morgen=)
 
*Håpe, Håpe* Kanskje vi kunne ha fått svar før bursdagen til Håvard 4 Januar=)
Det hadde vært fiint=)
 
**Spent**
 
Nærmer seg jul m storm skritt! Ønsker meg en OVERRASKELSE I MAGEN, ELLER I POSTEN TIL JUL!!
*KJÆRE JULENISSEN, VÆR SÅ SNILL!!*
 
 
Back
Topp