De afghanske guttene

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Jeg tenker at vi ikke kan ha en asylpolitikk basert på følelser, alle har en historie å fortelle, men vi har ikke plass og kapasitet til alle av den grunn desverre.
 
Jeg tenker at vi ikke kan ha en asylpolitikk basert på følelser, alle har en historie å fortelle, men vi har ikke plass og kapasitet til alle av den grunn desverre.
Greit nok, mange land har sluttet å sende tilbake til Afghanistan pga at det ikke er trygt der, Norge bryter også barnekonvensjonen siden det har hvert flere under 18 som har hvert sendt tilbake (ifølge rettsvesenet!)

Er det virkelig greit?
 
Greit nok, mange land har sluttet å sende tilbake til Afghanistan pga at det ikke er trygt der, Norge bryter også barnekonvensjonen siden det har hvert flere under 18 som har hvert sendt tilbake (ifølge rettsvesenet!)

Er det virkelig greit?

Jeg har bevisst valgt å ikke lese slike saker (denne leste jeg da) fordi dette er bare en persons historie, alle de andre har også historier, og det er ikke gode historier desverre, syns det er trist at vi skal gi de "heldige" som kommer i media all medlidenhet mens så ufattelig mange andre lider samme skjebne. Jeg har valgt å være så kald når det gjelder flyktningkrisen at jeg tenker at vi må legge vekk følelsene, om vi ikke gjør det så må vi jo slippe inn alle og la de bli her, hvordan skal da det gå? Det er jo ikke mulig! Vi har ikke kapasitet, jobb til alle og mulighet til å gi alle et sted å bo. Jeg syns på ingen måte at det er greit, men vi må se våre begrensninger som land og samfunn. Mange av flyktningene som kommer hit, velger også norge pga våre gode trygdeløsninger og høye ytelser, dette gjelder selvfølgelig ikke alle men noen, de har da ofte vært innom andre land før de kommer hit og da er det slik at de blir sendt dit og ikke til hjemlandet ved utsending fra norge.
 
UDI er på dypt vann for tida, med stadig flere saker av denne typen. Vi kan ikke være bekjent av å sende noen tilbake til utrygge områder, og i enda mindre grad barn. Vi får heller ta risken på at en av 100 kanskje er over 18, enn å sende ut alle med begrunnelse i tøysete alderstester som ikke er vitenskapelig begrunnet what so ever.

Jobber selv med 16-19åringer, og hey, de er BARN. Norske 19 åringer får sympati av høyre fordi de må ha prøve i russetida, afghanske 17 åringer sendes til et land der de i flere tilfeller har vært, og kommer til å havne i, reell livsfare. Nå sendes de også til andre regioner enn den de kom fra, da tenker jeg litt på alle nordmenn på NAV som ikke flytter selv om de kunne fått jobb et annet sted i landet.

Vi har det så godt at vi tror at vi fortjener det, også overser vi alle som lider i verden.
 
Greit nok, mange land har sluttet å sende tilbake til Afghanistan pga at det ikke er trygt der, Norge bryter også barnekonvensjonen siden det har hvert flere under 18 som har hvert sendt tilbake (ifølge rettsvesenet!)

Er det virkelig greit?
Nei, det er virkelig ikke greit! Norge har i mange år skrytt av å basere oss på menneskerettighetene og humanisme, mens det som nå skjer i landet vårt er så horibelt at vi til og med ender med å være de strengeste og verste i Europa. Og i motsetning til noe som ble sagt over her, mener jeg at vi ikke skal legge følelsene unna når barn blir slengt inn i "fengsel" på Tandum og deretter sendt "hjem" til krig, der flere av de blir drept om de ikke prøver å flykte på nytt. Legger vi følelsene til siden aksepterer vi det som skjer, og det gjør oss inhumane, akkurat som politikken Sylvi Listhaug driver. Ja, vi kan ikke redde alle. Men vi har et ansvar som et av verdens rikeste land. Og det er i mot menneskerettighetene å sende barn (og for så vidt voksne) inn i en sikker død, bare fordi vi vil ha mer for oss selv. Jeg blir kvalm.
 
Back
Topp