Dagene før fødsel

Bkno3327472

Blir kjent med forumet
Til dere som har født før :)

Hva gjorde dere dagene før fødselen startet? Hvordan kjentes kroppen?
Var det noe som endret seg drastisk dagene før?

Jeg er 39+5 i dag og har siden i går ikke klart å slukke sult følelsen! Føler jeg spiser hele tiden, men blir aldri mett. Kanskje kroppen min prøver å fortelle meg noe :)
 
Gjorde ikke noe spesielt, hadde heller ingen tegn på at fødselen nærmet seg. Våknet bare av at vannet gikk og riene startet.
 
åå følger denne. er bare uke 35 da.... men sist hadde jeg ks, så førstegangsfødene.
spennende å lese andres erfaringer :) hørt mange som ikke har hatt noe tegn før det plutselig sto på :p
 
Jeg beiset verandagulv:)
Hadde brekninger og masse energi
 
Dagen før fødsel merket jeg at magen hadde sunket noe mer. Jeg hadde en ro i kroppen som jeg ikke hadde hatt før og slappet ordentlig av for første gang etter jeg fikk ut i permisjon. Var også noe løs i msgen.... Skjønte jo ikke før i etterkant at dette kan ha vært kroppen som forberedte seg. Jeg fødte 39+0. :)
 
Hadde ingen tegn på at fødselen var i gjære (trodde jeg).

Var i bassenget dagen før hun ble født, klagde til mannen over menssmerter mens jeg svømte, men tenkte ikke mer over det. :p Neste morgen gikk vannet, og noen timer etterpå var hun født. :) Var da 38+2
 
Jeg tok det helt med ro hjemme (pga bekkenløsning og ekstrem varme ute), bakte litt og koste meg. Hadde ingen tegn på at noe kom til å skje, og tenkte tidligere på dagen at det føltes som at det var uendelig lenge til fødselen kom til å starte.
 
2 dager før så ommøblerte jeg ett rom, dagen før var jeg på trivselskontroll og ble strippet og fikk modningsakupunktur! Resten av dagen slappet jeg av. Våknet av murringer på natta og så gikk alt i ett frem til fødsel på kvelden:)

De siste ukene før fødsel var det tungt å stå opp, jeg fikk vondt i ryggen om natta, hadde vansker med å snu meg og gikk oftere på do! Når jeg våknet med murringer den dagen jeg fødte gikk jeg på do ca. hver halvtime før riene ble verre!! Kom ikke så mye hver gang da.. ;)
 
Last edited:
Med Nr 1 hadde eg uregelmessige mas rier i 1 uke. Men med Nr 2 vokna eg kø 0500 av rier . Men ikkje så vondt. Hadde det hele dagen med lange mellomrom. Var i familie selskap og leverte jenta mi til barnepass og leverte fra oss hunden. Så var eg hjemme og vaska huset før vi kjørte til føden. Kom inn med 7 cm. Så var rett på fødestuen. Det var ca 22/23 tiden. Fødte 0230. Så var lang dag men formen var på topp :)
 
Gikk og ventet. Hadde lett svangerskapsforgiftning på slutten så hadde fått streng beskjed om å ta det med ro og gjøre minst mulig. Hadde termin 1. januar og med jul rett oppi så ble det jo selvsagt juleselskap.
 
Jeg var veldig løs i magen fra lørdag av og masse kynnere og maserier! På mandag kom han :D

Jeg gikk! Var så lei alle maseriene så fikk med meg mannen og gikk en tur i mest mulig oppoverbakke på søndag :D

Og hvis du tror noe er på gang vil jeg anbefale deg å sove og slappe av mest mulig! Det er nå du har muligheten :p
 
Jeg var veldig løs i magen fra lørdag av og masse kynnere og maserier! På mandag kom han :D

Jeg gikk! Var så lei alle maseriene så fikk med meg mannen og gikk en tur i mest mulig oppoverbakke på søndag :D

Og hvis du tror noe er på gang vil jeg anbefale deg å sove og slappe av mest mulig! Det er nå du har muligheten :p

Takk for gode råd :) holder meg hjemme på sofaen og i sengen. Gjør minimalt av husarbeid (klarer ikke dy meg) og mannen drar pp butikken o.l.
TERMIN I MORGEN :-D
 
Back
Topp