Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

CD12

Begynner å nærme meg EL, om ikke den allerede har vært her(lov å håpe). La inn asksjer før mannen dro på guttetur, men det var nok mer for kosen sin skyld:p Tviler på at vi la de inn nærmt nok mot EL...

Gleder meg til TR! Og at mannen min kommer hjem til helgen:) Etter all reisingen hans tidligere i år, har jeg ikke så stort behov for å være alene hjemme. Har fylt opp kvoten min for i år:hilarious:

God natt, og god uke til alle som leser dette i morgen:happy:
Krysser fingrene for en litt tidlig el!! Det er alltids lov å håpe :D

Og hvis ikke får TR innfinne seg som bestilt så ny pp setter i gang fortere enn svint :joyful:
 
CD13

Kom motivasjon, og treng deg på! Her skal du motstand finne...

Noen som føler det sånn noen ganger? Huff, rene klagesangen her inne:p Men uansett, akkurat nå er det slik jeg føler meg. Været er våtere enn vått, hunden er lat, vennene mine er opptatte (eller syke), og mannen på tur. Altså, ingen til å dytte meg ut døren. Ikke at jeg vanligvis trenger det, men akkurat nå skulle jeg hatt et spark bak. Noen som har lyst til å gi meg et?:hilarious:

Siste tiden har det nok vært litt for mye Netflix og Too Good To Go, og litt for høy dørstokk. Men nå må jeg snart ta meg sammen, ellers går det ut over både humør og vekt, hvis det ikke allerede har gjort det. Det er noe med det, når man ikke har så mange cm å fordele det utover... Da er det veldig synlig med noen kilo ekstra! Og merkes fort på klærne.

Nei, jeg får kaste meg rundt og ta en rundt med styrketrening nede i kjelleren, om ikke annet.

Men altså: Motivasjonsord og spark bar mottas med takk:happy:

Ha en fin mandag, alle prøvere:Heartred
 
CD13

Kom motivasjon, og treng deg på! Her skal du motstand finne...

Noen som føler det sånn noen ganger? Huff, rene klagesangen her inne:p Men uansett, akkurat nå er det slik jeg føler meg. Været er våtere enn vått, hunden er lat, vennene mine er opptatte (eller syke), og mannen på tur. Altså, ingen til å dytte meg ut døren. Ikke at jeg vanligvis trenger det, men akkurat nå skulle jeg hatt et spark bak. Noen som har lyst til å gi meg et?:hilarious:

Siste tiden har det nok vært litt for mye Netflix og Too Good To Go, og litt for høy dørstokk. Men nå må jeg snart ta meg sammen, ellers går det ut over både humør og vekt, hvis det ikke allerede har gjort det. Det er noe med det, når man ikke har så mange cm å fordele det utover... Da er det veldig synlig med noen kilo ekstra! Og merkes fort på klærne.

Nei, jeg får kaste meg rundt og ta en rundt med styrketrening nede i kjelleren, om ikke annet.

Men altså: Motivasjonsord og spark bar mottas med takk:happy:

Ha en fin mandag, alle prøvere:Heartred

Kjenner meg GODT igjen! Og det er lov å ha noen sånne dager også! Spesielt når man kanskje får en ødelagt pp og alt blir litt kjipt! Vi må tillate oss selv å ikke være superhelter hver eneste dag, synes jeg! Og late hunder er beste netflix-kompisene som finnes! ❤️❤️❤️
 
Kjenner meg GODT igjen! Og det er lov å ha noen sånne dager også! Spesielt når man kanskje får en ødelagt pp og alt blir litt kjipt! Vi må tillate oss selv å ikke være superhelter hver eneste dag, synes jeg! Og late hunder er beste netflix-kompisene som finnes! ❤️❤️❤️
Haha, det er sant! Hun er god å ha når det stormer ute :) Ikke minst når jeg er alene hjemme... Tror jeg hadde vært husredd uten hunden min:p Hun sover ved siden av sengen min, og hører den minste lyd både inne og ute. Godt med en vakthund (med litt størrelse på):happy:

Det ble en liten treningsøkt i kjelleren i går! Bedre enn ingenting...:rolleyes:
 
CD14

I dag er jeg (forhåpentligvis) halvveis i den (nesten helt) meningsløse syklusen min!:rolleyes: For hver dag som går er jeg en dag nærmere TR, og nå gleder jeg meg virkelig. Det blir det første forsøket med Femar, og så har vi fått en oppskrift fra gynekologen på tidspunkt for aksjelegging og når mannen har "karantene":p Jeg er nok sikkert håpløst optimistisk, men med så mange pp'er som vi har hatt tror jeg egentlig at jeg skal være glad for det. Realistisk, men med en god klype ekstra optimisme i forhold til andre pp'er.

Tirsdagen er jo (i følge meg) den verste dagen i uken, men i dag nyter jeg det at det nærmer seg høst ute :) Bladene er forsiktig begynt å skifte farge, og været er helt på styr. Da er det godt med en kopp kaffe i godstolen, og litt arbeid på PC'en. Er det bare meg som liker høsten?:bookworm:

Ha en fin tirsdag, folkens:Heartred
 
Så spennende! Vi går også i mot vår første pp med femar, og jeg kjenner meg igjen i det du beskriver med optimisme! Håper sååå at det er den som skal til for at vi skal få ønsket vårt oppfylt. Krysser fingrene for dere, og ser frem til å følge med videre :smiley-bounce012

Jeg er også veldig glad i høst: innetid med gode programmer på tv mens været herjer utenfor :love017
 
Så spennende! Vi går også i mot vår første pp med femar, og jeg kjenner meg igjen i det du beskriver med optimisme! Håper sååå at det er den som skal til for at vi skal få ønsket vårt oppfylt. Krysser fingrene for dere, og ser frem til å følge med videre :smiley-bounce012

Jeg er også veldig glad i høst: innetid med gode programmer på tv mens været herjer utenfor :love017
Så spennende :) Ja, det er jo på en måte en ny start..? Føles i hvert fall slik:p Krysser fingrene for at det klaffer for begge to i neste pp, da!
 
CD14

I dag er jeg (forhåpentligvis) halvveis i den (nesten helt) meningsløse syklusen min!:rolleyes: For hver dag som går er jeg en dag nærmere TR, og nå gleder jeg meg virkelig. Det blir det første forsøket med Femar, og så har vi fått en oppskrift fra gynekologen på tidspunkt for aksjelegging og når mannen har "karantene":p Jeg er nok sikkert håpløst optimistisk, men med så mange pp'er som vi har hatt tror jeg egentlig at jeg skal være glad for det. Realistisk, men med en god klype ekstra optimisme i forhold til andre pp'er.

Tirsdagen er jo (i følge meg) den verste dagen i uken, men i dag nyter jeg det at det nærmer seg høst ute :) Bladene er forsiktig begynt å skifte farge, og været er helt på styr. Da er det godt med en kopp kaffe i godstolen, og litt arbeid på PC'en. Er det bare meg som liker høsten?:bookworm:

Ha en fin tirsdag, folkens:Heartred
Når man rundet halvveis så kan man begynne å telle ned!! Utrolig kjipt med en pp som man ikke har en sjanse! Trur vi får en sånn en nå vi også!
Men så spennende med snaaart oppstart av Femar!! Tenk om det er det som skal til :joyful:

Og jeg er heeelt enig angående tirsdag!! Mandag manner man seg litt opp til, er litt forberedt, så kommer man seg igjennom dagen - puster lettet ut. Og BAM så slår tirsdagen deg rett i bakken! :wacky:

God torsdag til deg :Heartpink
 
CD17

Hvis det ikke er det ene, så er det det andre... Ligger hjemme med feber og forkjølelse i dag:depressed: Kjente jeg brygget på noe i går morges, men jeg tok litt hostesaft og håpte på at det skulle gå over. Det har heldigvis holdt forkjølelsen i sjakk, så satser på at jeg blir frisk på noen dager :) Men så tar jeg jo piller for feberen, så kan godt hende at jeg innbiller meg at jeg er i ok form:hilarious:

Så i dag er har jeg ingen større planer enn at jeg må handle på butikken:p Mannen min kommer heldigvis hjem igjen i morgen. Jeg har ikke så mye å klage over, men det er ikke så veldig kjekt å gå på tur med hunden når man er syk:wacky: Det er i grunnen det som er det verste.

Ellers sitter jeg og strikker på en klut :) Det går veldig sakte fremover (jeg er ingen stor-strikker), men det er jo litt kos. Jeg har garn til tre kluter, og når de er ferdige håper jeg på å kunne strikke noe helt annet... Innerst inne håper jeg at jeg er blitt gravid til da, og kan strikke til en baby som er på vei:) Men først klut:p

Håper dere har en fin fredag:Heartred
 
CD17

Hvis det ikke er det ene, så er det det andre... Ligger hjemme med feber og forkjølelse i dag:depressed: Kjente jeg brygget på noe i går morges, men jeg tok litt hostesaft og håpte på at det skulle gå over. Det har heldigvis holdt forkjølelsen i sjakk, så satser på at jeg blir frisk på noen dager :) Men så tar jeg jo piller for feberen, så kan godt hende at jeg innbiller meg at jeg er i ok form:hilarious:

Så i dag er har jeg ingen større planer enn at jeg må handle på butikken:p Mannen min kommer heldigvis hjem igjen i morgen. Jeg har ikke så mye å klage over, men det er ikke så veldig kjekt å gå på tur med hunden når man er syk:wacky: Det er i grunnen det som er det verste.

Ellers sitter jeg og strikker på en klut :) Det går veldig sakte fremover (jeg er ingen stor-strikker), men det er jo litt kos. Jeg har garn til tre kluter, og når de er ferdige håper jeg på å kunne strikke noe helt annet... Innerst inne håper jeg at jeg er blitt gravid til da, og kan strikke til en baby som er på vei:) Men først klut:p

Håper dere har en fin fredag:Heartred

Masse god bedring! Strikking er topp for å få tiden til å gå- og produktet er nyttig. ❤️ Selv starter jeg nytt prosjekt: cardigan til meg! Egostrikk er topp! ❤️ :) håper du snart kan strikke miniklær!
 
CD18

I går fikk jeg en forferdelig nyhet fra en venninne. Hun var over halvveis til terminen, men det gikk ikke slik det skulle. Jeg stod på butikken da jeg fikk beskjeden, og brukte nok ganske lang tid på å bli ferdig med handelen. Selv har jeg jo aldri fått en positiv graviditetstest, så jeg kan bare prøve å forestille meg hvor forferdelig det må være å miste når man har kommet såpass langt. Føler virkelig med de:Heartred

Det som skjedde i går satt meg nok litt på plass når det kommer til å kjøpe eller lage noe til en liten som enda ikke har sett verden. Jeg husker da mamma fortalte meg om da hun fikk meg, deres første. De hadde verken vogn eller noe, og hentesettet strikket hun ferdig mens hun ventet på meg på sykehuset. Hun la til at det var nok litt galskap, for pappa stresset nok litt med å få alt på stell før de skulle dra hjem:rolleyes: Men hvor forsiktig kan og burde man være? Hvordan løser dere andre dette?

I dag kommer mannen min endelig hjem fra guttetur :) Gleder meg! Er heldigvis kvitt feberen, men tar det litt med ro i dag så jeg slipper å få noe tilbakefall. Fremdeles litt vondt i halsen. Fortsetter det slik, blir jeg ferdig med kluten i dag:hilarious: Og (forhåpentligvis) bare 11 dager til TR!:happy:

Ha en fin lørdag, alle prøvere:Heartred
 
CD19

Kvitt feberen du liksom... Ble nok en Paracet og en Ibux til frokost i dag også:rolleyes: Så jeg har gitt meg selv karantenedag i morgen også... Dumt å smitte alle barna og de voksne på jobben! Tenker at flere burde tenke slik:)

Snart ferdig med kluten, da. Så noe positivt kommer det jo ut av dette her. Og har runda "Call the midwife" på Netflix. Litt usikker på om den siste er noe positivt... men det var jo ganske så spennende å følge med på karakterene og ikke minst medisinhistoren gjennom serien. Så utrolig mye som har skjedd siden foreldrene mine ble født!

Været ute er jo litt "klutevær" sånn sett, så er like greit at jeg sitter inne og strikker:p Ellers bedriver jeg rolig nedtelling mot neste pp:happy:

Håper dere har en fin søndag, alle prøvere:Heartred
 
CD20

Den derre karantenedagen jeg tok var kanskje ikke nødvendig, for jeg har ikke klart å sitte stille i det hele tatt dag:rolleyes: Jaja, godt med alt som er gjort! Mest fornøyd med at jeg har laget liste og handlet inn for middag hele uken. SÅ digg å slippe å tenke på det hver dag:happy:

En dag nærmere TR. GLEDER MEG:smug:
 
CD18

I går fikk jeg en forferdelig nyhet fra en venninne. Hun var over halvveis til terminen, men det gikk ikke slik det skulle. Jeg stod på butikken da jeg fikk beskjeden, og brukte nok ganske lang tid på å bli ferdig med handelen. Selv har jeg jo aldri fått en positiv graviditetstest, så jeg kan bare prøve å forestille meg hvor forferdelig det må være å miste når man har kommet såpass langt. Føler virkelig med de:Heartred

Det som skjedde i går satt meg nok litt på plass når det kommer til å kjøpe eller lage noe til en liten som enda ikke har sett verden. Jeg husker da mamma fortalte meg om da hun fikk meg, deres første. De hadde verken vogn eller noe, og hentesettet strikket hun ferdig mens hun ventet på meg på sykehuset. Hun la til at det var nok litt galskap, for pappa stresset nok litt med å få alt på stell før de skulle dra hjem:rolleyes: Men hvor forsiktig kan og burde man være? Hvordan løser dere andre dette?

I dag kommer mannen min endelig hjem fra guttetur :) Gleder meg! Er heldigvis kvitt feberen, men tar det litt med ro i dag så jeg slipper å få noe tilbakefall. Fremdeles litt vondt i halsen. Fortsetter det slik, blir jeg ferdig med kluten i dag:hilarious: Og (forhåpentligvis) bare 11 dager til TR!:happy:

Ha en fin lørdag, alle prøvere:Heartred
Men åh, kjære så leit!
Et vennepar av oss opplevde også å miste i uke 26, og hun måtte gjennomgå fødsel. Det var forferdelig vondt!

Jeg tenker at det blir jo baby (det må jo det!), så jeg synes det er OK å ha strikket et pledd og et hentesett. Skulle det komme beskjed om at dette blir aldri noe av, så er det jo bare å gi det til noen som får baby! :) vogn etc. Kjøper vi nok ikke før ganske sent uti svangerskapet, samme med seng og mengder av utstyr, klær etc.
 
CD18

I går fikk jeg en forferdelig nyhet fra en venninne. Hun var over halvveis til terminen, men det gikk ikke slik det skulle. Jeg stod på butikken da jeg fikk beskjeden, og brukte nok ganske lang tid på å bli ferdig med handelen. Selv har jeg jo aldri fått en positiv graviditetstest, så jeg kan bare prøve å forestille meg hvor forferdelig det må være å miste når man har kommet såpass langt. Føler virkelig med de:Heartred

Det som skjedde i går satt meg nok litt på plass når det kommer til å kjøpe eller lage noe til en liten som enda ikke har sett verden. Jeg husker da mamma fortalte meg om da hun fikk meg, deres første. De hadde verken vogn eller noe, og hentesettet strikket hun ferdig mens hun ventet på meg på sykehuset. Hun la til at det var nok litt galskap, for pappa stresset nok litt med å få alt på stell før de skulle dra hjem:rolleyes: Men hvor forsiktig kan og burde man være? Hvordan løser dere andre dette?

I dag kommer mannen min endelig hjem fra guttetur :) Gleder meg! Er heldigvis kvitt feberen, men tar det litt med ro i dag så jeg slipper å få noe tilbakefall. Fremdeles litt vondt i halsen. Fortsetter det slik, blir jeg ferdig med kluten i dag:hilarious: Og (forhåpentligvis) bare 11 dager til TR!:happy:

Ha en fin lørdag, alle prøvere:Heartred
Huff, så forferdelig! At par mister så seint er noe jeg nesten ikke klarer å ta innover meg.. Må være helt grusomt..

Jeg er ikke fullt så rask på pinnene som mamma’n din, så til førstemann begynte jeg vel med litt hekling/strikking etter oul, også ble vel ting kjøpt inn litt sånn gradvis.. Jeg tenker som så: mister man, tidlig eller sent, så blir det forferdelig vondt.. og det blir nødvendigvis ikke noe verre av at man har kost seg med å lage noe til den lille :Heartred
Håper, og skal gjøre mitt ytterste, for å nyte neste svangerskap, og ikke la opplevelsen av å miste legge noen demper på det..

Så godt at mannen er hjemme!! Og hurra for snart tr og ny pp MED femar!! :joyful:
 
Huff, så forferdelig! At par mister så seint er noe jeg nesten ikke klarer å ta innover meg.. Må være helt grusomt..

Jeg er ikke fullt så rask på pinnene som mamma’n din, så til førstemann begynte jeg vel med litt hekling/strikking etter oul, også ble vel ting kjøpt inn litt sånn gradvis.. Jeg tenker som så: mister man, tidlig eller sent, så blir det forferdelig vondt.. og det blir nødvendigvis ikke noe verre av at man har kost seg med å lage noe til den lille :Heartred
Håper, og skal gjøre mitt ytterste, for å nyte neste svangerskap, og ikke la opplevelsen av å miste legge noen demper på det..

Så godt at mannen er hjemme!! Og hurra for snart tr og ny pp MED femar!! :joyful:
Oops, jeg svarte aldri, jeg:confused: Rotehode...
Ja, jeg ble helt sjokkert da jeg fikk beskjeden! Så utrolig fælt, spesielt så sent i svangerskapet.

Vi har snakket litt om hva vi skal gjøre mtp innkjøp og sånn hvis vi blir gravide, og er enige om at vi venter med de store tingene til det er gått en stund. Det betyr jo ikke at man ikke kan planlegge hva man skal kjøpe, da:D Hehe! Jeg har jo allerede tenkt meg ut en vogn, men har roet meg litt ned siden det tar så syykt lang tid dette her (utålmodig):rolleyes:

Men kanskje jeg kan begynne å strikke på noe smått når jeg er ferdig med de 2 siste klutene i settet jeg holder på med. Det trenger jo ikke å være et helt hentesett. Jeg kan jo øve meg på noen tøfler eller en lue:p Så treig som jeg er til å strikke, er jeg forhåpentligvis gravid før jeg er kommet så langt:hilarious:
 
Men åh, kjære så leit!
Et vennepar av oss opplevde også å miste i uke 26, og hun måtte gjennomgå fødsel. Det var forferdelig vondt!

Jeg tenker at det blir jo baby (det må jo det!), så jeg synes det er OK å ha strikket et pledd og et hentesett. Skulle det komme beskjed om at dette blir aldri noe av, så er det jo bare å gi det til noen som får baby! :) vogn etc. Kjøper vi nok ikke før ganske sent uti svangerskapet, samme med seng og mengder av utstyr, klær etc.
Glemte visst å svare deg også, jeg:rolleyes: Sånn går det når hodet er fullt av alt mulig rart.

Likte tanken din mtp strikking, da! Jeg snakket med mannen om hva han syntes om at jeg begynte å strikke på babyting etter at jeg er ferdig med de derre klutene mine, og han syntes at det var helt greit. (Men så vet han hvor treig jeg er til å strikke også, og det er nok en stor faktor her:hilarious:).

Ja, Seng og vogn og alt det der tenker jeg at vi tar når det nærmer seg slutten. Hvis jeg har listen klar med hva vi trenger, er det jo uansett lett å handle inn når den tid (forhåpentligvis) kommer :)
 
CD23

Tiden går så syykt tregt, da! Selv når jeg er i DPO-land uten håp:rolleyes: Men så er jeg kanskje like utålmodig på å komme meg til dato for TR, som jeg ellers ville vært for IKM...

Gjerne like greit at det går noen dager til, da jeg enda ikke er kvitt forkjølelsen jeg fikk på fredag forrige uke:( Så nå har jeg fått meg cosylan (fyttigrisen så fælt det smaker). Hadde glemt den fæle smaken siden sist jeg brukte det (for mange år siden). Jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men jeg er ikke nervneverdig begeistret for shots til vanlig... Og hostesaft skal man jo ha i munnen en stund også! Men altså, den mentolsmaken har de som lagde den virkelig ikke "nailet":yuck:

Og så det gode rådet fra legen, da: "Prøv å holde deg unna vinden". Lettere sagt enn gjort når man har hund og bor en plass det vanligvis er mye vind (og ekstra mye nå for tiden).

Jaja, snart helg!;)

God torsdagskveld, alle prøvere:Heartred
 
CD24

I går leste jeg en artikkel om at det var lurt å ligge høyt hvis man var forkjølet. Det tror jeg er det smarteste jeg har lest hele denne uken, for jeg fikk ENDELIG en hel natts søvn:) Brukte hotellputen + en ekstra vanlig pute, og det hjalp veldig mot tett hals og nese (uten å gå inn på enda en type slim:rolleyes:). Så det var dagens tips, til andre som er forkjølet:Heartpink

Ellers har jeg nettopp oppdaget en ny app for lister: Wunderlist. Jeg er jo i overkant glad i å skrive lister, så dette var jo som å komme til himmelen for meg:D Kan dele lister med andre som har samme app, genialt til f.eks. handlelister og ønskelister! Så nå har jeg lurt alle mine nærmeste til å laste den ned:p Ett tips: Husk å ta av varsel på listene, så man slipper å bli bombardert når noen skriver handleliste.

Ha en fin fredag, alle prøvere:Heartbigred
 
Oops, jeg svarte aldri, jeg:confused: Rotehode...
Ja, jeg ble helt sjokkert da jeg fikk beskjeden! Så utrolig fælt, spesielt så sent i svangerskapet.

Vi har snakket litt om hva vi skal gjøre mtp innkjøp og sånn hvis vi blir gravide, og er enige om at vi venter med de store tingene til det er gått en stund. Det betyr jo ikke at man ikke kan planlegge hva man skal kjøpe, da:D Hehe! Jeg har jo allerede tenkt meg ut en vogn, men har roet meg litt ned siden det tar så syykt lang tid dette her (utålmodig):rolleyes:

Men kanskje jeg kan begynne å strikke på noe smått når jeg er ferdig med de 2 siste klutene i settet jeg holder på med. Det trenger jo ikke å være et helt hentesett. Jeg kan jo øve meg på noen tøfler eller en lue:p Så treig som jeg er til å strikke, er jeg forhåpentligvis gravid før jeg er kommet så langt:hilarious:
Synes det er helt innafor å øve seg litt på litt småting :Heartred
Også kan man jo fint lage handlelisten klar, ja :D
Jeg synes det er en stor forskjell i å ta noe for gitt, og å glede seg over å lage/stelle i stand til den lille .. Vi kan jo ikke gå gjennom livet og forvente det verste, altså må man kunne glede seg, planlegge +++ både før og under graviditeten :love7
Er nå hvertfall det jeg prøver å leve etter :happy: At vi skal miste en gang til feks finnes ikke i mitt verdensbilde - neste gang så sitter’n! :joyful:
Og så får «neste gang» se å innfinne seg litt kjapt :happy093.
 
Back
Topp