da var det over

Hei mine venner!
Jeg er nå 9 uker!
Helt utrolig!
Håpet er bare så utrolig høyt nå. ikke mange ukene til abortrisikoen er redusert!
Skal til Legen på mandag! Jett om ei som gleder seg!
Har hadt så mye vonde drømmer denne uken, jeg drømmer om at jeg mister og ødelegger mye av meg selv.
Det er vell mine undertrykte følelser (tanker)  som kommer frem, Jeg håper det forsvinner og ikke fortsetter så veldig voldsomt, da vil nokk ikke nattesøvnen min bli så veldig god!
Men jeg er frisk og rask som bare, så frisk som det går ann å være i en gravid tilstand... (med spy og oppblåsthet!)
Ha ei trivelig helg!
 
Det er så fint å høre at det vokser og gror i magen din!!! Det unner jeg deg virkelig.

Trist med de vonde drømmene, men det er vel ikke noe vi kan unngå... Håper du blir litt beroliget av en tur til legen!


Mange gode klemmer.
 
Håper det er noe forbigående drømmer, men jeg skal være ælig å si jeg er redd for å miste.. jo lengere jeg kommer jo vanskeligere blir det!
Jeg håper det ordner seg, og jeg vil bli 100% trygg..
Om jeg blir det vil jo bare tiden vise, noe som gjelder alt her egentlig..
Men jeg har det utrolig godt med meg selv fortiden...
Jeg er bare så glad for å få muligheten til å være gravid igjen!
 
ORIGINAL: grokka:)

Håper det er noe forbigående drømmer, men jeg skal være ælig å si jeg er redd for å miste.. jo lengere jeg kommer jo vanskeligere blir det!
Jeg håper det ordner seg, og jeg vil bli 100% trygg..
Om jeg blir det vil jo bare tiden vise, noe som gjelder alt her egentlig..
Men jeg har det utrolig godt med meg selv fortiden...
Jeg er bare så glad for å få muligheten til å være gravid igjen!




Godt å høre at det spirer og gror hos deg grokkavennen [:)]
Her går det bedre for hver dag. Det jeg sliter mes med er å
titte i andre sine babyvogner og se voksende mager... men
det kommer seg vel etterhvert det også.
Ønsker deg all lykke til på UL mandag !! *kryssefingre* [;)]
Klemme klemme og ha en fiiiiin søndagskveld !
 
 
 
Sniker meg inn her og ønsker deg en fantastisk fin ultralydopplevelse i morgen! [:D]
 
Varm klem fra Maur
 
Så fint at det går bra med deg![:D][:D]
 
Ønsker deg lykke til videre!
 
Kan jeg spørre omhva det betyr å ha lite fostervann??
Hadde det i mitt første svangerskap, men det "druknet" i andre komplikasjoner...
Fikk aldri vite hva som var ulempen med det...

 
 
Når du har lite foster vann vil det hemme veldig utvikling av musklatur og ben hos ungen din, det er foster vann som også er med på å klargjøre lungene til barnet, så er det lite vann vil ikke barnet få utviklet lungene.. I ekstreme tilfeller kan barnet "kveles" pga lite fostervann..
Du finner noe info om lite fostervann på forsiden her på bv...
I mitt tlfelle hadde jeg lekasje i tillegg og da er det også stor risiko for infeksjoner og kan være alvorlig for mors liv...
hmm dvs å ha lite fostervann er ikke bra! men det har grenser på det, og de har mye undersøkelser om det holder seg stabilt eller om det minsker/ eller øker..
Ingenting er bedre enn at det er godt med fostervann..

 
http://www.babyverden.no/templates/Article____395.aspx
 
mulig du får bedre svar her!
 
Jeg må jo svare dere andre jenter også!!!'
[:D]Jippi[:D]
 Endelig mandag!
Jeg gleder meg veldig til ul i morgen, jeg kommer til gå som ei verpesyk høns for å vise den nydelige bønna mi!
JEG gleder meg såååå!
 Takk jenter som følger med meg!
Jeg gleder meg tilå kunne følge med dere også!
Dette er så spennende!
Masse GLADE klemmer fra meg!
Men nå tror jeg at jeg skal gå over til et annet forum videre..
Er vell upassende å skrive om mitt svangerskap nå her på denne tråen!
huff.. så positiv oplevelser som jeg har nå ligger på en så negativ overskrift!
ikke bra![:)][:D][;)]
 
alle mine tanker til deg...
 
Mange mange positive klemmer til deg lene80
takk for tankene!
 
 
Hei grokka:)

Kom over tråden din her, glad for at den har blitt mindre trist på slutten!

Vi sees inne på juniklubben :)
 
Til dere alle som mister!
Ønsker dere lykke til og jeg har de dypeste følelser for dere alle!
For mitt vedkommende er jeg optimist nå og håper det går bra dette svangerskapet!
Men.....
Lykke til videre dere andre som fortsetter jakten på en baby!
masse massse babystøv til dere fra meg!
 
Er i en periode der jeg er veldig glad over graviditeten!
Men også super nervøs!
men det er jo ikke lenge før abort risikoen er mindre, kun 1 1/2 uke igjen..
Er nesten som om jeg holder pusten..
Tiden har gått sinsykt fort!
Er jo snart 12 uker jo!
det er håp for alle! jeg er jo gravid nå...
Jeg som trodde jeg var ferdig med unger, så nå kom det en til .. og den sitter der ennå..
og der blir den til den er ferdig!
[:)]
 
Jeg vet at det er ikke her jeg burde gå å klage som jeg gjør, men det er det eneste stede jeg føler jeg kan si ting rett ut!
Jeg føler meg ennå ikke helt vell inne på termin i juni, men jeg hører til der da!
Har min egen trå der, og ønske faktisk å fullføre den..
Men alikavell føler jeg meg veldig ensom der inne!!!
Ikke rart heller jeg er ikke så positiv eller noe aktiv, bare sitter på side linjen og er ikke noe liksom..
Er egentlig veldig neffor i kveld, skulle innom for å lese litt, men fikk ikke så mye ut av det!
Er her inne litt og får tømt meg litt..
Er så ufattelig trist! sitter med gråten i halsen (noe jeg ikke forstår? ønsker å være glad og glede meg over all utvikling) Men frykten kommer snikende, og tanken på min lille engel er der.. Jeg husker henne som det skulle vært i går..
Tenk om det hender igjen??  Hva gjør jeg om jeg igjen skulle oppleve at mitt barn ikke kan bli bært fram...???
Jeg er trist og alt bare kommer bølgende fram. Hormoner kaller de det!????
Men jeg skulle apsulutt ha ønsket at jeg slapp å ha disse tankene til disse hormonene.. Jeg takler de rett og slett veldig dårlig..
Har "vokse" smerter i magen i tillegg, synes ingentimg er gøy!
Er fortiden bare grinete og sur på gubben, han er ikke noe annet en en stor dått..
Kjører forferdelig, tar ikke sin del i huset, lukter vondt, og gir ikke noe oppmerksom het til det som fåregår i meg, ikke føler jeg at han bryr seg.. hmm dette er kunn ego tanker, ikke noe av det stemmer jo!
Men jeg føler det! så kommer da toppen på fjeldet...
Jeg føler meg fet!
ingen bukser passer, alt er vondt å ha på seg... ikke en eneste presentabel bukse har jeg..
Ikke noe er bra, følte her om dagen at en av mine beste venner kritiserte meg.. noe jeg også taklet veldig dårlig...
huff ikke mye som er i orden i mitt hode for tiden.. trenger ikke så mye bare litt trøst! litt god ord..
hulk jeg føler meg helt utenfor neffor..
gråter en skvett jeg...
jalp litt...
ha en trivelig lørdag!
skal prøve å muntre meg opp med noe annet enn dette negative vrøle her..
klem fra meg.
[X(]
 
 
Takk jenter det varmer litt!
Jeg trakk på smilebånna..
at trange bukser og udugelige menn var sunt??
Vet ikke helt jeg da!
Horomer har jeg i alle fall!!!!!
 
Hei Grokka!
 
Du har også lov til å ha kjipe dager. Og selvfølgelig kommer de! Det er veldig rart å være gravid på nytt. Tusen tanker svirrer i hodet samtdig. Man ønsker ikke å glemme den lille engelen man mistet, så det blir feil å bare gå rundt lykkelig hele tiden. Samtidig vil man glede seg over den lille, men er jo bekymret for at man skal måtte gjenoppleve alt det grusome som skjedde sist.
 
Berg- og dalbane er det jo å være i sorg, og det er det også å være gravid. Ikke rart det blir vanskelig innimellom når man kombinerer disse?!
 
Finn de folkene du vil være rundt, og heng der. Ingen som sier at du ikke kan skrive til oss her inne selv om du "hører til" i juni.
 
At menn lukter vondt, kjører som griser og ikke hjelper til gjelder alle menn av gravide, hormonelle kvinner. At buksene ikke passer er et fantastisk tegn på at den lille nye trives i magen din og vokser seg større. Kanskje på tide med noen mammaklær? Husk at du har vært gravid fire (?) ganger før! Livmoren vet hva den skal gjøre nå, så da vokser du fortere.
 
Dagene med navn "vil ikke" kommer nok innimellom. Håper du tar ekstra godt vare på deg selv da. Vi er jo her for de største og minste tingene du trenger å snakke om!
 
Varm klem fra Maur
 
Hei Grokka!
Du er ikke alene, jeg er også der inne på juniforumet. Jeg har det også litt som deg, så jeg er heller ikke så aktiv inne på forumet. Jeg greier ikke å glede meg sånn ordentlig denne gangen, har det litt på avstand. Det eneste jeg ønsker er å få tilbake jenta mi, så jeg har nesten dårlig samvittighet for at jeg ønsket så sterkt å bli gravid igjen så fort. [:(]
Jeg misunner andre gravide som bare har vanlige svangerskapsplager å klage over![&:]
Nå er jeg over 12 uker og det er jo vel å bra, men når jeg mistet på overtid sist, så har jeg vel det verste foran meg. Har vært på en ul og skal på en til imorgen pga blødninger, tror egentlig at alt er ok, men greit å sjekke.
Føler med deg Grokka, dette er knalltøft, man skal sørge og glede seg samtidig og det er ikke lett! Blir mange motstridende følelser..

Ønsker deg lykke til videre og håper du har en bedre dag i dag.
Klem fra liten*venn
 
ORIGINAL: grokka:o)

Var inne i går...
Er på en måte letta over at nå er jeg "ferdig", blir vel aldri ferdig med dette, men det vente tiden er over...
Det var ei nydelig jente, hun var bare 460g og 28cm...
Det jeg er glad over er at jeg valgte å se henne.
Hun har det bra nå....


 
Jeg viste ikke at du hadde mistet, Grokka? [&o] 
 
Jeg er i hvertfall kjempeglad over å ha deg på juniforumet nå! Masse lykke til videre! [:)] 
 
Hei Grokka.
Har sittet her i morgentimene og lest heile tråden, å kjenner så godt hvordan du har det. Jeg er ikke så aktiv her inne siden det ser ut som jeg nå har mistet for 3 gang, det eneste som er rart denne gang er at jeg blødde masse på lørdag, men er enda kvalm og har ømme bryster. Kan ikke skjønne at barnet har overlevd.  Som du sier mange ganger så er du redd, og jeg kan ikke annet å si meg så enig med deg. Jeg er vett skremt, jeg har ingen barn fra før, skulle ha hatt et barn i oktober, skulle vært langt på vei med tvillinger nå, så sitter jeg her og gruer meg til å dra på sykehuset for ul. Vil ikke vite at det har død igjen.
Jeg håper virkelig du får gå heile svangerskapet uten at noe skjer denne gang, og at du får det barnet du ønsker så sterkt. Sitter her å griner å lurer på om jeg noen gang får oppleve å bli mamma, håper det.
Det med lukter kjenner jeg godt, kjæresten min får ikke komme nær meg når han har nettopp har hatt på seg parfyme det er helt forferdelig. smiler. Jeg gråter og ler om hverandre snakk om hormoner, som jeg ikke skjønner kan være der nå.
Takk for en fin tråd som ikke har gjort meg mindre skremt, men det er fint å lese at man ikke er alene. Ikke misforstå meg, jeg ønsker ingen skal oppleve det å miste et barn.
Ønsker alle lykke til, og godt å vite at i kan snakke sammen her om hvordan vi føler og har det. Livet er iallefall ikke lett. [:(]
 
Det skal virkelig være sikkert at ting er ikke lett!
Jeg må si jeg er velsingnet med tre barn fra før, men dette er helt utrolig sårt!
Har flere ganger vært inne dvs jeg har i dag tre aborter på samvittigheta!
Det er ikke noe jeg er stålt over, men da jeg/vi bestemte oss for det var det i en situasjon som sa vi ikke ønsket/ eller kunne klare med et barn til da!
Jeg tenker ofte på hva vist osv..
Jeg har tidligere hadt det veldig lett for å bli gravid, og har altid trodd at det ikke var det som ville være problem for meg...
Til nå!
Nå er jeg i en situasjon der jeg ønsker barn til.. Og det er skrekkelig forferdelig å komme hit som jeg sitter i dag, jeg/vi mistet i uk 22, og det var pga Gbs... Noe som ikke er mulig å kurere.. Og jeg vet at risikoen for Gbs er stor for meg i dag, da jeg er i svangerskap uke 12 (veldig snart)
Jeg burde være jublene glad jeg nå! men ikke noe er betryggende for meg lengere, for jeg kan få risikoen til å miste igjen like lett i uk 19 som uk 9..
Tunge tanker, og jeg tenker veldig på den som var så godt på vei,  jeg savner de små sparkene ..
hun kunne ha ligget til mitt bryst nå! og blitt ei flott og stor jente!
Jeg ber til di høyere makter om hjelp til å holde ut! Hjelp til å at den lille inni magen min får det så bra som mulig, at jeg vil få hjelp til å kunne bære frem dette lille nurket!
Jeg ønsker den så sterkt!
 
 
Back
Topp