Da må også jeg komme hit…

Mekanikerfrue

Glad i forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2020
Lille vennen vår, døde i mammas mage idag. Det bitte lille hjertet stoppet.
Hun sparket i natt og i dag tidlig men vært rolig på dagen idag… men jeg har vært aktiv så ikke tenkt så mye på det.

Liten blødning på do ved 15 tiden. Ringte legevakt og ble tatt inn med en gang.
Fikk komme på ul. De fant ingen bevegelser eller hjerteslag, dobbelkontroll med overlege på føde gyn.
Hun ble målt til knappe 15 uker på str.
Termin 13.10 ifølge str noe som ikke er rett, så hun har ikke vokst som hun skulle. Væske i magen og ikke noe i urinblæren. Noe var galt som ikke ble oppdagen på toul og priv ul rett før påske.
Så magefølelsen ang terminen stemte, noe var galt. Mens termin (som var 99.99% sikker grunnet EL og samleie) var 17 september, som vil si 18 uker idag. På tidlig OUL ble vi satt tilbake 9 dager.
Så henne på UL hos fastlegen for en uke siden, full av liv.

Fikk første tablett nå i kveld, ville sove hjemme, fikk tilbud om å være der i natt men ville hjem til veslemor hjemme. Syns jeg kjenner henne sparke men vet det bare nå er luft. Fikk jo selv se ul, spurte om jeg fikk se da de hadde konstantert att hjertet ikke slo.
Tilbake til føden i morgen. Gruer meg så innmari.
Hatt to MA da i uke 8+ og de smertene er så jævlige.

Update:
Tok mange timer på sykehuset før noe skjedde. Først 4 tabl vaginalt og deretter 2 jeg svelget 3 timer etterpå. Fikk mer smertestillende 1505 men etter ett konstant smertetak på 30-35 min etter det kom en nydelig jordmor å fulgte meg på wc. Sto der hele tiden med meg. 1540 kom hun. Smerten slapp umiddelbart.
Jordmor tok med seg alt for å sjekke både babyen og morkake. Fikk se henne ca 30-40 minutter etterpå. Hun var så liten, nydelig men bitte liten. Hun levde jo helt frem til i går, men desverre vokst så kjempe sakte. 34gr og en lengde tilsa litt over 15 uker selv om hun døde 18+0.
Hun hadde mye væske i buken og nakken. Dette var ikke synlig på UL rett før påske eller da jeg var hos fastlegen for 1 1/2 uke siden. Dette kommer av en sjelden diagnose, men 100% sikker kunne de ikke være uten obduksjon. Men frem til termin ville hun neppe overlevd, og omså vært veldig syk etter fødsel.
Vi valgte å la være obduksjon. Slo oss tilro med svaret vi fikk der og da. Vi kommer ikke til å prøve igjen. Mye grunnet alder men det å igjen skulle gjennomgå dette orker vi hverken fysisk eller psykisk. Men fy fader så hjerterått!!!
 
Last edited:
Uff, kjære deg. Det er så utrolig vondt, og man har ikke ord. Feller en tåre når jeg leser dette, for mistet selv i uke 20 i september etter en uke innlagt på sykehuset med mye usikkerhet. Fødte en liten gutt. Fant ut for to dager siden at jeg er gravid på nytt nå og bekymringene melder seg selv om jeg såklart er overlykkelig. Håper du kommer deg greit igjennom dette :Heartred :Heartred
 
Kjære deg, så ufattelig vondt å lese! Vi mistet gutten vår i uke 17+4 nå i februar, forferdelig tungt!
Ta vare på hverandre og gjør det som føles riktig for dere i forbindelse med fødsel og tiden etterpå. :Heartred
 
Lille vennen vår, døde i mammas mage idag. Det bitte lille hjertet stoppet.
Hun sparket i natt og i dag tidlig men vært rolig på dagen idag… men jeg har vært aktiv så ikke tenkt så mye på det.

Liten blødning på do ved 15 tiden. Ringte legevakt og ble tatt inn med en gang.
Fikk komme på ul. De fant ingen bevegelser eller hjerteslag, dobbelkontroll med overlege på føde gyn.
Hun ble målt til knappe 15 uker på str.
Termin 13.10 ifølge str noe som ikke er rett, så hun har ikke vokst som hun skulle. Væske i magen og ikke noe i urinblæren. Noe var galt som ikke ble oppdagen på toul og priv ul rett før påske.
Så magefølelsen ang terminen stemte, noe var galt. Mens termin (som var 99.99% sikker grunnet EL og samleie) var 17 september, som vil si 17 uker og 6 dager idag. På tidlig OUL ble vi satt tilbake 9 dager.
Så henne på UL hos fastlegen for en uke siden, full av liv.

Fikk første tablett nå i kveld, ville sove hjemme, fikk tilbud om å være der i natt men ville hjem til veslemor hjemme. Syns jeg kjenner henne sparke men vet det bare nå er luft. Fikk jo selv se ul, spurte om jeg fikk se da de hadde konstantert att hjertet ikke slo.
Tilbake til føden i morgen. Gruer meg så innmari.
Hatt to MA da i uke 8+ og de smertene er så jævlige.
Kjære deg. Jeg gråt da jeg leste innlegget ditt, for jeg gikk gjennom noe lignende for en måned siden. (17 uker, foster anslått 14 uker). I flere dager etter at alt var ute, kjente jeg fantomspark. Jeg fant (og finner) mye trøst og støtte her inne, og i gruppa Vi som har opplevd spontanabort på Facebook. Det er en kjip "klubb" å være medlem av, men det er en bitteliten trøst å se at man ikke er alene. Samtidig brister hjertet mitt hver gang jeg finner ei ny ei som går gjennom det. Og jeg blir trist av å tenke på at du allerede har gått gjennom to MA før dette. Jeg skulle så gjerne ønske jeg kunne fjerne smerten fra oss alle og gi oss tilbake det vi ønsker oss mest.
 
Lille vennen vår, døde i mammas mage idag. Det bitte lille hjertet stoppet.
Hun sparket i natt og i dag tidlig men vært rolig på dagen idag… men jeg har vært aktiv så ikke tenkt så mye på det.

Liten blødning på do ved 15 tiden. Ringte legevakt og ble tatt inn med en gang.
Fikk komme på ul. De fant ingen bevegelser eller hjerteslag, dobbelkontroll med overlege på føde gyn.
Hun ble målt til knappe 15 uker på str.
Termin 13.10 ifølge str noe som ikke er rett, så hun har ikke vokst som hun skulle. Væske i magen og ikke noe i urinblæren. Noe var galt som ikke ble oppdagen på toul og priv ul rett før påske.
Så magefølelsen ang terminen stemte, noe var galt. Mens termin (som var 99.99% sikker grunnet EL og samleie) var 17 september, som vil si 17 uker og 6 dager idag. På tidlig OUL ble vi satt tilbake 9 dager.
Så henne på UL hos fastlegen for en uke siden, full av liv.

Fikk første tablett nå i kveld, ville sove hjemme, fikk tilbud om å være der i natt men ville hjem til veslemor hjemme. Syns jeg kjenner henne sparke men vet det bare nå er luft. Fikk jo selv se ul, spurte om jeg fikk se da de hadde konstantert att hjertet ikke slo.
Tilbake til føden i morgen. Gruer meg så innmari.
Hatt to MA da i uke 8+ og de smertene er så jævlige.
Kondolerer så mye. Det er en grusom følelse når ting bare stopper brått. Vi har selv mistet en i uke 19 og en i uke 20 med 2års mellomrom. Sett deg selv først nå, å gi deg selv tid til og sørge:Heartred
 
Så forferdelig å måtte gå igjennom dette nå som det så ut som det skulle gå bra.... kondolerer så mye ❤️ var skikkelig vondt å lese!

Til info så synes jeg senaborten 14+4 gikk bedre for deg fysisk enn de 3 MA'ene jeg hadde fra tidligere! Håper det går fort og så greit som det går an for din del også! ❤️❤️ Ta alt av smertestillende som du kan og vær hjemme og ta den tiden du trenger! Jeg var for tidlig tilbake, og det var skikkelig tøft!
 
Nei og nei :sad010Stor klem til deg i en vanskelig tid!! :sad010Tenker på deg, og føler med deg. Håper du har folk rundt deg som gir deg tid og rom til å sørge på den måten som er riktig for deg.

Jeg måtte ta senabort uke 14+5 i november 2022. Bare spør om det er noe, jeg er åpen.

Klem til deg :Heartred
 
Kondolerer :Heartbigred
Din lille fikk leve så alfor kort, men hun var så elsket og opplevde kun kjærlighet i sitt liv❤️
Sender deg styrke og trøsteklemmer❤️❤️❤️
 
Last edited:
Kondolerer :Heartred Så utrolig trist å lese dette. Sender mange varme styrkeklemmer:Heartred
 
Flere som sliter med søvn?
Jeg våkner av att det ikke rører på seg i magen, blir bekymret for så å huske att hun er borte…
Da kommer alle tankene om det som kommer og det som skulle vært ….

Ja, jeg fikk sovemedisin for å hjelpe meg gjennom den første tiden
 
Lille vennen vår, døde i mammas mage idag. Det bitte lille hjertet stoppet.
Hun sparket i natt og i dag tidlig men vært rolig på dagen idag… men jeg har vært aktiv så ikke tenkt så mye på det.

Liten blødning på do ved 15 tiden. Ringte legevakt og ble tatt inn med en gang.
Fikk komme på ul. De fant ingen bevegelser eller hjerteslag, dobbelkontroll med overlege på føde gyn.
Hun ble målt til knappe 15 uker på str.
Termin 13.10 ifølge str noe som ikke er rett, så hun har ikke vokst som hun skulle. Væske i magen og ikke noe i urinblæren. Noe var galt som ikke ble oppdagen på toul og priv ul rett før påske.
Så magefølelsen ang terminen stemte, noe var galt. Mens termin (som var 99.99% sikker grunnet EL og samleie) var 17 september, som vil si 18 uker idag. På tidlig OUL ble vi satt tilbake 9 dager.
Så henne på UL hos fastlegen for en uke siden, full av liv.

Fikk første tablett nå i kveld, ville sove hjemme, fikk tilbud om å være der i natt men ville hjem til veslemor hjemme. Syns jeg kjenner henne sparke men vet det bare nå er luft. Fikk jo selv se ul, spurte om jeg fikk se da de hadde konstantert att hjertet ikke slo.
Tilbake til føden i morgen. Gruer meg så innmari.
Hatt to MA da i uke 8+ og de smertene er så jævlige.

Update:
Tok mange timer på sykehuset før noe skjedde. Først 4 tabl vaginalt og deretter 2 jeg svelget 3 timer etterpå. Fikk mer smertestillende 1505 men etter ett konstant smertetak på 30-35 min etter det kom en nydelig jordmor å fulgte meg på wc. Sto der hele tiden med meg. 1540 kom hun. Smerten slapp umiddelbart.
Jordmor tok med seg alt for å sjekke både babyen og morkake. Fikk se henne ca 30-40 minutter etterpå. Hun var så liten, nydelig men bitte liten. Hun levde jo helt frem til i går, men desverre vokst så kjempe sakte. 34gr og en lengde tilsa litt over 15 uker selv om hun døde 18+0.
Hun hadde mye væske i buken og nakken. Dette var ikke synlig på UL rett før påske eller da jeg var hos fastlegen for 1 1/2 uke siden. Dette kommer av en sjelden diagnose, men 100% sikker kunne de ikke være uten obduksjon. Men frem til termin ville hun neppe overlevd, og omså vært veldig syk etter fødsel.
Vi valgte å la være obduksjon. Slo oss tilro med svaret vi fikk der og da. Vi kommer ikke til å prøve igjen. Mye grunnet alder men det å igjen skulle gjennomgå dette orker vi hverken fysisk eller psykisk. Men fy fader så hjerterått!!!
Tenker sånn på dere :Heartred
Stor klem og mye kjærlighet til dere
 
i morgen er det en uke siden hun ble stille..
igår var vi å valgte ut urne og fikk klarhet i hvordan vi ønsker nedsettingen. Bi gjør det enkelt. Bare oss. Anonym minnelund men vi får vite hvor på minnelunden hun ligger siden vi skal få sette henne ned selv. Minnelunden er nydelig, ikke på en kirke i bygda vi bor men i kommunen. Nå er det bare ventetiden frem til den dagen… 10-14 dager, kansje før.
Først i natt fikk jeg sove flere timer sammenhengdene, fra 01-07. Sikkert både utslitt og funnet litt ro etter besøket og samtalen hos begravelsesbyrået.

Men det gjør vondt! Så uendelig vondt! Tenker på hva vi skulle ha, hvordan hun skulle sett ut. Hun hadde trekk etter storesøster på 4 år så jeg ser henne jo for meg, att hun ville lignet på søsteren. Lille vennen :Heartbigred
 
Back
Topp