Dårlig kosthold for tiden!

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Jeg sliter med kostholdet mitt da det er så lite som frister! Det blir som regel en brødskive med gulost og typisk paprika til frokost, 1-2nektarin til lunsj, nudler til middag og brød til kvelds. Litt gulrøtter og grønne epler som knask innimellom.
Jeg har ikke lyst på mat selv om det som regel smaker helt ok hvis jeg spiser noe, men sliter med å sette igang med å lage mat!i tillegg er jeg litt plaget med halsbrann, gjør det enda mindre fristende med mat :facepalm:

Hvordan går det med dere andre? Hva gjør dere?:)
 
Jeg la om til lavkarbo 1 år før jeg ble gravid(i samråd med lege pga pcos) og var så streng på det at jeg skulle fortsette med moderat lavkarbo i svangerskapet:s
Gikk ikke helt etter planen det altså:p
Blir helt flau av meg selv og det jeg spiser til tider:hilarious:
 
Jeg har dårlig samvittighet for lille i magen for det jeg spiser kan ikke kalles mat..... men jeg er så kvalm til tider så jeg spiser det som frister for å kunne få i meg noe hvertfall...
 
Du spiser mye sunnere enn meg. Etter å bli kvelt av epleoppkast kommer jeg aldri til å spise eple igjen...

Min diet består av is, tomatsuppe/spinatsuppe, varm melk med honning og litt salt chips. Eneste jeg klare å holde nede og om det kommer opp igjen likevell så kveles jeg ikke.

Prøvde med syredempende og det hjalp til jeg tok for mye i desperasjon...

På bedre dager får jeg i meg litt jordbær så får i meg noen vitaminer heldigvis..
 
Du spiser mye sunnere enn meg. Etter å bli kvelt av epleoppkast kommer jeg aldri til å spise eple igjen...

Min diet består av is, tomatsuppe/spinatsuppe, varm melk med honning og litt salt chips. Eneste jeg klare å holde nede og om det kommer opp igjen likevell så kveles jeg ikke.

Prøvde med syredempende og det hjalp til jeg tok for mye i desperasjon...

På bedre dager får jeg i meg litt jordbær så får i meg noen vitaminer heldigvis..
Samboer stresser meg litt med at jeg må spise mer grønnsaker og slikt (blir kanskje 1-2gulrot om dagen hvis jeg er heldig), men jeg kjenner at jeg ikke har lyst på middag! Det er så enkelt for andre å si hva man bør spise, verre å følge det opp :p
Spiser mange ganger salt chips på morgenen (!!) mens frøkna spiser frokost. Det er det som funker så kvalmen jeg våkner med gir seg, så kan jeg spise det andre etterhvert :) så jeg spiser annet usunt enn det jeg ramset opp, men det er maten jeg spiser. Greit med frukt, litt for lite grønt :sorry:
 
Jeg føler kostholdet går litt fra dag til dag. Burde spist mindre søtsaker og sånt i allefall. [emoji85]
 
Uff kjenner meg så igjenn her :( Jeg er så og si konstant sulten men veldig lite som frister. Så å si helg avsmak på kjøtt (utenom pølse og kjøttdeig) så tror jeg spiser pølse i lompe sånn 4-5 dager i uken, nudler går det mye av, maiskolber og brødskive med smeltet ost :p er veldig glad i frukt da så spiser en del av det også. Men får dårlig samvittighet for allt dritten jeg klarer å pytte i tryne i løpet av en dag :( må bare prøve å ta meg i sammen, me. Ikke så lett med denne her kvalmen som kommer og går :/
 
Uff kjenner meg så igjenn her :( Jeg er så og si konstant sulten men veldig lite som frister. Så å si helg avsmak på kjøtt (utenom pølse og kjøttdeig) så tror jeg spiser pølse i lompe sånn 4-5 dager i uken, nudler går det mye av, maiskolber og brødskive med smeltet ost :p er veldig glad i frukt da så spiser en del av det også. Men får dårlig samvittighet for allt dritten jeg klarer å pytte i tryne i løpet av en dag :( må bare prøve å ta meg i sammen, me. Ikke så lett med denne her kvalmen som kommer og går :/
Vi får prøve å spise bedre etterhvert som formen blir bedre :Heartred
 
Mye frukt, men også mye søtsaker dessverre. Burde spist fisk, men orker ikke tanken.
 
Fått tips om å prøve mæringsdrikk fra apoteket siden jeg ikke får i meg nok. Så blir å prøve det over helgen.
 
syns nå du spiser sundt jeg da. jeg er helt håpløs for tiden, er ingenting som frister, men går mye i frukt og yoghurt. brød er jeg veldig lei, grønnsaker går det litt under middagen, da jeg helst vil ha det framfor kjøtt som jeg har fått litt avsmak på. taco er helt konge for tiden, så spiser det til halsbrannen kommer å tar meg... haha. det skjer vel om ikke så lenge. men blir mye salt potetgull og kjeks fordi det har hjulpet på kvalmen
 
Istedenfor chips og salt kjeks så ksn jeg anbefale å bake noen gode knekkebrød med masse nøtter, frø og linser. Ha litt Himalaya salt på før steking og man får kjempegodt snack dom funker fint mot kvalme.
Går jo fint ann å kjøpe også.
Bruker ofte litt lett smøreost på også.
 
Istedenfor chips og salt kjeks så ksn jeg anbefale å bake noen gode knekkebrød med masse nøtter, frø og linser. Ha litt Himalaya salt på før steking og man får kjempegodt snack dom funker fint mot kvalme.
Går jo fint ann å kjøpe også.
Bruker ofte litt lett smøreost på også.
Jeg er litt kresen på knekkebrød, søstra mi lager noen med mye frø og sånn og alle skryter av de. Jeg syns de var fæle (sa ikke det da):hilarious:

Men de runde fra wasa med havsalt funker godt hvis jeg er uvel :D
 
Jeg er litt kresen på knekkebrød, søstra mi lager noen med mye frø og sånn og alle skryter av de. Jeg syns de var fæle (sa ikke det da):hilarious:

Men de runde fra wasa med havsalt funker godt hvis jeg er uvel :D
Hehe, man må nok like litt grovt for å synes det er godt. Jeg er ihvertfall veldig glad i det. Men nå smake litt også da.
 
Spiste veldig sundt før graviditeten men på grunn av all kvalmen så har jeg spist sååå mye dum mat.
Jeg spiser ting som jeg vanligvis aldri spiser.. smågodt, sjokoladepudding, boller, potetgull, toast med sukker på... er det mulig :yuck:
Vet ikke helt om jeg har mest vondt i kroppen eller samvittigheten :oops:
 
Jeg er glad i knekkebrød og grovt også men har fått helt avsmak på det nå. Men samtidig då vsr jeg ikke så glad i potetgull før svangerskapet heller:confused: merkelige kropp
 
Hehe, man må nok like litt grovt for å synes det er godt. Jeg er ihvertfall veldig glad i det. Men nå smake litt også da.
Jeg kan gjerne ha mye rart i brødet jeg spiser, men syns det blir så veldig kraftig når det gjelder knekkebrød :) men igjen, nå har jeg kun smakt hennes knekkebrød også da :)
 
Spiste veldig sundt før graviditeten men på grunn av all kvalmen så har jeg spist sååå mye dum mat.
Jeg spiser ting som jeg vanligvis aldri spiser.. smågodt, sjokoladepudding, boller, potetgull, toast med sukker på... er det mulig :yuck:
Vet ikke helt om jeg har mest vondt i kroppen eller samvittigheten :oops:
Drit i samvittigheten. Nå som det er vanskelig å få i seg noe som helst er alt som faktisk blir spist bra. Kan heller skjerpe seg når kroppen spiller på lag [emoji4]
 
Jeg la om til lavkarbo 1 år før jeg ble gravid(i samråd med lege pga pcos) og var så streng på det at jeg skulle fortsette med moderat lavkarbo i svangerskapet:s
Gikk ikke helt etter planen det altså:p
Blir helt flau av meg selv og det jeg spiser til tider:hilarious:
Samme her, lavkarbo og pcos. Kjenner på at eg har lyst på brød då det er lettare å ete enn å steike seg noko mat, pluss kan jo ikkje berre ete noko spekepølse mot småsult lenger [emoji23]
 
Back
Topp