Dåpsgaver?

Reea

Forelsket i forumet
Hva ønsker dere i dåpsgaver/navnefestgaver? Vi har sagt at vi ønsker "nyttige" ting, som tripp-trapp, barnehagesekk og den store eventyrboka... Noen som har flere tips om hva vi vil trenge ila neste år?[:)]
 
min jente fikk en såkalt minneboks...kjempesøt. Har puttet alle kortene fra fødsel og dåp i og skal legge div minner fra oppveksten hennes der [:D] Aldri sett en slik før!
 
Det er så lenge til[:)] vi skal ikke ha navnefest før i april, så har ikke tenkt så langt enda.
 
ORIGINAL: Galleri

Det er så lenge til[:)] vi skal ikke ha navnefest før i april, så har ikke tenkt så langt enda.


Trodde også vi hadde så god tid, men fy som tida flyr!!! [;)]
Var i barndåp for et år siden, og gavebordet var fylt av omtrent bare sølv... Sølvsmykker, sølvsparebøsser, sølv dåpsattestrull, sølvbestikk osv.. Håper ikke guttas gavebord blir likt [;)]
 
Jeg sa før dåpen at jeg ikke ønsket så veldig mye med sølv, og det ble respektert. Fikk en sølvskje, men den skal han bruke når selv kan begynne å spise selv. Fikk også dåpsattestrull men den var i tinn, og så ønsket jeg jo den da [;)]. Fikk 3 bøker av "boken om meg", byttet den ene boka i små etuier med skriften "Min første hårlokk", "mine melketenner" og "Mine første smykker" (fikk 3 smykker som skal ligge oppi). Ellers av gaver fikk han penger, eventyrbok, sangbok, sengetøy, håndkle, sparebøsser og mer som jeg ikke husker i farten.
 
Ulempen med å få masse i sølv er at en må drive å pusse det minst en gang i året for at det skal holde seg fint, og er glad for at jeg ikke fikk noe i sølv. Dåpsrullen, de små etuiene og sparebøssene er av tinn, så slipper å pusse det [;)]
 
Jeg har tydeligvis en helt annen oppfatning av hva en dåpsgave bør være enn dere da jeg synes dåpsgaver bør være noe helt annerledes enn fødselsgave eller julegave. 
Jeg mener det enten bør være et minne babyen kan ha med seg hele livet, typ gravert bestikk eller noe eller evt en startkapital til barnet.
Boken om meg eller eventyrbok kan gå an synes jeg siden man kan skrive en hilsen inne i permen, men klær og utstyr som blir slitt og ødelagt synes jeg ikke passer.
 
Jeg har ønska armbånd og smykker til tulla. Jeg har selv et smykke som jeg fikk til dåpen, og jeg syns det er så spesielt og ha noe som følger enn gjennom livet[:)]
Ellers har jeg ønska bøker, barnehagesekk også kommer jeg ikke på mer i farten[:)]
 
ORIGINAL: fruenfrahavet

min jente fikk en såkalt minneboks...kjempesøt. Har puttet alle kortene fra fødsel og dåp i og skal legge div minner fra oppveksten hennes der [:D] Aldri sett en slik før!


Oi, så koselig og super bra gave! Men er den i sølv eller noe. Hvordan ser den ut??
 
ORIGINAL: Felice

Jeg har tydeligvis en helt annen oppfatning av hva en dåpsgave bør være enn dere da jeg synes dåpsgaver bør være noe helt annerledes enn fødselsgave eller julegave. 
Jeg mener det enten bør være et minne babyen kan ha med seg hele livet, typ gravert bestikk eller noe eller evt en startkapital til barnet.
Boken om meg eller eventyrbok kan gå an synes jeg siden man kan skrive en hilsen inne i permen, men klær og utstyr som blir slitt og ødelagt synes jeg ikke passer.


Jeg er helt enig. Vi skal nok ikke døpe selv og er usikker på om det blir navnefest heller. Derimot kjøper jeg sjeldent rene forbruksgaver i dåp (utenom eventyrbok, som da får en hilsen inni hvor jeg kanskje skriver noe sånt som at h*n skal få bli med meg på mange eventyr osv). Klær, leker etc får folk både ved fødsel, senere fødselsdager og julaftener. I tillegg kjøper jeg jo alt mulig sånn på en hvilken som helst hverdag når jeg suser innom en lekebutikk eller babyshop. Blir jeg invitert i dåp pleier jeg enten å gi noe de kan ha glede av opp gjennom årene eller som minne når de er voksne.
 
ORIGINAL: girl

ORIGINAL: fruenfrahavet

min jente fikk en såkalt minneboks...kjempesøt. Har puttet alle kortene fra fødsel og dåp i og skal legge div minner fra oppveksten hennes der [:D] Aldri sett en slik før!


Oi, så koselig og super bra gave! Men er den i sølv eller noe. Hvordan ser den ut??


Enig! Og vet du hvor den er kjøpt?
 
ORIGINAL: Guttaogmeg

ORIGINAL: girl

ORIGINAL: fruenfrahavet

min jente fikk en såkalt minneboks...kjempesøt. Har puttet alle kortene fra fødsel og dåp i og skal legge div minner fra oppveksten hennes der [:D] Aldri sett en slik før!


Oi, så koselig og super bra gave! Men er den i sølv eller noe. Hvordan ser den ut??


Enig! Og vet du hvor den er kjøpt?

 
Den er rosa med bilde av en flott barnevogn på og hvitt silkeband til å lukke den med. Ganske stor! Jeg vil tro den er kjøpt i Tromsø siden vi bor her nord. Selger iallefall ikke den her hvor jeg bor.
Jeg trodde først det var et enormt stort fotoalbum ; )
 
ORIGINAL: Ivibivi

ORIGINAL: babyoktober09

ORIGINAL: Felice

Jeg har tydeligvis en helt annen oppfatning av hva en dåpsgave bør være enn dere da jeg synes dåpsgaver bør være noe helt annerledes enn fødselsgave eller julegave. 
Jeg mener det enten bør være et minne babyen kan ha med seg hele livet, typ gravert bestikk eller noe eller evt en startkapital til barnet.
Boken om meg eller eventyrbok kan gå an synes jeg siden man kan skrive en hilsen inne i permen, men klær og utstyr som blir slitt og ødelagt synes jeg ikke passer.


Jeg er helt enig. Vi skal nok ikke døpe selv og er usikker på om det blir navnefest heller. Derimot kjøper jeg sjeldent rene forbruksgaver i dåp (utenom eventyrbok, som da får en hilsen inni hvor jeg kanskje skriver noe sånt som at h*n skal få bli med meg på mange eventyr osv). Klær, leker etc får folk både ved fødsel, senere fødselsdager og julaftener. I tillegg kjøper jeg jo alt mulig sånn på en hvilken som helst hverdag når jeg suser innom en lekebutikk eller babyshop. Blir jeg invitert i dåp pleier jeg enten å gi noe de kan ha glede av opp gjennom årene eller som minne når de er voksne.


Enig med dere!

 
Signerer denne
 
ORIGINAL: sisu

ORIGINAL: Ivibivi

ORIGINAL: babyoktober09

ORIGINAL: Felice

Jeg har tydeligvis en helt annen oppfatning av hva en dåpsgave bør være enn dere da jeg synes dåpsgaver bør være noe helt annerledes enn fødselsgave eller julegave. 
Jeg mener det enten bør være et minne babyen kan ha med seg hele livet, typ gravert bestikk eller noe eller evt en startkapital til barnet.
Boken om meg eller eventyrbok kan gå an synes jeg siden man kan skrive en hilsen inne i permen, men klær og utstyr som blir slitt og ødelagt synes jeg ikke passer.


Jeg er helt enig. Vi skal nok ikke døpe selv og er usikker på om det blir navnefest heller. Derimot kjøper jeg sjeldent rene forbruksgaver i dåp (utenom eventyrbok, som da får en hilsen inni hvor jeg kanskje skriver noe sånt som at h*n skal få bli med meg på mange eventyr osv). Klær, leker etc får folk både ved fødsel, senere fødselsdager og julaftener. I tillegg kjøper jeg jo alt mulig sånn på en hvilken som helst hverdag når jeg suser innom en lekebutikk eller babyshop. Blir jeg invitert i dåp pleier jeg enten å gi noe de kan ha glede av opp gjennom årene eller som minne når de er voksne.


Enig med dere!


Signerer denne
Vi er fler som er enig i dette, men samtidig synes jeg det er viktig å respektere foreldrenes ønsker om f.eks få tinn istedet for sølv, eller ikke noen av delene. Men da prøver jeg heller å gi andre typer gaver som f.eks et maleri.
 
Ingen har spurt ka vi ønsker oss, men har ikke levert invitasjonene enda.
Penger på kontoen hans er vel det vi ønsker oss.
Sånn tinntallerken med navn, vekt, lengde osv ved fødsel.
Brodert greie med vekt, lengde osv ved fødsel.
Sparebørse i sølv med navn, sølv skje, dåpsattest rull.
Og sånt firkantet babyguttesmykke og armbånd, det er så søtt.
 
Skjønner jo at mange vil ha "evigvarende gaver". Jeg sier ikke at jeg absolutt ikke ønsker sølv, men det er begrenset hvor mange sparebøsser og dåpsfat man har glede av å ha i sølv. Jeg regner med det dukker opp noe allikevell! [;)]
 
ORIGINAL: Lolodi

Vi kommer til å ønske oss disse. Hadde de selv da jeg var liten. Brukte det alltid til kveldsmaten [:)]

Kardemommeby:


Hakkebakkeskogen:


Karius & Baktus:



Åååh de hadde eg glemt, de og kan vi ønske oss [:)]
 
ORIGINAL: Lolodi

Vi kommer til å ønske oss disse. Hadde de selv da jeg var liten. Brukte det alltid til kveldsmaten [:)]

Hakkebakkeskogen:


 
Det fikk Oliver til dåpen [:D]
 
ORIGINAL: Lolodi

Vi kommer til å ønske oss disse. Hadde de selv da jeg var liten. Brukte det alltid til kveldsmaten [:)]

Kardemommeby:


Hakkebakkeskogen:


Karius & Baktus:


Å, TAKK! Det skal på lista![:D] Er det glassmagasinene som selger disse settene?
 
Back
Topp