Dåp

Spinam

Glad i forumet
Julegavene 2019
Nå er det vår tur til å ha dåp..

Hva hadde dere til mat og drikke til dåpen.
Bestilte dere kake?
 
Vi hadde koldtbord. Brus og vann og kaffi til drikke
Kakene bakte vi/ noen i familien selv. Bestilte en finere dåpskake, men det er jo ikke nødvendig.

Lykke til med dåpen! :)
 
Vi hadde snitter, og svigers bestilte dåpskake. Ellers lagde mamma, svigerinne og jeg hver vår kake :)
 
Vi hadde koldtbord, lagde alt der selv. Bestilte en dåpskake fra en som har vært med på kakekrigen, ellers lagde jeg cupcakes og ostekake og en del andre i familien lagde resten av kakene.

Hadde altfor mye mat og kaker [emoji4]
 
Vi hadde koldtbord, lagde alt der selv. Bestilte en dåpskake fra en som har vært med på kakekrigen, ellers lagde jeg cupcakes og ostekake og en del andre i familien lagde resten av kakene.

Hadde altfor mye mat og kaker [emoji4]
Hva hadde du på koldtbordet da? :)
 
Vi hadde tapas, bestilte catering :) bestilte dåpskake til ei privat ei som baker, mye rimeligere enn hos konditor!
 
Først tenkte jeg koldtbord, men så er det så mange tilreisende som skal hjem på kvelden og da tenker jeg de ville satt pris på et varmt måltid . Så da står jeg egentlig enda mer ubesluttsom tilbake.. Hadde også planer om å bake selve dåpskaken selv, siden den må være uten egg. Det er ikke før i slutten av august så jeg har vel fortsatt litt tid å planlegge
 
Vi skal ha snitter. Har endelig rotet oss til å bestille tid til dåp i kirken. Blir i september. Og så skal vi bestille marsipankake (fordi det liker alle andre bortsett fra oss) og så vurderer jeg å bestille en sjokoladekake. Bestilte kake fra ei dame til datteren vår da hun hadde bursdag (jeg var høygravid og hadde 10000ting å gjøre på jobb og skole). Den falt i smak den :)
 
Hva hadde du på koldtbordet da? :)

-Roastbeef, sylteagurk, sprøstekt løk
-Pastasalat
-Spekemat (fenalår, spekeskinke, forskjellige spekepølser) og melon
-Hjemmelaget waldorfsalat
-Diverse gode lokale skinker
-Hjemmelagde karbonader med løk
-kyllinglår
-Svinestek med surkål og svisker
-Hjemmelaget potetsalat
-Reker
-Eggerøre og laks
-Focaccia
-Diverse brød
-Aioli, tzatziki og et par andre dipper

Tror det var det meste. Vi var 34 stk, og hadde hauger av mat igjen. Alle ble stappmett [emoji23]
 
Dåpen er 26 august. Jeg har ikke familie rundt meg til å hjelpe så tenker å bestille catering :)
 
Koltbord, og familien hadde med litt kaker. En venninne hjalp oss på kjøkkenet. :)
 
Back
Topp