Charmiss blir mamma

charmiiss

Gift med forumet
Aprillykke 2017
Fant ut at jeg må opprette en dagbok her, har mange tanker i hodet og vil så gjerne ha noe å se tilbake på.
Kjempehyggelig om noen vil følge med meg selvsagt:happy:

Kort om meg.

28 år, har fast jobb og samboer.
Dette blir både mitt og hans første barn.

Nå når jeg skriver dette er jeg 3+6 uker på vei og har tatt en gazillion tester de siste dagene, sånn cirka, for å være helt sikker på at jeg er gravid. Det var dog ingen tvil da jeg imorres fikk denne mot meg:

f26id3.jpg
 
Våknet imorres og var kvalm som bare det. Syns det er helt forferdelig å være kvalm og blir helt lamma av det. Sovna heldigvis og når jeg våkna var kvalmen borte. Kjenner dog at jeg er litt slapp om dagen, samt at jeg har endel murringer i livmoren om kvelden, så det må noen vendinger til for å finne en stilling hvor det ikke kjennes ut som noen masserer livmora mi fra innsiden av.

Har gått en lang tur i regnet idag, ble både varm og fornøyd. Tenker mye for tiden, spesielt på hvordan vi skal fortelle nyheten til kommende besteforeldre og tanter/onkler. Det blir utrolig spennende og hvordan jeg skal klare å holde på hemmeligheten så lenge, det vet neimen ikke jeg.. Håper først og fremst spira sitter.:Heartpink


Ting jeg må bli flinkere til nå når jeg er gravid :

Trene/gå turer (er notorisk periodetrener, vil være i god form til fødselen)
Drikke mindre cola zero (my drug..)
Ta vitaminene mine
 
Følger:p
Tok nok en test idag jeg å, der sto det fortsatt gravid 2-3 uker, samme som sist som var sist søndag;) (kom ikke så overraskende på at det ikke var noen endring)
Klarte bare ikke å la testen ligge.
Kommer ti nye ikke digitale tester i posten snart:woot:
Å jeg har å blitt flinkere til å ligge unna pepsi maxen:p
 
4+0.

Masse murringer i magen, kvalmen kommer og går litt, og jeg er såå trøtt... Spent på jobb imorgen, jeg har litt spesiell jobb som krever ganske mye fysisk. Kommer til å gå over til svangerskapspenger ganske fort, men ringer og snakker med legen imorra om veien videre.
Samboer er så god når han står opp nå, sier "god morgen dere to" og koser med magen. Såå koselig <3

Har bestil TUL 14.september og første kontroll rundt samme tid. Dessverre er fastlegen min på ferie, kunne tenkt meg å fått time ganske fort, sjekket litt div. Har hatt både jernmangel og d-vitamin mangel tidligere, vil gjerne gjøre det jeg kan for at spira skal få det beste utgangspunktet. <3
 
Last edited:
4+0.

Masse murringer i magen, kvalmen kommer og går litt, og jeg er såå trøtt... Spent på jobb imorgen, jeg har litt spesiell jobb som krever ganske mye fysisk. Kommer til å gå over til svangerskapspenger ganske fort, men ringer og snakker med legen imorra om veien videre.
Samboer er så god når han står opp nå, sier "god morgen dere to" og koser med magen. Såå koselig <3

Har bestil TUL 14.september og første kontroll rundt samme tid. Dessverre er fastlegen min på ferie, kunne tenkt meg å fått time ganske fort, sjekket litt div. Har hatt både jernmangel og d-vitamin mangel tidligere, vil gjerne gjøre det jeg kan for at spira skal få det beste utgangspunktet. <3
Der sier du noe, har slitt med kraftig jernmangel selv, bør kanskje gjøre jordmor obs på det når jeg skal kontakte dem første gangen :p
 
4+4.

Da har jeg informert arbeidsgiver om at jeg er gravid og jeg er tatt av tjeneste og svangerskapspenger skal søkes om f.o.m mandag.

Det blir lange måneder, men man må uansett slutte med min jobb i uke 16 og før det er det valgfritt om man vil være i tjeneste.

Jeg har tenkt endel igjennom det og ønsker ikke å spekulere i om jeg evt mister pga av jobb. Jobben er også fysisk og kjente det godt på kroppen når jeg var der sist at dette ikke var rett.

Har heldigvis kommet inn på skole, så litt tidsfordriv har man jo :D
 
Last edited:
4+6.

Idag kjennes det ikke ut som jeg er gravid lenger. Ikke så oppblåst, ingen murringer og alt er bare fint. Er jo selvsagt redd for at jeg har hatt en MA, men symptomene går vel litt opp og ned. Tok en test jeg hadde liggende ista også, og den ble positiv før jeg rakk å legge den fra meg, så ser ut som spira fortsatt er på plass. Får vel heller prøve å nyte det før kvalmen kommer for fullt om et par uker.
 
Last edited:
4+6.

Idag kjennes det ikke ut som jeg er gravid lenger. Ikke så oppblåst, ingen murringer og alt er bare fint. Er jo selvsagt redd for at jeg har hatt en MA, men symptomene går vel litt opp og ned. Tok en test jeg hadde liggende ista også, og den ble positiv før jeg rakk å legge den fra meg, så ser ut som spira fortsatt er på plass. Får vel heller prøve å nyte det før kvalmen kommer for fullt om et par uker.
Skjønner godt hvordan du har det, føler meg veldig lite gravid:sorry:
Går jo konstant å er redd for at det ikke er noe der likevel, eller at der har skjedd noe:depressed:
 
5+2.

Formen er fortsatt veldig fin. Bølger av kvalme nå og da (gjerne midt på natta) , sulten og uhyre trøtt, men virkelig ikke noe å klage på.

Er selvfølgelig litt bekymret over om det er liv nedi der siden det er så rolig, men jeg håper det.

Tanken har slått meg at jeg kanskje hadde en MA her i helgen da magesmertene kom og den faktisk ikke er noe mer, men.. Håper det ikke er sånn, da. :)
 
Last edited:
Vis vedlegget 190777

Dog ser det ut som alt går tipp topp med denne testen idag, som bestilt når man har bikket 5 uker :)

Så fint å høre at det går bra :) må følge med deg innpå her også. Er vel veldig individuelt med symptomer, noen kjenner jo nesten ikke i det hele tatt at de er gravide. Får håpe at du slipper å få så mye kvalme! :)
 
Så fint å høre at det går bra :) må følge med deg innpå her også. Er vel veldig individuelt med symptomer, noen kjenner jo nesten ikke i det hele tatt at de er gravide. Får håpe at du slipper å få så mye kvalme! :)

Så hyggelig at du følger med - leser dagboken din også, men er visst ikke så flink til å legge igjen spor. Håper du kommer fort etter:Heartred
 
5+6.

Kvalm kvalm kvalm... Samboer er en engel og henter salte kjeks og drikke til meg før jeg står opp om han er hjemme.
Imorgen er det 6 uker, føles ut som det er en milepæl. Har bestemt meg for å bestille TUL i uke 7 , for vi reiser på ferie i uke 8 og hadde vært så fint å få vite at alt står bra til nedi magen. Selv om den lille er bare et lite eplefrø enda,så kjenner jeg godt at h*n er der nede og romsterer allerede :hello Koselig. :Heartpink

Idag er det lørdag og selv om jeg sikkert skulle vasket gulv, lagt sammen klær og vært litt sosial så kjenner jeg ingen plass at jeg orker. Bare en liten handletur på butikken er krevende nok for skrotten her for tiden. Koselig å skravle med andre gravide på forum da, er jo sosialt det også på en måte:cool:
 
6+5.

Nå sitter jeg med afipran utskrevet av legen innabords og er spent på om den kommer til å hjelpe mot kvalmen. Vil helst ikke ta så mye tabletter, men er helt desperat.

Ellers var jeg innom Kappahl og tittet om jeg fant noen behagelige jeans til den oppblåste gravid-magen min, men er vel ikke så innmari glad i Kappahl konkluderte jeg med, så jeg løp igjennom butikken og havnet på avdelingen med Newbie-klær. Så merkelig alt føles! Skal virkelig JEG handle babyklær om noen måneder? Er det sant? :eek:

Neste uke er det ultralyd, veldig spent på å se om det er noe liv i magen, det er jo ingen garantier for det selv om man lider seg igjennom enn så mange symptomer. Tror samboer også er spent, må huske på å advare han om at det er innvendig, hihi.
 
6+5.
Nå sitter jeg med afipran utskrevet av legen innabords og er spent på om den kommer til å hjelpe mot kvalmen. Vil helst ikke ta så mye tabletter, men er helt desperat.

Ellers var jeg innom Kappahl og tittet om jeg fant noen behagelige jeans til den oppblåste gravid-magen min, men er vel ikke så innmari glad i Kappahl konkluderte jeg med, så jeg løp igjennom butikken og havnet på avdelingen med Newbie-klær. Så merkelig alt føles! Skal virkelig JEG handle babyklær om noen måneder? Er det sant? :eek:

Neste uke er det ultralyd, veldig spent på å se om det er noe liv i magen, det er jo ingen garantier for det selv om man lider seg igjennom enn så mange symptomer. Tror samboer også er spent, må huske på å advare han om at det er innvendig, hihi.
Du skal se det banker ett ivrig hjerte når du skal på ultralyd, gleder meg til å få vite hvordan ultralyden går for deg:D
Å det å være se på babyklær er så koselig å helt merkelig på en å samme tid:Heartpink
 
6+5.

Nå sitter jeg med afipran utskrevet av legen innabords og er spent på om den kommer til å hjelpe mot kvalmen. Vil helst ikke ta så mye tabletter, men er helt desperat.

Ellers var jeg innom Kappahl og tittet om jeg fant noen behagelige jeans til den oppblåste gravid-magen min, men er vel ikke så innmari glad i Kappahl konkluderte jeg med, så jeg løp igjennom butikken og havnet på avdelingen med Newbie-klær. Så merkelig alt føles! Skal virkelig JEG handle babyklær om noen måneder? Er det sant? :eek:

Neste uke er det ultralyd, veldig spent på å se om det er noe liv i magen, det er jo ingen garantier for det selv om man lider seg igjennom enn så mange symptomer. Tror samboer også er spent, må huske på å advare han om at det er innvendig, hihi.

Tenk at du allerede er så langt på vei! :eek: stakkar som må slite med kvalme, det er ikke godt.. Håper det går over om en liten stund :)
Det finnes sååå mye fine babyklær, jeg tror jeg kommer til å kjøpe noe med en gang jeg får pos. test o_O
Blir spennende å følge med på hvordan det går på tul, og det går nok kjempebra! Sååå koselig å titte innom deg her på terminforumet :)
 
Tenk at du allerede er så langt på vei! :eek: stakkar som må slite med kvalme, det er ikke godt.. Håper det går over om en liten stund :)
Det finnes sååå mye fine babyklær, jeg tror jeg kommer til å kjøpe noe med en gang jeg får pos. test o_O
Blir spennende å følge med på hvordan det går på tul, og det går nok kjempebra! Sååå koselig å titte innom deg her på terminforumet :)

Ja, det er allerede 3 uker siden jeg fant ut at jeg var gravid. Tiden går utrolig fort og samtidig så utrolig sakte.
Kjempehyggelig at du titter innom! Surt at du ikker her, men har stor tro på at du også få positiv test snart :) Følger nok med deg også, he he.
 
Hvordan går det her? :) har du vært på ultralyd?

Skal imorgen! Enda ganske dårlig form, har klart å holde det nogenlunde i sjakk med afipran/postafen og uhorvelige mengder med ritz-kjeks :p Men blir veldig spennende imorgen, se om det er noen som har det fint nedi magen.
 
Skal imorgen! Enda ganske dårlig form, har klart å holde det nogenlunde i sjakk med afipran/postafen og uhorvelige mengder med ritz-kjeks :p Men blir veldig spennende imorgen, se om det er noen som har det fint nedi magen.

Huff.. Det må jo være noen inni der som koser seg siden du er så dårlig form! :) gleder meg til å høre hvordan det går, du får oppdatere oss så snart du har tid :D håper formen din blir bedre snart!
 
Back
Topp