Bytte lege?

twoofakind

Flørter med forumet
Er i min 25 uke nå og har en lege som er lite forståelsesfull,vil ikke utdype det her.men hun skal absolutt ikke sykemelde meg selv om jeg har endel plager nå. Men det er sånn at jeg gjerne vil bytte lege. Men hvordan er det når man er gravid? Er det lurt å bytte lege nå?

Pluss et spørsmål: er det vanlig med flere gyn.undersøkelser under svangerskapet? Legen sa at i uke 31 skal vi ta det. Jeg har ingen grunner til det og har ikke lyst å få noe oppi der nå.

Blir så frustrert på legen min[:@]
 
Gå inn på trygdeetaten.no så bytter du selv der. Kommer nok ikke over til den nye før 1.1 men da kommer du deg bort iallefall fra hu du har.
Jeg er nå 36 uker på vei og har ikke hatt en eneste gyn.undersøkelse.
Men det er vel forskjellig lege til lege. Treger du ikke så sier du bare NEI [;)]
Lykke til med bytte [:D]
 
Jeg hadde ikke nølt med å bytte. Det er jo viktigere nå enn før at du kan stole på legen din og at legen lytter til dine tanker. Det er du som vet best hvordan kroppen din har det ikke legen.
 
har faktisk vurdert å bytte selv...var så vidt jeg fikk sykemld den uka jeg var mest kvlam.
hun mente jeg ikke hadde noen god grunn siden jeg ikke hadde spydd...
sa at dette var noe jeg måtte lære meg å leve med...
jævla kjærring[:@][:@]
hun vet da vel ikke hvordan jeg hadde det..hun har ikke barn selv[:'(][:'(][:'(]
det skal vel holde med en GU...det sa ivertfall svangerskapslegen min.
så lenge det ikke er noe spesielt da..
 
Min mor byttet fastlege fordi hennes lege skiftet arbeidsplass. Hun hadde et svare strev med byråkratiet og det tok 3 måneder før hun fikk ny lege! Det er jo litt kjipt hvis det skulle ta like lang tid for deg når du er gravid og trenger oppfølging. Er du virkelig sikker på at legen din tar feil? En lege skal jo være i stand til å vurdere om pasienten trenger sykmelding eller ikke.
 
Føler du deg ikke konfortabel med legen synes jeg du skal bytte. Det går ikke på om legen 'gjør som du sier' eller ikke... legen har jo faktisk et ansvar for å vurdere er og kan komme til annen konklusjon enn deg selv. Men da er det viktig at du og legen er på nett, slik at du kan føle at legen alikevel tar deg på alvor. Du skal føle at legen gir deg en god grunn for å vurdere det annerledes enn deg, og gi deg mulighet til å komme tilbake for ny vurdering om du føler at legens avgjørelse ikke var den rette når du har prøvd litt...
Legen skal faktisk hjelpe deg, og om du føler at du blir motarbeidet, vel så er det feil!

Jeg vet ikke hvordan listene er i Larvik - men finnes det ledige leger, så skal det ikke gå så lang tid å få skiftet! Bare gjør det du! Lykke til!
 
Hadde jeg vært deg så hadde jeg byttet lege..
Man skal føle deg helt fortrolig med legen sin....[:)]
Dette skal jo være en av de beste stundene i livet ditt så
ikke la en lege få gleden av å ødelegge det[:)]
 
jeg bytta fastlege i fjor, både pga avstand men også fordi jeg følte ikke jeg ble tatt på alvor på det gamle legekontoret. følte alltid at jeg var til bry og de behandla meg som om jeg var helt dum i hodet. der jeg er nå er de mye hyggeligere.
men noen leger er bare så lite forståelsesfulle!
har ei venninne som jobber innenfor helsevesenet, og som hun sier at legene ofte er de dårligste til å se mennesket. de ser bare på årsaker og symptomer og sånn.

særlig når man er gravid tror jeg det er viktig å bli tatt på alvor, for da er man jo i en sårbar og følsom situasjon.
 
Hei!
jeg følte mye av det samme som deg, og jeg har nettopp bytta. Gikk innom legekontoret jeg ville ha lege (som er i nabolaget) og spurte meg litt om. Da fyllte jeg inn papirer og så faxet hun kontordamen det videre... Da gikk det kjappere sa hun. Jeg fikk svar etter 2 uker. Og nå har jeg ny fra 1.1.06.

Få det gjort så fort som mulig! Du kan også gå inn på nett og gjøre det der.

Lykke til...
 
Back
Topp