Bytte jobb som er nærmere eller fortsette å jobbe hvor jeg trives godt

Muffeluff

Flørter med forumet
Jeg har et dilemma for tiden (eller, kanskje, må jo evt få tilbud om jobb først). Jeg har fast jobb i nabokommunen, tar meg ca 20 min å kjøre til jobb. Nå er det masse ledige stillinger av samme type her i byen, og da snakker vi gå/sykkelavstand. Jeg har søkt, og blitt innkalt til 3 intervju allerede.
Jeg greier bare ikke å bestemme meg for hva som er best. Jeg trives utrolig godt der jeg jobber nå, med herlige kollegaer og en fantastisk sjef. Men hverdagen blir så mye enklere med en jobb nærmere hjemme! Har barn i barnehagen, som selvsagt må leveres før jobb også.
Selvsagt kan dere ikke si hva jeg skal gjøre, men er det noen som har noen tanker? Hva ville dere valgt?
 
Jeg har et dilemma for tiden (eller, kanskje, må jo evt få tilbud om jobb først). Jeg har fast jobb i nabokommunen, tar meg ca 20 min å kjøre til jobb. Nå er det masse ledige stillinger av samme type her i byen, og da snakker vi gå/sykkelavstand. Jeg har søkt, og blitt innkalt til 3 intervju allerede.
Jeg greier bare ikke å bestemme meg for hva som er best. Jeg trives utrolig godt der jeg jobber nå, med herlige kollegaer og en fantastisk sjef. Men hverdagen blir så mye enklere med en jobb nærmere hjemme! Har barn i barnehagen, som selvsagt må leveres før jobb også.
Selvsagt kan dere ikke si hva jeg skal gjøre, men er det noen som har noen tanker? Hva ville dere valgt?
Har også rett i underkant av 20 min til jobb. Synes ikke det er langt i det hele tatt. Hadde ikke byttet jobb for å komme litt nærmere for alt i verden så lenge du trives der du er nå.
For meg ble dette bare helt rart.. :p
Men vi har alle våre meninger om hva som blir lang og kort vei til jobb :) Jeg begriper ikke hun ene på jobben vår som kjører i 50 min (?) hver vei for å komme til jobb.. det kaller jeg langt.. da hadde jeg byttet.
Du må nesten føle på det hva du synes er best selv :) høres jo hærlig ut kunne gå til jobb da :)
 
Vurderer å bytte jobb selv, selvom jeg trives godt der jeg er. Derfor kommer jeg til permisjon u/lønn fra nåværende jobb for å kunne prøve meg ut i en evt ny stilling. Kjører heller et stykke for et godt arbeidsmiljø enn mistrives på jobb.
 
Vanskelig!! For meg så betyr kort reisevei til jobb veldig mye men det samme gjør godt arbeidsmiljø :p

Kjenner du noen som jobber der du har blitt innkalt til intervju som du kan spørre om arbeidsmiljø osv?

Ellers så er jo ikke 20 minutter all verdens men fortsatt deilig å kunne gå noen minutter til jobb :D
 
Vanskelig valg, og har egentlig tatt det samme selv. Jeg valgte 20 min kjøring og topp trivsel[emoji4] Angrer ikke på det[emoji4][emoji106]
 
Personlig hadde jeg nok endt opp med lengre reisevei, om jeg hadde trivdes veldig godt der jeg var :) Allikevel forstår jeg jo at du vurderer det. Om "livskvaliteten" blir bedre, og med mindre stress så kan det jo være verdt å bytte uansett :)
 
Vurderer å bytte jobb selv, selvom jeg trives godt der jeg er. Derfor kommer jeg til permisjon u/lønn fra nåværende jobb for å kunne prøve meg ut i en evt ny stilling. Kjører heller et stykke for et godt arbeidsmiljø enn mistrives på jobb.
Takk for svar alle sammen! Fryktelig vanskelig dette. Har vært på ett intervju nå, og sitter igjen med et kjempegodt inntrykk av plassen! Kjenner ikke noen som jobber der, eneste jeg vet er at det ikke er mye utskifting av folk, og det pleier jo å være positivt.
Det var ikke noe problem å få permisjon, Elida? Det hadde jo vært det beste.
Vanskelig!! For meg så betyr kort reisevei til jobb veldig mye men det samme gjør godt arbeidsmiljø [emoji14]

Kjenner du noen som jobber der du har blitt innkalt til intervju som du kan spørre om arbeidsmiljø osv?

Ellers så er jo ikke 20 minutter all verdens men fortsatt deilig å kunne gå noen minutter til jobb :D
 
Takk for svar alle sammen! Fryktelig vanskelig dette. Har vært på ett intervju nå, og sitter igjen med et kjempegodt inntrykk av plassen! Kjenner ikke noen som jobber der, eneste jeg vet er at det ikke er mye utskifting av folk, og det pleier jo å være positivt.
Det var ikke noe problem å få permisjon, Elida? Det hadde jo vært det beste.

Det var heldigvis ikke noe problem :)
 
Jeg har et dilemma for tiden (eller, kanskje, må jo evt få tilbud om jobb først). Jeg har fast jobb i nabokommunen, tar meg ca 20 min å kjøre til jobb. Nå er det masse ledige stillinger av samme type her i byen, og da snakker vi gå/sykkelavstand. Jeg har søkt, og blitt innkalt til 3 intervju allerede.
Jeg greier bare ikke å bestemme meg for hva som er best. Jeg trives utrolig godt der jeg jobber nå, med herlige kollegaer og en fantastisk sjef. Men hverdagen blir så mye enklere med en jobb nærmere hjemme! Har barn i barnehagen, som selvsagt må leveres før jobb også.
Selvsagt kan dere ikke si hva jeg skal gjøre, men er det noen som har noen tanker? Hva ville dere valgt?

Jeg ville ventet til et faktisk jobbtilbud før jeg bestemte meg helt. Og så bruke intervjuene på å undersøke forholdene på eventuell ny arbeidsplass. Stille litt spørsmål tilbake om arbeidsmiljø og om de driver med aktiviteter sammen eller annet for å ha det hyggelig på jobb. Nå har du sikkert alt vært på intervjuene?

Uansett, jeg ville tenkt som deg, og om jeg var usikker så skaffet meg den informasjonen som trengs for å ta en avgjørelse. Og så få et jobbtilbud og forhørt meg om lønnen osv. Er mange faktorer å ta med, ikke bare reiseavstand til jobb. Jeg sitter faktisk med noe av det samme dilemmaet, bortsett fra at jeg fortsatt er på stadiet om jeg skal søke andre jobber eller ikke enda. Vi skal flytte, og da får jeg minst 1 time og 20 minutter reisevei til jobb. Jobber deltid, så det vil ikke spise hele dagen min, men dog. Det er for langt å reise. Likevel, så trives jeg veldig godt i jobben, og har desverre opplevd trasig arbeidsmiljøer i tidligere jobber og vet hvor ille det kan være. Så er redd for å havne i en jobb jeg hater å være i igjen, hvor jeg gruer meg til å gå på jobb osv.

Valgets kvaler! Jeg har sånn noenlunde bestemt meg for å vente til etter flyttingen er ferdig med å ta en avgjørelse, og så kjenne litt på det.... Er ikke alltid så lett dette her.
 
Og så må jeg bare si at 20 minutter reisevei til jobb er kort avstand, i min definisjon. Nå har jeg jobb i samme by som jeg bor i, og bruker 40 minutter til jobb, dør til dør. Så i mine ører høres 20 minutter ut som en helt fantastisk kort reisevei til jobb, om det er dør til dør.
 
Oppdatering! Fikk jobbtilbud, men bestemte meg for å bli der jeg er :) trives alt for bra til at jeg vil risikere å havne et dårligere sted!
 
Back
Topp