Bursdag..

M

My heart

Guest
når du har barne bursdagsselskap på en fredag etter jobb, og etter ei lang uke...
Har alltid invitert hele klassen alltid. I år fikk barnet mitt velge ut venner selv. Fra å leie et lokale med 40 barn høyt og lavt, har vi nå hatt selskap hjemme med 10 nære venner.
De har hatt det fantastisk gøy :smiley-bounce016

Siden de andre også har begynt å sile ut og invitere bare få, har jeg gjort det også.
Helt topp kveld
 
40- drøøøyt!:eek:
Bra det var vellykket:D
 
Så flott at det var en vellykket bursdag! Gratulerer til bursdagsbarnet :)

Mine to har snart bursdag de også, og da skal vi gjøre samme som deg, kun be noen få.

De tre siste årene har vi kjørt 2 barnebursdager på en dag, begge to har invitert hele klassen sin +++++ enda flere. I fjor hadde vi 80 barn i bursdag på samme dag i to puljer. Aldri mer.
Nå er dem så store blitt at de skal be de de henger mest sammen med. Ca 4-5 stk hver. Gleder meg :)
 
Syns det virker dumt ut å bare be noen fra en klasse. Er det ikke "regler" for det i klassen/skolen?
Hvorfor det? Når barna blir eldre så syntes jeg det er helt greit. Da har ungene gjerne sine "faste " de henger med og noen de nesten aldri snakker med. Hvorfor be alle da?
Så lenge noen ikke blir utelatt bestandig så ser jeg ikke noe problem med det.
Er det 14 jenter i klassen og kun 4 blir invitert er det greit. Hadde 12-13 blitt invitert og ikke de to siste så hadde det ikke vært greit.
Viktig med god dialog i foreldregruppen så man unngår krøll..
 
Syns det virker dumt ut å bare be noen fra en klasse. Er det ikke "regler" for det i klassen/skolen?
Jeg har bedt hele klassen på 40 stk hvert eneste år siden første klasse. Nå går han i 7 klasse.. de andre foreldrene har sluttet med så store selskap for flere år siden.
Å invitere så mange blir veldig upersonlig, og gutten min blir både sliten og føler ikke at det er sin dag.. alle løper rundt. Nå inviterte han 6 fra klassa og 3 utenom..
han storkoste seg. Hadde aldri invitert 8/10 nå inviterte jeg 6/20
 
Hvorfor det? Når barna blir eldre så syntes jeg det er helt greit. Da har ungene gjerne sine "faste " de henger med og noen de nesten aldri snakker med. Hvorfor be alle da?
Så lenge noen ikke blir utelatt bestandig så ser jeg ikke noe problem med det.
Er det 14 jenter i klassen og kun 4 blir invitert er det greit. Hadde 12-13 blitt invitert og ikke de to siste så hadde det ikke vært greit.
Viktig med god dialog i foreldregruppen så man unngår krøll..
Å hvordan vet du at det ikkr er det samme som ikke bmir bedt da?
 
Hiver meg på denne.
Hvordan vet dere hvem som ikke blir bedt? De som holdes utenfor kommer ofte fra ressurssvake familier som ikke sier i fra om at barnet aldri blir invitert.
I de siste 2 åra har sønnen min blitt invitert i få bursdager, fordi mange har begynt med bare noen få i selskap. Jeg inviterer tilbake de som han blir invitert til. Nå er de 12 år, orker ikke ha 40 unger i selskap lenger.. det har jeg gjort i 6 år til nå.. mange andre har ikke gjort det.
 
I de siste 2 åra har sønnen min blitt invitert i få bursdager, fordi mange har begynt med bare noen få i selskap. Jeg inviterer tilbake de som han blir invitert til. Nå er de 12 år, orker ikke ha 40 unger i selskap lenger.. det har jeg gjort i 6 år til nå.. mange andre har ikke gjort det.
Så de som kanskje ikke har råd til bursdag eller ikke har noen å invitere de blir ikke bedt ?
 
Så de som kanskje ikke har råd til bursdag eller ikke har noen å invitere de blir ikke bedt ?
De feirer bursdag, men de inviterer bare få.. nermeste venner. Dette har blitt gjort siste to årene i min sønn sin klasse. Når de begynner å bli store er det ikke like vanlig å invitere alle 40.. jeg for min del kunne gjort det, og har gjort det i alle år. Men valgte få denne gangen, og slik blir det framover også. Om noen ikke velger å feire bursdag er ikke mitt problem. I vår klasse har alle råd til det. Ikke penger det går på her..
 
Hadde bursdagssselskap for vesla da hun var 4 år der jeg inviterte rundt 10 nære venner fra klassen i en klasse på nesten 30 stykker, I tilegg til rundt 10 stk venner/slekt utenom skolen, å det synes jeg jammen får være greit! Dette var på et lekeland så vi betalte per barn å leie av rom. Mange har råd til å ha mindre selskap for venner som barna faktisk leker med men ikke alle har råd til å leie/betale for opptil 40-50 barn. Kan jo snu litt på det å spørre om barna fra ressursvake familier ikke skal få lov til å ha selskap fordi foreldrene ikke har råd til å betale for hele klassen?
 
Hadde bursdagssselskap for vesla da hun var 4 år der jeg inviterte rundt 10 nære venner fra klassen i en klasse på nesten 30 stykker, I tilegg til rundt 10 stk venner/slekt utenom skolen, å det synes jeg jammen får være greit! Dette var på et lekeland så vi betalte per barn å leie av rom. Mange har råd til å ha mindre selskap for venner som barna faktisk leker med men ikke alle har råd til å leie/betale for opptil 40-50 barn. Kan jo snu litt på det å spørre om barna fra ressursvake familier ikke skal få lov til å ha selskap fordi foreldrene ikke har råd til å betale for hele klassen?
På skolen jeg jobber får de låne lokale gratis. Det er faktisk veldig populært og fører til at alle blir invitert.
 
Hadde bursdagssselskap for vesla da hun var 4 år der jeg inviterte rundt 10 nære venner fra klassen i en klasse på nesten 30 stykker, I tilegg til rundt 10 stk venner/slekt utenom skolen, å det synes jeg jammen får være greit! Dette var på et lekeland så vi betalte per barn å leie av rom. Mange har råd til å ha mindre selskap for venner som barna faktisk leker med men ikke alle har råd til å leie/betale for opptil 40-50 barn. Kan jo snu litt på det å spørre om barna fra ressursvake familier ikke skal få lov til å ha selskap fordi foreldrene ikke har råd til å betale for hele klassen?
Man kan både ha utebursdger og låne bhg/skole/sfolokale gratis mange steder.
 
Back
Topp