Bunad Vhs festbunad

Har Nordlandsbunad. Aldri ønsket meg noen annen.

Synes noen festdrakter er fine, men det er jo ikke ordentlig bunad så blir aldri det samme.
 
I min familie er det Nordhordlandsbunad som gjelder :) Kunne godt tenkt meg herreversjonen selv, så får se med tiden... Ingen andre menn i familien som har, så jeg blir eventuelt den første :)

Her også. Den er jo så fin!
Ingen menn med bunad i vår familie på morssiden - ennå. Har noen fettere med den på farsiden. Men nå har både jeg, søster og alle kusinene fått en haug med gutter. Så mamma og tante broderer og syr bunad til de (og jentene). De får sølv til bursdager og jul (i tillegg til litt annet) opp igjennom årene. De fikk kniv (gutt) og sølje (jente) til navnefest. Eldste gutten er nettopp konfirmert nå.

Problemer blir vel at min antageligvis er alt for liten som 14-åring til å gjøre ferdig bunaden til han da :p
 
Jeg har har hardangerbunad og dét har datteren min også.
Jeg liker liker egentlig ikke sånne masseproduserte festdrakter. Men syns noen av de på Ludostore er fine.
 
Har en stk blå Lundeby, samt 2 festdrakter. Lundeby er litt i trangeste laget, så bruker festdraktene enn så lenge
 
Her også. Den er jo så fin!
Ingen menn med bunad i vår familie på morssiden - ennå. Har noen fettere med den på farsiden. Men nå har både jeg, søster og alle kusinene fått en haug med gutter. Så mamma og tante broderer og syr bunad til de (og jentene). De får sølv til bursdager og jul (i tillegg til litt annet) opp igjennom årene. De fikk kniv (gutt) og sølje (jente) til navnefest. Eldste gutten er nettopp konfirmert nå.

Problemer blir vel at min antageligvis er alt for liten som 14-åring til å gjøre ferdig bunaden til han da :p
Burde vente til han er 25 år ca
 
Jeg syntes festdrakt er ett flott alternativ om man ikke ønsker å punge ut for bunad. Bra alternativ.

Selv har jeg ringeriksbunaden, fikk til konfirmasjonen. Passer dessverre ikke lenger og null mulighet å legge ut.
 
Mørke eller lyse blå?

Sitter med samme dilemma med den jeg fikk til konfirmasjon. Den andre skal jeg få sjekka om jeg for sydd ut...
Jeg syntes festdrakt er ett flott alternativ om man ikke ønsker å punge ut for bunad. Bra alternativ.

Selv har jeg ringeriksbunaden, fikk til konfirmasjonen. Passer dessverre ikke lenger og null mulighet å legge ut.
 
Har beltestak, veldig glad i den men om jeg ikke var så heldig å få den til konfirmasjonen hadde jeg muligens gått for festdrakt. Mange lekre festdrakter :)
 
Back
Topp