budsjett i bryllup

Bkno7725672

Flørter med forumet
Hei,

hvor mye penger brukte dere da dere giftet dere, og hvor mange gjester var det? =)

Ett spm til: Hva spiste dere ?
 
Hei,

hvor mye penger brukte dere da dere giftet dere, og hvor mange gjester var det? =)

Ett spm til: Hva spiste dere ?

Me brukte ca 150 000 kr inkl alt, 80 gjester

Gjestene åt frukt, bruscetta med tapenade og salsa mens me var hos fotografen.

Middag var kamskjell til forrett, indrefilet til hovedrett og pannacotta til dessert, nydeleg mat:)

Kaker etterpå, og ost, kjeks og spekemat til nattmat:)

Prøv og søke på andre tråder med budsjett, meinar eg har skrevet kor mykje me brukte på dei ulike tinga i bryllupet:)

Og for all del, det er fult muleg å gjera det både dyrare og billigare enn me gjorde det, men for oss var det ei perfekt helg:)
 
Vi brukte kanskje 60 000 til sammen, men verdien var vel 150 000 siden vi fikk så fryktelig mye billigere og mye gratis :p
Vi var 93 gjester til middag :) Vi sparte mye på at all maten ble lagd av oss, og venner!

Hadde speketallerken med forskjellige spekemat, ost, baguetter og aioli til forrett, bidos til hovedrett og dronning maud til dessert.
Pluss masse kaker.

Vi hadde 2 live band som spilte, pluss en jam utover kvelden. Sånn er det å være gift med en musiker og ha en haug som gjester :p
Alkoholen til middag og lokale kostet 47 000, så det var den største utgiften vi hadde. Da hadde vi lokale fredag-søndag. Bartender, lydmann, rydde og vaskehjelp dagen etterpå. De kom også med noen servitører som en bonus :)

Jeg kjøpte mye pynt på ebay, ikea og europris for å få det så billig som mulig.
Vi hadde også lokale i byn, gåavstand fra kirken. Så der sparte vi en del tusen på transport.

Lyd og lys hadde lokale fra før av, eneste var at vi kjøpte rosa film til lysene, men det var ikke den største kostnaden.
 
Gifta oss på Mauritius
Hadde med forlovere
Masse gjester som så på uten å være invitert ;)
Ca 50 000
 
Vi skal ha salat til forrett, jærsk svinenakke til hovedrett og dronning mauds til dessert. 40 gjester, ca 120.000kr. Dette er inkludert absolutt alt:invitasjoner, all drikke, middag, antrekkene, vielsesavgift til de som skal vie oss osv osv. ALT.
 
Nei, havna kanskje på mellom 8-10 000 da ? Kanskje mindre også,. Vi hadde kombinert dåp og bryllup uten at gjestene visste d :) feiret det som ett vanlig dåpsselskap da.
Vi hadde da lokalt sodd til middag, og kaker og kaffe etterpå :)
Min manns onkel er kjøttmaker og lager det beste soddet som finns (syns jeg) så kom rimelig unna , min mor er fotograf så vi fikk fotografering pluss masse bilder , inkl framkalt bilde for å ha på veggen :)
 
Vi hadde ca 90 gjester til middag og 100 til kaffen :)
Brukte ca 70 000 på alt tilsammen. Kjøpte nesten all pynten på ebay, tror jeg sparte masse på det! Til middagen var det rømmegrøt og spekemat, og vi gjorde det så enkelt som pølser og brød/lompe til nattmat :)

Vi fikk fotografering gratis siden han er en venn av familien. Vi kjøpte inn øl og saft til middagen, og brus, baileys og cognac til kaffen. Ellers skrev vi i invitasjonen av folk var velkomne til å ta med seg (alkoholholdig) drikke selv også :)

Vi hadde en som spilte live musikk, og 4 servitører. Vi jobbet begge på et kjøkken på den tiden, så 2 av våre kolleger stilte opp gratis for å lage selve maten.

Fikk også lånt bil fra kirka gratis av en venn av onkelen min. ( Hvis man ser litt rundt seg er det mye man kan få til billig ;) )

Lokalet vi leiet kostet bare 3600kr, har nok noe med stedet vi bor på som ikke er så stort :)
 
Rundt 120 000kr. Hadde 80 gjester :)
Tre retters varm catering :)
 
Vi reiste til USA aleine, giftet oss i Vegas og tok 3 uker bryllupsreise, brukte 80 tusen på reisa og utgiftene for bryllupet!
Super fornøyd med valget og fikk istedenfor 1 dag minne for livet, fikk vi 3 uker :D
 
Back
Topp