Brystspreng!!

Vulcano

Elsker forumet
Hei. dere som har ammet en stund og hatt brystspreng.. hvor lenge varer dette? når stabiliserer melkeproduksjonen seg? skikkelig frustrerende å begynne å lekke etter 2-3 timer... føler ikke at jeg kan sette meg til å amme noen andre plasser enn hjemme fordi når han suger på det ene brystet så renner det sånn av det andre at jeg må ha et håndkle under(og det blir vått!!) [:'(] 
 
Husker ikke akkurat dessverre (ammetåka tar knekken på mange opplysninger...). Hadde vel egentlig aldri store problemer med lekkasje jeg, det var mest om natten eller tidlig på morgenen, da er jo produksjonen stor, mens barnet ofte sover gode "økter". Hadde vel ellers mest spreng og lekkasjer ("senga full") om morgenen en periode etter at hun sluttet å be om nattpupp.
 
Hjelper det ikke med sånne tykke papirinnlegg heller, hvis du bytter dem ofte? Det stabiliserer seg nok om ikke så altfor lenge vil jeg tro! Lykke til, og gratulerer med ny baby forresten![:D]
 
Her står det litt om det. Der står det at det som regel stabiliserer seg rundt 4 uker.
 
[link=http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=220#stor_prod]http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=220#stor_prod[/link]
 
Jeg husker ikke med meg selv hvor lang tid. Men jeg lekket mye, og etter det stabiliserte seg skikkelig har jeg omtrent ikke lekket en dråpe. Fra 3mnd ca tror jeg mnd har jeg følt meg så trygg på det at jeg ikke har brukt ammeinnlegg i det hele tatt, ikke en gang om natten (men så har jeg jo en gutt som dier natten gjennom da [;)]).
 
Det finnes forresten slike oppsamlere man kan ha på det andre brystet når man ammer. Har ikke brukt det selv så vet ikke helt hvordan det fungerer. Men det kan jo kanskje være verdt et forsøk.
 
Tusen takk for svar! [:)] har kjøpt sånne oppsamlere, men de fylles så fort at det blir bare stress rett og slett.. plutselig renner de over og alt er vått igjen.. helt ned i trusa er det melk! har mareritt om den melka..[&:][:D] 
 
Gleder meg til det stabiliserer seg!!!!
 
ORIGINAL: Jomfruen79

Tusen takk for svar! [:)] har kjøpt sånne oppsamlere, men de fylles så fort at det blir bare stress rett og slett.. plutselig renner de over og alt er vått igjen.. helt ned i trusa er det melk! har mareritt om den melka..[&:][:D] 

Gleder meg til det stabiliserer seg!!!!

 
Hehehe, ja jeg husker det der! [:D] Våkna opp og alt av sengklær var søkkvått.
Men det er en lettelse når det stabiliserer seg. Også må vi jo bare være glad for at vi har melk i massevis til våre små. [:)][:)]
 
... ikke moro men VERDIFULT.... SELG DET.... Gikk i gruppe med ei som nå har tjent ca 120 000 på den verdifulle melken.. etter 2 barn vel å merke.. Hun hadde så mye melk at hun måtte tømme seg litt før snuppa skulle spise.. og hun var helt fotvilet... frem til helsesøster kom med forslaget...
 
Junior lå på intesiven de første ukene og hadde det ikke vært for "bank" melken tror jeg ikke vi hadde hatt ett ok ammefohold i dag....
 
Og... frys det du kan til senere anledninger....
 
Bare ett tips alts..[;)]
 
Jeg lakk i flere mnd'er, ikke like mye vel og merke, men nok til at jeg måtte ha på både ull-inlegg og papirinnlegg utenpå.  Når jeg ammet måtte jeg putte en klut på andre siden[;)]  Min gutt hadde ofte økedøgn, og han har vært mye syk, så det har tatt tid å få til rutine på spisingen, gjør regne med at det er derfor.
 
jeg bruker fortsatt innlegg. Bare en natt her om dagen jeg ikke brukte noe, da var hele sengen klissklass. Men det lekker heldigvis mindre enn før. da stod spruten fra sofaen over stuebordet.det var skikkelig strevsomt siden Tida ikke klarte å svelge unna alt. Ville levere melk til Ullevåll, men kunne ikke siden mannen ikke er norsk...
 
jeg har også hatt en del problemer med lekkasje, det har nettopp begynt å stabilisere seg... etter 3 måneder!
 
Back
Topp