Bryllupsgave når svigermor gifter seg

Lille hemmelighet:)

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Min svigermor gjennom 10 år gifter seg med en ny mann.
Vi har ikke særlig godt forhold og hun er ikke en god farmor. Så det påvirker jo litt hva jeg føler jeg vil gi:p
Vi må også reise 30 mil og overnatte på hotell+ ha med og betale for en barnevakt sitt hotellrom. Så det blir jo ganske dyrt for oss allerede. Vi har ikke så god råd.

Enkelt bryllup.

Tenker 1500 kr jeg. Er det for lite?
Jeg er ikke gift men hennes sønn men hun gir aldri de store gavene til oss eller barna heller.
 
Last edited:
Syns også det høres mye ut, spesielt med alle ekstra utgiftene som dere får, ville selv gitt maks 1000
 
Syns også det høres mye ut, spesielt med alle ekstra utgiftene som dere får, ville selv gitt maks 1000
Ja det blir jo 3000 kr i hotell+ bensin og bompenger. Redd for å få en snurt svigermor. Men føler 1000 er fint. De ga våre barn gaver for 300 til dåpen. Gir alltid dobbelte eller trippelt så mye til min samboers søsters barn
 
1000 er nok, ja. Og syns ikke det skal forventes å få flere tusenlapper når det er dåp heller, men det er meg...
Neida det forventer jeg ikke. Men vi gir somregel 500 imellom oss i vår familie. Besteforeldre kanskje opp mot 1000. Men er heller det at ene barnebarnet som ble døpt 3 mnd etter vårt fikk 1500 mens vårt barn fikk 300. Synes det er trist med slik forskjellsbehandling
 
Man gir det man har råd til [emoji6]
Og må man ut med ørten tusen for å komme seg i bryllupet er det naturlig å legge mindre penger i gaven, tenker jeg [emoji6]
 
Fikk klar beskjed om at jeg må være med. Jeg ønsker å sette igjen ungene med min familie her for å slippe barnevakt og 1500 kr for hotellrom for henne. Men det var heller ikke populært. Da hun ønsker å se barna på dagen sin
Vel.. Jeg hadde revurdert det om forholdet er slik du beskriver. Hva sier mannen din da?
 
Fikk klar beskjed om at jeg må være med. Jeg ønsker å sette igjen ungene med min familie her for å slippe barnevakt og 1500 kr for hotellrom for henne. Men det var heller ikke populært. Da hun ønsker å se barna på dagen sin
Akkurat der kan jeg jo forstå at hun ønsker men jeg ville vel sagt det er lettere om de blir hjemme
 
Fikk klar beskjed om at jeg må være med. Jeg ønsker å sette igjen ungene med min familie her for å slippe barnevakt og 1500 kr for hotellrom for henne. Men det var heller ikke populært. Da hun ønsker å se barna på dagen sin
Det er da deres barn og ikke hennes. Med mindre hun betaler for barnevakt har hun ingenting hun skulle sagt :rolleyes:

Hvis det er fælt å gi kontanter kan dere heller lage en gavekurv med en god vin, sjokolade, gavekort på en opplevelse, blomster og diverse? Da blir det ikke så tydelig akkurat hvor mye dere har gitt:) Godt voksne mennesker som gifter seg har jo gjerne "alt", så er ikke så enkelt!
 
Back
Topp