Bryllup - Vielse tidspunkt?

Vi hadde fotografering kl 11.30, vielse kl 14, middag kl 17.
Var ca halvtime å kjøre mellom hver av stedene.
 
Men kan ikke fotografen komme til dere? Da blir det mindre tid som går bort i ekstra logistikk. Og to timer syns jeg hørtes voldsomt ut.

Tante, onkel og bestemor har vært i nok bryllup til å kjenne igjen rutinen med fotografering. Og, du kan oppgaven som vert/vertinne for disse til foreldrene dine. Du vil ikke rekke over alt likevel på en slik dag.
Er du redd det blir kjipt for dem å vente, så passer du på at de har noe å gjøre som sagt. Finnes sikkert gode tips på Google om hva man kan aktiviseres med.
Og, om fotografen kommer til dere kan du få han til å ta bilder av hele brudefølget også og bilder sv deg sammen med bestemor, foreldre osv. Veldig fint å ha!

Det viktige for familien din denne dagen, det er å føle seg sett. Det finnes mange måter å gjøre det på uten å stokke om på alle timeplaner.

Og, jeg gjetter på at du får flere til å bli grinete om du legger kabalen så tett at de som pakker ut gaver ikke rekker det før maten(og dette tar overraskende lang tid).
Folk liker å se på gavene som er gitt. En gang var jeg i et bryllup hvor gavene ikke var ferdig utpakket før etter at bryllupskaken var åpnet. Folk syns det var ugreit.

Jeg vil pakke ut gavene selv forøvrig. Jeg synes det er en skikkelig upersonlig uting at andre pakker opp gavene for en. Synes det blir veldig materialistisk, og som om man nesten ikke bryr seg.
40 gaver skal jeg alltids klare å få åpnet sammen med min mann. :)

Vi har bestemt hvor vi skal fotograferes, på en av jærstrendene her i området, så vi må dit :)
 
Vi hadde vielse 15.30, deretter velkomstdrink og litt fotografering med ALLE gjestene i bakgrunnen og oss i forgrunnen.
Middag 17.00 og kake sånn utpå kveldinga.

Da tok vi bildene sammen før vielsen, sånn at gjestene slapp å underholde seg selv mellom vielsen og middagen, og vi hadde vielsen på samme sted som middagen, slik at man slapp å tenke på transport og slikt.

Vi gjorde det fordi 40 av 54 gjester måtte overnatte på grunn av reisevei og dermed ikke hadde noe sted å "gjøre av seg" mellom vielse og middag hvis vi skulle overlatt dem til seg selv mens vi tok bilder.
 
Vi tok bilder FØR vielsen og det syns ikke på bilden. Vi tok bilder av at jeg kom gående når han hadde ryggen til så vi har dokumentert det første blikket på brullupsdagen. Vi hadde det veldig koselig og vi roet hverandre ned.

Søk på first look weddig photo. Mye stilig man kan gjøre.

Hvis du føler det er rett å ta bilder før. Så gjør det. Bedre å ta de før en å føle at du burde forte deg for å være på festen.

Og når det kommer til gavene. Husk at det kanskje er noen som gir gaver som ikke kommer. Og hvis dere skal gjøre det selv få noen til å hjelpe. Dere kan feks pakke opp så kan noen andre ta imot, og skrive ned i en bok eller lignende hva dere fikk. Det er ofte det som tar mye tid. At alt skal pakkes opp, eventuelt merkes også dokumenteres i bok.

Lykke til med bryllup. Og husk! Nyt dagen!
 
Vi tok bilder FØR vielsen og det syns ikke på bilden. Vi tok bilder av at jeg kom gående når han hadde ryggen til så vi har dokumentert det første blikket på brullupsdagen. Vi hadde det veldig koselig og vi roet hverandre ned.

Søk på first look weddig photo. Mye stilig man kan gjøre.

Hvis du føler det er rett å ta bilder før. Så gjør det. Bedre å ta de før en å føle at du burde forte deg for å være på festen.

Og når det kommer til gavene. Husk at det kanskje er noen som gir gaver som ikke kommer. Og hvis dere skal gjøre det selv få noen til å hjelpe. Dere kan feks pakke opp så kan noen andre ta imot, og skrive ned i en bok eller lignende hva dere fikk. Det er ofte det som tar mye tid. At alt skal pakkes opp, eventuelt merkes også dokumenteres i bok.

Lykke til med bryllup. Og husk! Nyt dagen!
Det var lurt med å få hjelp til å skrive ned! :) Det skal jeg virkelig gjøre.
Jeg har bare vært i ett bryllup og det var i sommer. Gavene ble åpnet før brudeparet hadde ankommet, og de satt seg rett til bords da de kom siden middagen skulle starte da. Det er sikkert helt normal praksis - men vi hadde lagt mye penger i gaven og jeg synes det var hårreisende at de ikke en gang åpnet dem selv. Så selvom det sikkert er normal praksis, så ønsker jeg ikke selv å gjøre det sånn - siden det var følelsen jeg satt igjen med :)
 
Jeg for min del tenker at det er veldig rart å ta bilder før vielsen. Da mister man jo det overraskelsesmomentet med at brudgommen får se bruden i kjolen for første gang når hun går opp gulvet/kirkegulvet. Dessuten - vi tok mye bilder ute. Hadde vi tatt det før vielsen hadde vi risikert at gjestene hadde sett kjolen før vielsen. Mulig jeg er noe gammeldags, men syns det er mye bedre med det overraskelsesmomentet.

Syns det var helt uproblematisk å ta bilder etterpå. Det ble servert apertifer, kaffe osv. Folk prater jo sammen. Så ikke ut som folk kjedet seg når vi kom inn etter halvannen time.
 
Back
Topp