Bryllup.. Med eller uten barn?

nuttakanutta

Forumet er livet
Junibarna 2015
Lurer på hva som er "vanlig"
Og da hvor nære var barna som ble invitert/ikke invitert
 
Vi var på bryllupet til søskenbarnet til min mann i fjor, da fikk vi ha med dattera vår som bare var 9 måneder. Var med på seremonien og festen(dro før drikkingen startet ;)) etterpå, gikk kjempefint.
 
Mange inviterer kun de er faddere på, evt nieser og nevøer. Skal alle ha med seg barn i bryllup blir det fort litt mange =)
 
Vi valgte uten barn.

Men er vel vanlig med barn også forsvinner barna før festen starter for fullt.
 
De fleste jeg har vært i har vært med barn, som har dratt etter kakene eller bare er med en liten stund på festen like etter den har startet. Altså mellom 19 og 21 ca.
 
Vi hadde ikke så mange små barn i familien da vi giftet oss. De som var der var jo vår datter, lillebroren min som da var nesten 8, og et søskenbarn av meg som var 9-10 år (moren spurte om hun fikk være med siden mannen hennes ikke kunne, og det var selvsagt ikke noe problem). Det var tre andre barn som var yngre enn 4 som var invitert, men hvor foreldrene selv valgte å skaffe barnevakt for å kunne ha litt fritt og slippe å avlevere etter middag. Jenta vår ble sendt hjem med barnevakt på kvelden, men de andre to hadde for langt å kjøre hjem, så de var en stund uti festen også, men det gikk fint.

Vi skal visst inviteres i bryllup til en av mine brødre til neste år, og de ønsker å ha det barnefritt. De har selv en smårolling, så vet ikke hva de tenker der, men. Vår eldste blir da overlevert til pappas eller mannens familie den helga, men om vi har fått en baby til da må den antakeligvis være med da den vil være bare 6-7 mnd max, men da håper vi ungen vil sove godt i vogna og eventuelt tar vi jo ungen vekk om det blir gråting under talene eller noe slikt, eller at mannen kan ta barnet med på hotellrommet (hvis ikke jeg er så trøtt at jeg velger å ta det likevel). Fikk klarsignal til det fra brudeparet, selv om det egentlig ikke var meg selv jeg tenkte på da jeg nevnte det med små babyer. :p
 
Våres var delvis barnefritt. Hadde mine 2 jenter på da 5 og 6,5 år (ble hentet etter middagen, ca kl 21). Og så hadde vi 3 yngre søsken på 10,12 og 15 år tilstede. Syns godt bryllup kan være en litt "voksen fest" :) blir fort mye bråk og støy om det er mange barn tilstede. Litt dumt under taler osv.
 
De fleste vi er blitt invitert til har vært uten barn, men i vårt inviterte vi både store og små :)
 
Har vært i to bryllup:

1. Barn var inviterte, men vi valgte å skaffe barnevakt til vårt. Alkoholfritt bryllup, men husker ikke hvor lenge barna ble.

2. Vi ble bedt uten barn. Brudeparets barn ble til rundt 19, da ble de sendt hjem før festen begynte å ta seg opp med drikke.
 
Vi hadde våre fadderbarn, samt barna til min kusine og fetterne til mannen i bryllupet. Noen av de var med hele kvelden, andre dro hjem etter middagen. Det var opp til foreldrene å velge hva de ville gjøre. Det var alkohol på festen, men ingen drikker seg dritings i bryllup hos oss. Barna koste seg masse og danset.
 
Vi skal ha alkoholfritt bryllup MED barn, mest sannsynlig. Hva andre velger å gjøre blir deres valg, også får gjestene innfinne seg med det, tenker jeg:)
 
Her er det mest vanlig at barna blir med en stund, men drar når alkoholen blir satt frem. Kommer helt an på alderen da. I bryllupet til søstera mi var ungene hennes og den andre søstera mi med lenge da de er tenåringer. Min er så liten enda, så han får bare være med på middagen. Synes ikke barn og alkohol hører sammen.
 
Vi har sagt at vi ønsker barn i kirken, men kun de voksne er bedt til middag/fest. Våre egne barn blir hentet etter fotograferingen.
 
Vi hadde søsken som var bare 8 og 11 år gamle, og ønsket å ha dem der. De ble værende til "leggetid". En liten nevø ble bedt til middag. Ellers sa vi nei da noen spurte om å få ha med barn.

De fleste bryllup jeg har vært i har vært uten barn. Ett var med brudeparets barn til middagen, og et par andre var med de nærmeste barna hele kvelden.
 
Vi valgte uten barn eller nesten :p vi hadde vår datter og datteren til min forlover siden de er like gammel og for datteren vår ikke skulle skjede seg. Søsteren til mannen min fikk jo selvfølgelig ha med sin sønn som bare 3 mnd gammel.
 
Back
Topp