Brukte eller nye klær?

sola90

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Marsboerne 20 18
Jeg prøver å skaffe brukte klær så langt det lar seg gjøre, synes de små klærne er fryktelig dyre til at man bare bruker de i kort tid! Hva med dere?
 
Har kjøpt alt nytt fram til strl 80, da har vi arvet mye :) men fikk ekstremt mye av klærne i gave så har vel kanskje kjøpt halvparten selv! Men i og med at vi ønsker flere barn ble det en investering og sparer på alt til nestemann :)
 
Vi har en del brukte klær og så har vi kjøpt noe selv:) kjøper en str større så varer de litt lengre. Bretter bare opp armer og bein :D
 
Har kjøpt litt, fått endel og lånt masse av min søster;-) har også kjøpt noe ullplagg brukt av folk jeg kjenner. Ser IKKE problemet med og bruke klær andre babyer har brukt så lenge de er rene og ivaretatt. Bra for miljøet og lommeboka:)
 
95% arv fra storesøster. Litt arv fra andre også. Vi har (dessverre, enn så lenge) aldri kjøpt klær brukt. Men en del utstyr har vi kjøpt brukt. Gjenbruk er gull!
 
Vi har ingen å arve av foreløpig, men vi har kjøpt mest brukt, fått mye nytt, og kjøpt noe nytt også, men mest brukt, som sagt.
Tøyet brukes jo så kort tid av gangen, at det rekker ikke bli slitt eller stygt.

Vi er absolutt FOR gjenbruk, både av hensyn til miljøet, "etikken," og lommeboka. :)
 
Arvet det aller meste av klær. Måtte kjøpe noen luer men det er vel det eneste!
 
Vi kjøper det meste nytt, men endel fine klær kjøper jeg gjerne brukt:) har ingen problem med å kjøpe brukt, men finner sjelden fine klespakker i riktig str og min stil;) er med på diverse kjøp/salg grupper på fb! Har kjøpt litt utstyr brukt:)
 
En del arva, en del gaver og en del nytt :) tar vare på alt etter (som er fint og helt) storesøstra :) har også brukt alt babyutstyret til alle tre ungene :) både vogn, badestol, vippestol, babygym, leker, gåstol, seng og laken osvosv. Eneste nye vi kjøpte til lillesøster var stellepute, babyrede og noe klær da vi hadde gitt bort noe etter søskenene:) jo og ett babyteppe fra newbie, bare måtte ha d :p så deilig og mykt!
 
Vi har arva en del, fått masse og kjøpt en del. Arveklær er supert, men også kjekt med nytt synes jeg :)
 
Back
Topp