Brukt eller nytt utstyr til babyen- hva velger du?

Det meste nytt :)
Men noen møbler brukt, stellebord og en kommode feks :)
 
Mye arvet klær i god stand, men også noe nytt. Hun kommer også arve etter storebror. Har kjøpt nytt bilsete og ny seng. Hun bruker storebror sin vogn (den er ikke 2 år gammel en gang, så det skulle bare mangle;) ellers er jeg nøye med at sko er noe de får nytt :)
 
Har en ny vogn, kleskommode, nye klær og ny vognpose.
Brukt seng, brukt vogn, brukt gynge, brukt stellebord, bilstol.

Hvis det er pent brukt, er det mye å spare på utstyr. Så hvorfor ikke?
 
Litt begge deler.:)
 
Kjøpte alt nytt til vesla og kjøpte alt nytt til minsten.
 
Kommer ikke til å kjøpe noe brukt eller arve noe. Synes det er greit å kjøpe alt nytt når vi har råd til det. Fikk en krybbe som bare var pakket opp for så å forbli ubrukt, så den er jo arvet, men er ny, de vant den, men babyen deres var allerede for stor :)
 
Vi har begge deler. Vogn, bilstol, seng, babygym, tripp trapp stol er vel det vi har kjøpt nytt. Stellebord, lekegrind, vugge, brystpumpe, myye klær og leker har vi kjøpt brukt :) så her er det 50/50 ;)
 
Eg var så heldig å ha en storebror som først fikk tvillinggutter, så en gutt etter det. Dermed hadde dei 1 ekstra av det meste.
Så me fikk gratis seng, bilstol, vognpose, leiker, badebalje og MASSE klær. :)
Kunne fått vogn også, men det var den eine tingen eg ville ha nytt. :) (bestemte meg tidlig, og fulgte med på tilbud, så eg kjøpte den den eine dagen det året den kosta under halvparten.) :)
 
Fin blanding her :) Ble mer nytt enn planlagt da, fant mye på salg :)
 
Vi kjøper nytt, så godt som alt er kjøpt på salg :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi skal ha ALT nytt :) Har økonomi til det, så hvorfor ikke? Gleder meg til å kjøpe inn saker og ting! Spesielt de store tingene, som vogn, bilstol, vugge og seng. Er ikke gravid enda, men skal begynne å prøve om noen uker <3
Helt enig med deg..... Prøvde å bli gravid siden 2011....endelig ble jeg gravid slutten av 2014....har termin i juni. Vi sparte en god del til vår kommende baby. Gleder meg til handle til vår kommende baby.
 
Her har vi fint råd til å kjøpe alt nytt, både merkeklær og utsyr, men jeg syntes bruktmarkedet er bra, spesielt med tanke på miljøet og at vi er med på å forhindre bruk og kast mentaliteten
Man kan finne mye fint på brukt markedet og til en veldig fin pris. Med første mann var det ikke like stor fokus på dette med brukt, så da var det kun noe utsyr som ble kjøpt brukt mens resten var nytt. Men denne babyen har fått så mye brukt merkeklær at den blir rene secondhand baby
 
Hadde jeg kunne valgt, ville jeg nok kjøpt alt nytt. Sånn som økonomien har vært, har vi ikke hatt råd til det, så det har blitt litt nytt og litt brukt :) Denne gangen hadde jeg mye utstyr etter storebror, så da blir det endel gjenbruk :)
 
Jeg er veldig for gjenbruk av miljøårsaker blant annet. Så vi har arvet en god del utstyr fra familie, men noe nytt blir det så klart. For eksempel vogn skal være ny.
 
Litt av begge. Det er første barnet vårt, så jeg ville ha en del nytt. Og siden vi fikk vognen av pappa og stemor, og svigers ga oss 10000 øremerket til barneutstyr kunne jeg slå meg litt løs.

Sengen ble kjøpt brukt (madrassen ble selvfølgelig kjøpt ny), og det aller meste av klær.
Vippestol og en del leker. Ellers var det meste nytt.

Har tatt vare på alt, jeg har lyst på et barn til. Så da blir det gjenbruk. Hvis sambo kommer seg etter babysjokket og vil gi meg en til. :p
 
Vi fikk låne vippestol, men ellers var alt nytt med første. Denne gangen blir det samme utstyret brukt, men skal kjøpe en vognbag brukt til ene vogna som vi også kjøpte brukt :)
 
Back
Topp