Bordkort, duker og pynt - dåp

D går garantert bra og dåpen blir fin den :) ;)
Ja, det gjør det helt sikkert! Skjønner ikke hva jeg stresser med. Er jo bare nærmeste familie, men jeg MÅ alltid ha alt helt på stell. Kontrollfreak! :) I går syntes jeg plutselig at de to første marsipanrosene jeg hadde laget (og som jeg i utgangspunktet var fornøyd med) ikke var så fine likevel, så vurderer å lage nye i kveld. Som om noen andre bryr seg om det.
Stakkars samboeren min får pes for at han ikke engasjerer seg nok i dåpen og at han ikke deltar nok i forberedelsene, men til syvende og sist vet vi jo begge at jeg må gjøre det meste selv for å bli fornøyd uansett, og hadde jo ikke likt om han blandet seg i valg om farger, pynt osv. :)
 
Ja, det gjør det helt sikkert! Skjønner ikke hva jeg stresser med. Er jo bare nærmeste familie, men jeg MÅ alltid ha alt helt på stell. Kontrollfreak! :) I går syntes jeg plutselig at de to første marsipanrosene jeg hadde laget (og som jeg i utgangspunktet var fornøyd med) ikke var så fine likevel, så vurderer å lage nye i kveld. Som om noen andre bryr seg om det.
Stakkars samboeren min får pes for at han ikke engasjerer seg nok i dåpen og at han ikke deltar nok i forberedelsene, men til syvende og sist vet vi jo begge at jeg må gjøre det meste selv for å bli fornøyd uansett, og hadde jo ikke likt om han blandet seg i valg om farger, pynt osv. :)

Hahaha! Ja, d er sånn d blir. Man må gjøre d selv for man setter nesten umulige krav til ting :p

Prøv å ikke stress så mye at du ikke kan nyte dagen da. ;)
 
Heldig! Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til vi er ferdige. Skal i ilden på søndag, og som perfeksjonist var det kanskje ikke så lurt å velge å ha dåpsfesten hjemme:-( Bruker hvert ledige minutt til å vaske, lage kakepynt og gruble på om alt blir bra nok (etter egen standard - ingen annens).
I tillegg har Tuva de siste par dagene hatt magevondt igjen, noe som resulterer i noen utrolig slitsomme gråteøkter, så bare krysser fingrene for at det går bra i kirken. Gikk det greit for dere?
Det gikk fint, selv om hun hylte inne i kirken til selve dåpen var ferdig. Farmoren holdt henne, hun hadde fått mat, men var sykt overtrøtt. Så jeg tok henne med ut med en gang presten var ferdige med oss. Det er jo alltid stress når barnet gråter i en sånn setting, men jeg taklet det bedre nå som trebarnsmor :p jeg hadde også stresset og styrt mye de siste ukene ned antrekk og pynt, men alt ble veldig bra. Hadde nok bare vært meg som hadde lagt merke til evt feil. Gjestene var superfornøyd, selv om en serviett på barnebordet tok fyr og smeltet løperen.. Litt drama. Minnerik dag ;) det blir helt sikkert en super dag for dere også.
 
Skal ha slike invitasjoner i fargen gammelrosa, driver å lager de nå :)
3b12f28883600479c8ae08d4c5568bae
d845f93344ebb06650790c21caca61fc

Dette er bordpynten:
70faa44af04edb03f7996179c50c74e9

Her er bordkortene:
b7dff17f0f2d53db08352e206afadbf4

Serviettene er også i fargen gammel rosa, men usikker på hvordan de skal brettes :) skal spise koldtbord med bacalao som varm mat :)
Dåpen er 26.juli :)
 
Skal ha slike invitasjoner i fargen gammelrosa, driver å lager de nå :)
3b12f28883600479c8ae08d4c5568bae
d845f93344ebb06650790c21caca61fc

Dette er bordpynten:
70faa44af04edb03f7996179c50c74e9

Her er bordkortene:
b7dff17f0f2d53db08352e206afadbf4

Serviettene er også i fargen gammel rosa, men usikker på hvordan de skal brettes :) skal spise koldtbord med bacalao som varm mat :)
Dåpen er 26.juli :)
Wow! Så utrolig lekkert!!! Elsket invitasjonene spesielt:)
 
Ja, det gjør det helt sikkert! Skjønner ikke hva jeg stresser med. Er jo bare nærmeste familie, men jeg MÅ alltid ha alt helt på stell. Kontrollfreak! :) I går syntes jeg plutselig at de to første marsipanrosene jeg hadde laget (og som jeg i utgangspunktet var fornøyd med) ikke var så fine likevel, så vurderer å lage nye i kveld. Som om noen andre bryr seg om det.
Stakkars samboeren min får pes for at han ikke engasjerer seg nok i dåpen og at han ikke deltar nok i forberedelsene, men til syvende og sist vet vi jo begge at jeg må gjøre det meste selv for å bli fornøyd uansett, og hadde jo ikke likt om han blandet seg i valg om farger, pynt osv. :)
Det høres veldig kjent ut :p jeg maser på samboer om å bidra med ideer, men vet hvordan jeg vil ha det, så vet ikke helt hvorfor jeg maser :) og selv om vi skal fordele oppgaver som matlaging til diverse familiemedlemmer(blir stor dåp) så vil jeg helst gjøre alt selv for å vite at det blir rett - men har jo ikke tid til å gjøre alt :p
 
Skal ha slike invitasjoner i fargen gammelrosa, driver å lager de nå :)
3b12f28883600479c8ae08d4c5568bae
d845f93344ebb06650790c21caca61fc

Dette er bordpynten:
70faa44af04edb03f7996179c50c74e9

Her er bordkortene:
b7dff17f0f2d53db08352e206afadbf4

Serviettene er også i fargen gammel rosa, men usikker på hvordan de skal brettes :) skal spise koldtbord med bacalao som varm mat :)
Dåpen er 26.juli :)

Wow! Så lekkert!!
 
Skal ha slike invitasjoner i fargen gammelrosa, driver å lager de nå :)
3b12f28883600479c8ae08d4c5568bae
d845f93344ebb06650790c21caca61fc

Dette er bordpynten:
70faa44af04edb03f7996179c50c74e9

Her er bordkortene:
b7dff17f0f2d53db08352e206afadbf4

Serviettene er også i fargen gammel rosa, men usikker på hvordan de skal brettes :) skal spise koldtbord med bacalao som varm mat :)
Dåpen er 26.juli :)
Så flott altså! Utrolig flink som lager alt selv. Jeg er egentlig ganske kreativ med slike ting, så det skuffet meg at jeg ikke laget invitasjonene selv. Men fikk litt dårlig tid, eller dåpen kom overraskende nok overraskende på. :p :p Men fant noen kjempefine invitasjoner som jeg bestilte fra USA da! :)

Vis bilder av serviettene når du finner ut! :D Har du sett man kan brette kjoler? Synes de jeg fant var søte. Så kan man knyte en sløyfe livet. Awh.
 
Så flott altså! Utrolig flink som lager alt selv. Jeg er egentlig ganske kreativ med slike ting, så det skuffet meg at jeg ikke laget invitasjonene selv. Men fikk litt dårlig tid, eller dåpen kom overraskende nok overraskende på. :p :p Men fant noen kjempefine invitasjoner som jeg bestilte fra USA da! :)

Vis bilder av serviettene når du finner ut! :D Har du sett man kan brette kjoler? Synes de jeg fant var søte. Så kan man knyte en sløyfe livet. Awh.
Har jeg ikke sett, har du link?
 
Hvis det er flere enn meg som har kødd seg i hodet med tanke på hvordan man skal knyte sløyfebåndet på dåpskjolen pent, fant jeg en glimrende video på youtube:
https://m.youtube.com/watch?v=RN3r_rgdMko

Så nå satser jeg på at det vil se litt penere ut enn "skolissesløyfene" jeg har laget så langt:)
 
Hvis det er flere enn meg som har kødd seg i hodet med tanke på hvordan man skal knyte sløyfebåndet på dåpskjolen pent, fant jeg en glimrende video på youtube:
https://m.youtube.com/watch?v=RN3r_rgdMko

Så nå satser jeg på at det vil se litt penere ut enn "skolissesløyfene" jeg har laget så langt:)
Jeg har ikke lurt på det ennå, men det hadde garantert dukket opp i dagene før dåpen, så takk for linken! ;D
 
Back
Topp