Bilstolen..

Har vasket trekket på maxi-cosien, men ikke satt setet i bilen. Blir nok ikke gjort før vi skal hjem fra sykehuset. Jeg klarte seriøst ikke å finne ut ut hvordan jeg skulle få trekket av (eller på igjen, for den saks skyld). Endte med å finne film på youtube og spille av og stoppe for hver eneste lille flik [emoji85] Veldig god hjelp i det!

Jeg rakk bare å skrive "ta av tre" i google før jeg fikk opp "Ta av trekk på maxi cosi", "ta av trekk på besafe izi" og "ta trekk maxi cosi". Tydeligvis en vanlig utfordring [emoji13] Regner med at det finnes videoer for de fleste andre seter også.
Stod beskrivelse i bruksanvisningen her, var visst ikke så avansert som jeg trodde [emoji23]
Ligger til vask nå, tenker ta det på når det er tørt, og la stolen stå på barnevognen inntil videre.
 
Vaske trekket til bilstolen?! har ikke falt meg inn i det hele tatt[emoji15] har støvsugd den godt, så får håpe det holder [emoji4]
 
Vaske trekket til bilstolen?! har ikke falt meg inn i det hele tatt[emoji15] har støvsugd den godt, så får håpe det holder [emoji4]
Stod så i bruksanvisningen [emoji28]
Please wash before first time use eller noe sånt.. [emoji14]
 
Stolen ble grundig vasket og satt i bilen for en stund siden. Men nå har vi jo måttet reist langt avgårde for å være klar i nærheten av et større sykehus, så hadde ikke akkurat kunnet dratt uten bilstolen ;)
Like greit å prøve seg med vask av trekket før babyen kommer, så har man oversikt neste gang det blir nødvendig å vaske det :)
 
Vaske trekket til bilstolen?! har ikke falt meg inn i det hele tatt[emoji15] har støvsugd den godt, så får håpe det holder [emoji4]

Du er ikke eneste! [emoji33] Må sjekke bruksanvisningen i løpet av dagen. Trodde den var klar til bruk jeg. Står det ikke, gidder jeg ikke..
 
Du er ikke eneste! [emoji33] Må sjekke bruksanvisningen i løpet av dagen. Trodde den var klar til bruk jeg. Står det ikke, gidder jeg ikke..

Ja det trodde jeg også! Men jeg har ikke lest bruksanvisning heller da.. Har uansett putta en tynn bilstolpose oppi, så tenker det får holde!
 
Vi setter inn basen ila de nærmeste dagene. Stolen vet jeg ikke om blir stående i bilen eller lagret inne. Vi bruker aldri setene bak, så gjør ikke no om den bare blir stående :)
 
Base og stol står klar på roterommet. Vi er jo i prosess med å bytte bil, så hvis den nye bilen vi har bestilt kommer litt før tiden og baby litt etter plana så er det dumt å sette den inn i den gamle :p Alt som har med bil og bilstol er forøvrig en pappating :p Noe må han få redebygge også :laughing025
 
Den har jeg ikke lest[emoji85]
Jeg prøvde febrilsk å finne produksjonsdato i går [emoji23]
Så lette overalt. Og da leste jeg like godt på andre ting også [emoji14]

Om ikke, hadde nok ikke jeg heller vasket trekkene.. Men nå er det gjort da.
 
Den ble kjøpt ny og satt rett inn i bilen fra esken :p trekket vasker jeg når mini velger å grise i den. Maxi cosi stol med base
 
Neh, tenker at samboer sikkert skal hjem fra sykehuset! Han må vel klare å montere den i bilen uten meg vel?? [emoji23]
 
Neh, tenker at samboer sikkert skal hjem fra sykehuset! Han må vel klare å montere den i bilen uten meg vel?? [emoji23]
Skal ikke være for sikker. [emoji23]
Han får ta med bruksanvisningen også, så får dere se på det før dere setter babyen inn i alle fall. Den trenger ikke være 100% riktig montert fra hjemme til sykehuset, uten barn i seg [emoji28]
 
Vi snakket på vei hjem i går (begravelse fire timer unna) at vi kanskje skulle ta bilstolen ned fra garasjen (vogn og bilstol har vært lagret i andre etasje på garasjen), finne ut hvordan vi monterer basen i bilen og bilstolen i basen, og ha den er litt mer tilgjengelig når det skjer noe.. Har to biler, og har ikke bestemt hvilken bil som blir med til kk
 
Stolen er funnet frem , trekket ble tatt av og vasket idag så nå ligger alt til tørk og er klart til 1 ukes ferie fra mandag av :) så her må både fødebag å feriebag pakkes:)
 
Den og basen står klar i bagasjen slik at vi bare kan feste det når vi skal hjem igjen fra føden.

Har 3 barn fra før så har ikke satt det fast pga plassmangelen:p
 
Ja det trodde jeg også! Men jeg har ikke lest bruksanvisning heller da.. Har uansett putta en tynn bilstolpose oppi, så tenker det får holde!

Heldigvis står det ikke at setetrekket må vaskes før bruk i bruksanvisningen til vår stol.
Står at det kan vaskes i maskin og at selve setet og beltet kan vaskes med såpe og vann og beltelåsen skylles i vann ved behov. Så da tolker jeg det som at det kan vaskes dersom det blir skittent. Ser ikke helt behovet å vaske det nå.
 
Heldigvis står det ikke at setetrekket må vaskes før bruk i bruksanvisningen til vår stol.
Står at det kan vaskes i maskin og at selve setet og beltet kan vaskes med såpe og vann og beltelåsen skylles i vann ved behov. Så da tolker jeg det som at det kan vaskes dersom det blir skittent. Ser ikke helt behovet å vaske det nå.
Tenker nok at uansett har jo barnet gjerne klær på i det, så blir ikke mye direkte hudkontakt sånn sett. Jeg bare gjorde det siden det stod der - og fordi det sjeldent blir KORTE bilturer her. Første bilturen blir vel på 50-75 minutter, alt etter hvilket sykehus. Og ellers, minst 30 min turer..
 
Back
Topp