Bilstol?

ORIGINAL: Bebbe1

ORIGINAL: jcma

nå blir eg vel slakta og halshugd....

klart eg vil at barne mitt sitter sikkert i bilen.
eg gjekk i butikken når eg venta minsta,spurte di om råd ka ste di anbefalte.
kjøpte eit av dei di sa,med base.
har vert veldig fornøyd med det,har aldrig sjekka korleis det er kommet ut i tester.
og ja sete er 4 år gammelt,men eg skal bruke det denne gangen og.
bedre med sete en ingen!!!uansett ka test resultata seier.
eg har faktisk masse andre ting eg treng og bruke penger på også.
så da kjøper eg ikkje nytt når eg har eit som ser ubrukt ut.
og tenk jentene mine har såtte forovervent sia di byttet sete.
heller det en spy i heile bilen!



Hehe, da er vi to halsløse. Låner sete, dette blir barn nr tre som bruker det, men vet akkurat hva det har vært igjennom. ( ingen kollisjoner, eller mistet ned i bakken)
Dessuten har førstemann også sittet forovervendt siden vi byttet sete, rart de lever gitt. Det er da ikke plass til bena når de sitter bakovervendt på årsvis!!??



Å joda.. [;)] Barn får ikke vondt av å sitte med bøyde ben over tid på samme måte som voksne og det er mye man kan gjøre for at det skal bli enklere for dem. Ta av skoene under kjøring, lære dem å variere benstillingen, osv.. Eldste barnet jeg har sett sitte bakovervendt var en normalstor gutt på 6 år. I tilfelle kollisjon vil jeg heller at barnet mitt knekker en fot ved å sitte bakovervendt, enn at de knekker nakken/mister hodet helt ved å sitte forover.
 
ORIGINAL: tiram82

nån som har nå erfaring med Recaro profi plus?


vi har det, kjempefornøyd, og scorer veldig bra på tester (tydeligvis ikke de sicily har sett på men....)
recaro young profi plus var testvinner i tyskland 2009, og har også kommet godt ut på de få testene som har dem med i norge [:)] for min del så syns jeg nesten det er bedre at de vinner tester i tyskland enn i norge, mtp fart osv på veiene. Er jo ganske stor forskjell på fartsgrenser og risiko sånn sett så.


uansett synes jeg det er veldig unødvendig å terpe på andres valg av sete. Det er da vell den som velger som også skal bruke det, og om setet er bra nok for den som velger det så er det veldig unødvendig av andre å kritisere deres valg. VELDIG umodent og barnslig etter min mening. greit å si fra om hva en selv mener, men skal man henvise til dårlige testresultater så burde man vel kunne linke til det også..
noe av kommentarer her syns jeg har vært direkte frekke.
 
Back
Topp