Bilstol

Litja17

Elsker forumet
Septembergull'17
Høsthjerter 2017
Marsboere 2020
Etterhvert kommer mini til å vokse utav babybilstolen, og vi trenger ny. Vi har ikke egen bil men leier med jevne mellomrom så vi trenger en stol som er enkel å ta inn/ut av bilen og som helst er lett å ta med seg....
Har sett på britax max-way, det så ut som en av de letteste (i antall kg), og kom ut som best i test av budsjettstoler. https://www.jollyroom.no/bilstoler/...mer-max-way-black-series-bilstol-cosmos-black
Noen som har erfaring med denne eller tips til andre som kan egne seg for oss? [emoji4]
 
Axkid minikid er desidert best om du skal ha den ut og inn, den er enklere å montere og passer hele bakoverperioden
 
Axkid minikid er desidert best om du skal ha den ut og inn, den er enklere å montere og passer hele bakoverperioden
Så på den også, men noen påstod at den var vanskeligere å montere riktig? Får kanskje dra i butikk og prøve de ulike....
 
Så på den også, men noen påstod at den var vanskeligere å montere riktig? Får kanskje dra i butikk og prøve de ulike....
Den er mye lettere enn andre beltemonterte pga selvstranmmende forankringsseler. Om du spør på ein viss bilstolgruppe på Facebook så kommer majoriteten til å si axkid minikid
 
Ville anbefalt en med isofix! Det er snertent når man skal ta bilstolen mye inn og ut :) Tror forresten foreldrene mine har en slik bilstol som i linken, den er veldig grei! :) Men tror de har en utgave uten isofix, da.
 
Den er mye lettere enn andre beltemonterte pga selvstranmmende forankringsseler. Om du spør på ein viss bilstolgruppe på Facebook så kommer majoriteten til å si axkid minikid
Det høres bra ut [emoji4] orker ikke henge i bilstolgrupper men fint å få gode tips [emoji4]
Isofix varer ikke hele bakovervendtperioden
Kommer vel an på hvor fort ungen vokser?

Ville anbefalt en med isofix! Det er snertent når man skal ta bilstolen mye inn og ut :) Tror forresten foreldrene mine har en slik bilstol som i linken, den er veldig grei! :) Men tror de har en utgave uten isofix, da.

Praktisk med isofix ja, sant det. Hadde babybilstol med isofixbase en stund. Og den brukte vi faktisk selv om vi måtte bære med både stol og base et stykke til bilen.
 
Et isofix sete er absolutt enklest om det skal tas inn og ut, men det varer ikke alltid ut bakovervendt perioden.
Veldig fornøyd med Britax maxway, hadde det hos besteforeldrene, synes det var veldig enkelt og greit.
Ikke fan an axikid, da både min og mange andre barn i våres omgangskrets ikke satt godt i setet. Men det har mange gode og enkle løsninger, så absolutt et sete å se på.
Jeg synes heller ikke det er godt for de minste.
 
Det høres bra ut [emoji4] orker ikke henge i bilstolgrupper men fint å få gode tips [emoji4]

Kommer vel an på hvor fort ungen vokser?



Praktisk med isofix ja, sant det. Hadde babybilstol med isofixbase en stund. Og den brukte vi faktisk selv om vi måtte bære med både stol og base et stykke til bilen.

Besafe sine isofix stoler kan fint vare til barnet er 4 år :) Men jeg vet at mange av de andre merkene har veldig trange stoler! Jeg hadde besafe til eldste og hun satt bakovervendt i det til hun var over 4 år :) Men har man et barn som er veldig lang eller tung er det nesten ingen bakovervendte som er godkjent dessverre :(
 
Dumt om dere har isofix sete men låner en bil uten isofix da. Beltemontert går i alle biler. Mi vokser ut av isofix før eg er villig til å snu,så her har eg begge deler. Bruker cybex sirona nå,men har axkid også. Er gravid med nr.2 så når nr2 skal i sete nr2 så flytter eg eldste i axkiden. Og det er til og med 4 år minst som er anbefalingen,altså til barnet er fylt 5år
 
Har to av maxway, bruker de i ene bilen vår, på reise og hos besteforeldre. Veldig fornøyd med det. Syns det er greit med ett uten isofix, for det passer i alle biler. Det kan også monteres i midten bak, ikke mange som er laget for det (så vidt jeg vet). Kjekt når man skal ha med besteforeldre f.eks ;), eller skal inn i en liten bil (vi er lange, så vi må ha setene langt bakover..).
 
Dumt om dere har isofix sete men låner en bil uten isofix da. Beltemontert går i alle biler. Mi vokser ut av isofix før eg er villig til å snu,så her har eg begge deler. Bruker cybex sirona nå,men har axkid også. Er gravid med nr.2 så når nr2 skal i sete nr2 så flytter eg eldste i axkiden. Og det er til og med 4 år minst som er anbefalingen,altså til barnet er fylt 5år
Tror alle bilene vi låner har isofix, de er ganske nye (max fem år gamle), og det er vel isofix i alle biler siden 2008/2012 eller noe sånn, så det skal egentlig gå fint [emoji4]

Forstår vi får dra i butikk og teste baby i stol og hvordan stol er å montere /demontere [emoji4]
 
Back
Topp