Bilsete til baby

Sharon

Elsker forumet
Hei!
Hvilken bilstol har dere til babyen og er dere fornøyd?
Hvorfor misfornøyd,hva gjør dere fornøyd?
 
Vi har arvet en MaxiCosi som vi er fornøyd med! Jeg har ikke erfaring med noen andre, så vet liksom ikke bedre da[emoji14]
 
Vi har maxicosi cabriofix og er veldig fornlyde med den.

Positivt:
Basen er lett å montere og flytte mellom biler (tar max 60 sek når man har gjort det et par ganger).
Stolen kan festes med både base og belter, basen kan også festes med belter om ikke bilen har isofix
Stolen veier bare 3.4 kg
Vi har redningsvest som kan festes på stolen. Et must med sommerbaby for oss som elsker båtliv.

Negativt: Jeg kunne godt hatt litt mer polstring/puter i den så lillesnupp satt trangere og stødigere når hun var helt nyfødt, som feks be safe sin stol. Nå som hun er større er stolen romslig og god.
 
Maxicosi cabriofix. Er bare fornøyd. Det positive som skrives over henger jeg meg på. I tillegg passer den til bunnen på vognen vi har. Veldig kjekt på korte turer i butikken. Trenger heller ikke å vekke en sovende baby.
 
Har Recaro Privia. Å er delvis fornøyd. Synes baby sitter før bratt og det er en dårlig solskjerm på stolen, går ikke an å kjøpe ny som ekstrautstyr. Men den er god å ha siden vi har vognen Recaro citylife som passer til å klikke stolen på.
 
Vi har Maxi cosi capriofix, og er fornøyd med den. Henger meg på det positive som er skrevet over.
Hadde jeg skulle kjøpt ny bilstol nå, hadde det kanskje blitt Maxi cosi pebble, da det ser ut til at nyfødtinnlegget er litt bedre - har ikke testet, så er ikke sikkert det er det.
 
Maxi cosi her og. Veldig fornøyd, men tungt å bære på, men det er de vel alle sammen...
 
Vi har cybex (husker ikke hvilken modell). Er kjempe fornøyd [emoji5][emoji5] lett og feste både med isofix ig uten! Skal ha cybex 360 neste stol!
 
Har også maxi cosi cabriofix, og elsker det setet. Synes faktisk det er ganske lett å bære på, men det er fordi jeg synes andre seter er så tunge- og jeg har en lettvekter av en baby ;)
 
Har maxi cosi cabriofix. Jeg er relativt fornøyd. Aldri prøvd et annet sete da men :) fungerer fint for oss. Og jeg klarer å bære setet med en 7 kg unge i :)
 
Vi har Recaro Privia. Delvis fornøyd, for knappen for å slakke selene slutta å funke, men vi fikk ny på dagen der den ble kjøpt. Håper det bare var en produksjonsfeil og at det ikke er et svakt punkt på den stolen.
Ellers er jeg storfornøyd med at den kan klikkes på adaptere på understellet til vogna, en Bugaboo Buffalo. Det er helt supert å kunne trille ungen inn på butikken når hun sover og man ikke vil vekke henne for å løfte over i vogna eller så er det jo så tungt å bære hele bilstolen om man skal gå litt. [emoji4]
 
Back
Topp