Bilsete dato

Det skal vel være angitt produksjonsmåned. Åtte år senere er det utgått på dato. Før om det har vært utsatt for kollisjon, men det synes gjerne ikke
 
Det skal vel være angitt produksjonsmåned. Åtte år senere er det utgått på dato. Før om det har vært utsatt for kollisjon, men det synes gjerne ikke

8 år? På trygg trafikk står det en holdbarhet på 8-9 år nemlig..
 
Spørs litt på type sete også... Mener jeg hørte et sted at sete nr 1 ikke skal brukes mer enn 5 år ;) uskreven regel...
 
8 år? På trygg trafikk står det en holdbarhet på 8-9 år nemlig..
Tja, 8-9 år da, det het seg åtte år før.

Uansett må man da inkludere tanken på hvor lenge man selv har tenkt å bruke det
 
Tja, 8-9 år da, det het seg åtte år før.

Uansett må man da inkludere tanken på hvor lenge man selv har tenkt å bruke det

Ja helt klart! Kjøper man brukt så er vel "regelen" at det ikke bør være mer enn 5 år mener jeg å ha lest :)
Bare lurte på hvor du hadde tallet 8 år fra :) vi forholder oss til 8 år uansett vi altså.. Vårt sete ble brukt til storebror som snart blir 7, og vil bli Hivd etter lillesøster får nytt sete :)
 
Vi hadde et som var 7,5 år da yngste ble født og vurderte med drøyt et års brukstid det som for gammelt og kjøpte nytt til babyen
 
Har du en ca anelse om hvor gammelt det kan være? Type "i fjor" eller "ungen har begynt på skolen"?
 
Og ikke utenkelig er datoen preget i plasten, sånne sirkeler som ser ut som en klokka med årstall og mnd på om du skjønner?
 
Finner ikke noe som er ripa inn i plasten :/ jeg fikk det av en kollega vet ikke hvor gammelt det er. Bilsete heter maxi-cosi 0-13 kg
 
Vi har to av det setet. Ser helt like ut, men et 8 års aldersforskjell på dem.

Om hun ikke vet hvor gammelt det er vet hun heller ikke hvordan det har vært behandlet. Jeg hadde vært vagt skeptisk
 
Er det cabrio, cabriofix eller pebbels forresten?
 
Jeg fant sånne sirkeler som.angir september 2015 på mitt sete, på "innsiden" oppe over hodet
 
a94cf42800bf61e6ad093d3163edc947


Ca der
 
Forskjellen er jo like varianter av seter maxi cosi har laget. Cabrio har ikke den metsllstangen under som cabriofix har (til feste i base) og jeg tenker dato kanskje står ulike steder på dem. Jeg har altså cabriofix
 
Back
Topp