Bil (ID4) med 3 barn (6, 4.5 og nyfødt) i bilstol

AnnAnn

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2024
Hei!

Vi har ID4 og får i høst nr 3. Mellombror som kommer til å være 4,5 når baby blir født sitter nå i Cybex Sirona. Storebror vil være 5,5 når baby kommer og sitter nå i fremovervendte Cybex Anoris (den med airbag).

Tenker å ha baby foran i begynnelsen, men usikker på hva som funker i lengden. Tanken er at mellombror etterhvert tar over Anoris. Og at storebror får en vanlig fremovervendt.

Finnes det bakovervendte som kan beltefestes i midtsetet sånn at storebror og mellombror kan sitte fremovervendt på sidene? De fleste bakovervendte beltefestede jeg finner skal ikke festes i midtsetet.

Og overlever jeg styret med å få minste inn i bilen bakovervendt i midtsetet hver gang? :nailbiting: :dummy1::dummy:
 
Hvilke bilstoler mener du kan IKKE festes i midtsetet? Har ikke hørt om at bilstoler har en slik begrensing, men selve bilen kan ha det. I noen biler kan man ikke ha støtteben i midten, men jeg vet ikke hva som gjelder for ID4. Jeg mener å ha lest i bilstolgruppen på Facebook at det skal gå fint (men vet altså ikke sikkert)? Det vanskeligste blir nok kanskje å fysisk få plass til tre barneseter når du bruker isofix på begge sidene. Det er lettere å få plass til tre beltemonterte stoler siden du da kan montere de lengre ut mot siden. Ville testet Axkid Minikid 4. Den er blant de smaleste bilstolene.
 
Ja, fått reklame for axkid mini , så anbefaler å sjekke ut den.

Har id4 gtx selv, men vi er førstegangs og tenker 2 barn holder i den bilen :happy:
 
Jeg har hørt at ID4 ikke har plass til 3 stoler i bredden, men man må jo nesten bare prøve. Driver å ser etter bil selv så har søkt og søkt. Har lest at bakovervendte stoler tar mindre plass i bredden enn forovervendte, så hvis 4 åringen er liten og lett ville jeg vurdert å bytte tilbake til bakovervendt en stund til. Ellers må dere bare prøve.

Hvis bilen har forhøyning i midten på gulvet i baksetet så er det få biler som tillater bruk av støtteben på denne. Så da må eventuelt bilstolene stå på hver sin side og eldste sitte i midten. Men vet ikke hvordan det er med ID4, om den har forhøyning?
 
Jeg har hørt at ID4 ikke har plass til 3 stoler i bredden, men man må jo nesten bare prøve. Driver å ser etter bil selv så har søkt og søkt. Har lest at bakovervendte stoler tar mindre plass i bredden enn forovervendte, så hvis 4 åringen er liten og lett ville jeg vurdert å bytte tilbake til bakovervendt en stund til. Ellers må dere bare prøve.

Hvis bilen har forhøyning i midten på gulvet i baksetet så er det få biler som tillater bruk av støtteben på denne. Så da må eventuelt bilstolene stå på hver sin side og eldste sitte i midten. Men vet ikke hvordan det er med ID4, om den har forhøyning?
Bilen har ikke forhøying i midten bak :)
 
Back
Topp