Bhg

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Hvor lang innkjøring til bhg hadde dere med barna deres? Evnt hvor lang tid er satt av til det? :)
 
Første uka her. Første 3 dagene måtte vi være med store deler av dagen, siste dagene den uka måtte vi være tilgjengelig. Men de skulle se an ungen.
 
Med nr 1 satte vi av en uke, men brukte bare tre dager. Han har hatt korte dager i ett år så var litt lettere enn om vi skulle vende han til full dag. Nr 2 begynner til høsten og har satt av en uke til henne også. Får 3 tilvenningsdager fra jobb + at jeg bruker 2 feriedager.
 
Vi brukte 4 uker. Hun sleit veldig med oppstarten og det begynte så smått å bli bedre i uke 5. Noen mnd seinere elsket hun barnehagen. Etter 7 uker ferie nå var jeg veldig spent på å begynne igjen og jeg var der 1 time med henne første dagen og da jeg skulle gå bare vinket hun til meg før hun lekte videre:Heartpink
 
Har satt av en måned i tilfelle, men tviler på at vi blir å bruke halve tiden av det engang (hadde første dag for noen dager siden).
 
3 dager, men det er selvfølgelig fleksibelt.
Storesøster brukte 3 uker da hun begynte første gang, mens lillesøster startet onsdag og var allerede fredag 6 timer alene uten noe problem.
 
Satte av to uker, men var åpen for å utvide det hvis det hadde blitt vanskelig for mini. Hadde en følelse av at det kom til å gå bra og det gjorde det også. Gråt litt den første uka da vi gikk, men gikk over før jeg var ute av døra.
Det er veldig individuelt hvor lang tid barna trenger, så jeg tenker det er lurt å sette av tid, så kan man heller ha korte dager hvis det går bra at du går ifra etter noen dager :)
(Hilsen barnehagelærer ;))
 
Hun har nå hatt tre dager i bhg, og det har gått kjempefint! Onsdag så var jeg og hun der to timer, der hun sprang rundt og lekte mens jeg var der (hun enset meg så og si ikke da, og ville ikke med hjem da vi skulle gå:p).
Torsdag så var jeg der ca 30min sammen med henne før jeg bøyde meg og sa at jeg skulle gå. Hun dyttet meg vekk mens hun sa "nei" og "hade, mamma", så jeg tror hun trodde at VI skulle gå :hilarious: da var hun fra 9-12, alene fra 09.30.

Fredag så skulle jeg bare levere henne og si hade, hun sa så fint "hade, mamma" mens hun vinket meg avgårde, før hun vendte tilbake til å tegne :p
Sååå, tror dette skal gå fint :) på mandag skal jeg levere henne ca 08 (skal til legen med minsten 08.20), og hente ca 14.15.
 
Hun har nå hatt tre dager i bhg, og det har gått kjempefint! Onsdag så var jeg og hun der to timer, der hun sprang rundt og lekte mens jeg var der (hun enset meg så og si ikke da, og ville ikke med hjem da vi skulle gå:p).
Torsdag så var jeg der ca 30min sammen med henne før jeg bøyde meg og sa at jeg skulle gå. Hun dyttet meg vekk mens hun sa "nei" og "hade, mamma", så jeg tror hun trodde at VI skulle gå :hilarious: da var hun fra 9-12, alene fra 09.30.

Fredag så skulle jeg bare levere henne og si hade, hun sa så fint "hade, mamma" mens hun vinket meg avgårde, før hun vendte tilbake til å tegne :p
Sååå, tror dette skal gå fint :) på mandag skal jeg levere henne ca 08 (skal til legen med minsten 08.20), og hente ca 14.15.

Så bra at tilvenningen har gått så greit :)
 
Hatt tre tre dager denne uka. 1,5 time de to første dagene, også sov han der den tredje dagen. Tror vi skal prøve ordentlig i morgen.
 
Med eldstejenta brukte vi vel 4 dager før hun var lei av at vi var der, men vi hadde ikke satt av noen gitt tid, vi hadde mulighet til å ta den tiden det ville ta.
Med minstemann satt vi av to uker med mulighet for mer tid om nødvendig, men det tok 3 dager, så var han varm i trøya.
Vi besøkte barnehagene mange ganger i forkant da, og lekte på uteområdene i helgene, så de var godt vant til å være der med oss. :)
 
Ble satt av 3 dager og vi har brukt de 3. Har sin første fulle dag i morgen (5t), men er ikke bekymret. Han var veldig klar for bhg og er veldig tillitsfull til nye mennesker.
Dag 1 - 1 time, var med han hele tiden
Dag 2 - 3 timer, var der med han 30min
Dag 3 - 4 timer, jeg bare leverte og dro igjen

Han er foressten 1,5 år
 
Ble satt av 3 dager og vi har brukt de 3. Har sin første fulle dag i morgen (5t), men er ikke bekymret. Han var veldig klar for bhg og er veldig tillitsfull til nye mennesker.
Dag 1 - 1 time, var med han hele tiden
Dag 2 - 3 timer, var der med han 30min
Dag 3 - 4 timer, jeg bare leverte og dro igjen

Han er foressten 1,5 år
Hørtes veldig likt ut som her :happy:
 
Barnehagen har satt av 3 dager til innkjøring og korte dager, første dagen skal vi være der, andre dagen skal vi prøve å la henne være alene.
Den første uka hennes har jeg ennå permisjon, så blir korte dager da, uka etter vurderer jeg å ta den sista uka mi med permisjon, så vi får 2 uker med korte dager, men må høre med sjefen på jobb :)
 
Med førstemann hadde vi 3 dager og det gikk veldig bra det. Han vendte seg fort til det.
Med andremann vurderer vi litt lengre innkjøring siden hun er mindre enn storebror er når hun begynner i november i år. Rundt 2 ukers tid.
 
Standard tilvenning i barnehagen er som regel 3 dager. Vi har satt av de 2,5 siste ukene av permisjonen til lang tilvenning siden hun er så liten når hun begynner :)
 
Back
Topp