Betaling hos legen?

smurfix

Elsker forumet
Har vært litt ut og inn av legekontoret etter jeg ble gravid, nettopp pga graviditeten. Jeg måtte opp på sykehuset for endring av faste medisiner og ekstra oppfølging av fastlege. Eneste gangen jeg ikke har betalt er den såkalte 12 ukers kontrollen.. jeg har ikke tørt å sagt noe for jeg husker ikke helt hvordan det var med nr 1, men tror ikke jeg betalte noe hele svangerskapet.. må snart ha oppfylt hele egenandelingskravet for frikort.
 
Man skal ikke betale. Jeg har også vært et par ekstra ganger hos legen og har ikke måtte betale. Måtte selvsagt betale for antibiotika på apoteket men ikke for resept etc.
 
Mente det var sånn sist.. Så rart ikke alle kjører samme praksis.. verste jeg veit er å sette spmtegn ved sånt.. men kjenner jeg ikke er så interessert i å fly dit støtt å stadig og måtte måle når det er gratis å låne et apparat på jobb.
 
Har aldri betalt for noe som er svangerskapsrelatert, uavhengig om det er kontroll eller noe ekstra :)
 
Jeg betalte de gangene jeg var innom før uke 12. Var da innom 3-4 ganger for å få sykemelding.
 
Har ikke betalt noe som helst. Fikk regning etter siste besøk for sykemelding, men ringte og da sa de at legen har glemt å krysse av på "svangerskapsrelatert". De skulle slette den, for gravide skal ikke betale.
 
Jeg betalte når jeg var innom legen for crp og urinprøve i forbindelse med en bihulebetennelse, siden det ikke var svangerskapsrelatert.
 
Jeg hadde min første kontroll i uke 8, så en i uke 12 og en i uke 13. Jeg har ikke betalt noe noen av de gangene.. men virker neste som det er forskjellig praksis på de ulike legekontorene, selvom det ikke skal være det..?:bored:
 
Har vært hos legen 5 ganger inkl 12ukers, alt sv.relatert og har heller ikke betalt noe.. du skal ikke betale egenandel når det gjelder graviditet..
 
Jeg har betalt alle gangene utenom kontrollen i uke 12. Første gang jeg var innom var for å sjekke at jeg var gravid og 2 ganger etter det for sykemelding før uke 12. Vært innom 2 ganger etter uke 12 for å få søknad om svangerskapspenger, og denne timen betalte jeg 350(!!!) for! [emoji15] Trodde man måtte betale for alle legetimene, utenom kontrollene? Selvom det var svangerskapsrelatert...
 
Jeg har ikke betalt noe hos legen så lenge det har vært svangerskapsrelatert.
 
Jeg har heller ikke betalt legetime etter jeg ble gravid. Har vært der 4-5 ganger allerede..
 
Eneste gangen jeg måtte betale var etter en GU i uke 22 pga blødning i sist svangerskap. Da betalte jeg kun for utstyret.
 
Har hittil ikke betalt for noe relatert til svangerskapet bortsett fra våre to TUL.
 
Ikke betalt noe de gangene jeg har vært hos legen. Var også på legevakta. Der var det en turnuslege som hadde tenkt å ta betalt. Når jeg nevnte at dette var svangerskapsrelatert og lurte på om jeg trengte å betale, beklaget han veldig! Alt av svangerskapsrelatert behandling skulle være gratis.
 
Var på legevakten med luftveisinfeksjon og måtte ikke betale for annet en medisinen... [emoji28] Var litt overrasket siden jeg ikke følte det var svangerskapsrelatert, men hun lyttet også på mini sin hjertelyd pga jeg hadde hatt høy feber, så kanskje derfor
 
Jeg betalte for noe som ikke var svangerskapsrelatert, på samme time ble keg også sykmeldt pga svangerskap og så på «regningen» etterpå at legen hadde fjernet alle kostnader på alt som var relatert til svangerskap.
 
Man skal ikke betale for det hvis det er svangerskapsrelatert, med unntak av medisiner og evt utstyr.
Men legen må huske å huke for at det er svangerskapsrelatert, hvis ikke blir det automatisk satt opp med skal betales. Ta kontakt med dem du :)
 
Så rart at det er forskjellig. Jeg var hos legen med ørebetennelse,trengte sykemelding fra jobben fordi jeg var så sliten(Det var vel en kombinasjon av svangerskap og det m ørene),jeg har ikke betalt noe hos legen etter jeg ble gravid. Har sikkert vært der 4 ganger allerede. Jeg syns også det er ubehagelig å spørre om sånt m betaling,men det er jo dumt om du skal betale altfor mye [emoji8]
 
Jeg har vært inn og ut av legekontoret flere ganger. Så fort legen fikk vite at jeg et gravid i uke 5 har jeg ikke betalt noe. Fikk tilsendt en regning etter ekstra urinprøve men den regningen ble slettet siden jeg er gravid.
 
Back
Topp