Bestevennen skal flytte

*RoM*

Elsker forumet
Jeg er så lei meg på vegne av min sønn.

Vi bor på en liten plass, og barna min på 7 og 10 går på barneskolen med 200 elever en liten busstur unna.

Sønnen min leker kun med en gutt på skolen, som tilfeldigvis også er nabogutten. Nabogutten går i klassen under, og før det, lekte sønnen min med en annen nabogutt som gikk 4 klasse (men var noe umoden for alderen). Sistnevnte flyttet vekk i jula, og nå har jeg fått den triste beskjeden at bestevennen også skal flytte.

Jeg vil poengtere at dette er virkelig den eneste gutten han leker med på skolen. Han har prøvd å leke med de andre i klassen, og bf og jeg har forsøkt å kontakte foreldre til andre i klassen for å få dem til å møtes utenom og kanskje bli bedre venner, men alt som skjer er at han kommer tilbake til skolen, blir fryst ut av guttene i klassen, og leker med nabogutten eller søstera si.

Mammahjertet mitt er knust. Ingen av guttene vet at nabogutten skal flytte, men moren har fortalt det til meg, slik at jeg kunne bli litt forberedt. Skolen er og klar over at sønnen min blir fryst ut, men vi har "godtatt" det fordi han har vært fornøyd med bestevennen han har.

Hva kan jeg gjøre?
 
Ta kontakt med skolen, be de om å ha emnegrupper i friminutt så gutten din kan bli kjent med flere
. Hva er grunnen til at han blir fryst ut?
 
Back
Topp