Belly Bandit, eller annen magebinder.

Spinam

Glad i forumet
Julegavene 2019
Er det noen her som har tenkt til å bruke dette?
Jeg er så usikker på om jeg skal bestille det eller ikke. Jeg hadde ganske vonde etterier med forrige, så jeg lurer jo litt på om en magebinder kan hjelpe med å få ting på plass fortere.
 
Dette lurer jeg også på
 
Hadde tenkt til å kjøpe det. Har hørt positive ting om den type belte etter fødselen. Vet ikke om det vil hjelpe mot etterrier, da.
 
Sniker fra januar! Jeg tenkte på det samme, men leste at etterrier og sammentrekninger kan forverres pga beltet. Så da ble jeg litt skeptisk. Det er mange bloggere og instakjendiser som sverger til det, men helsepersonell har i artikler vært litt tilbakeholden med å si noe om verdien av bruken.

Jeg har litt lyst på belte fordi jeg tror jeg vil føle meg bedre fordi det ser bedre ut med klær på. Samtidig har jeg tidenes hold in-truse som jeg kan smette på om jeg vil skjule magen. Om det er så digg med sånt rett etter fødsel er et annet spørsmål da:joyful:
 
Den hjalp meg mot et vondt bekken og generelt etter fødsel når alt bare "hang og slang", sånn føltes det iallefall. Brukte det første uka, kjøpte brukt på Finn. Kommer nok til å ta den med på sykehuset denne ganga også, var god å ha når jeg skulle opp og gå i starten. Men vet ikke ang etterrier, de hadde jeg ikke.
 
Jeg har brukt det etter begge mine to fødsler, og har i grunn tenkt å bruke det denne gangen også :) Ikke fordi jeg vil ha `flat` mage fortest mulig, men fordi jeg sliter med bekkenet og korsryggen og følte selv at magebindet stabiliserte både bekken og korsryggen :) Man får jo beskjed om å ligge mest mulig på magen for det hjelper for å trekke livmoren sammen raskere, og er ikke alltid man har tid til å ligge på magen, så da hjalp det med magebinderen som jeg hadde på meg hele dagen :D
 
Jeg tror det er et tøyseprodukt som produsenter har funnet på for å tjene penger på desperate gravide. Så nei, jeg skal ikke kjøpe noe sånt, før en lege eller spesialist anbefaler det med en medisinsk begrunnelse.
 
Jeg har brukt det etter begge mine to fødsler, og har i grunn tenkt å bruke det denne gangen også :) Ikke fordi jeg vil ha `flat` mage fortest mulig, men fordi jeg sliter med bekkenet og korsryggen og følte selv at magebindet stabiliserte både bekken og korsryggen :) Man får jo beskjed om å ligge mest mulig på magen for det hjelper for å trekke livmoren sammen raskere, og er ikke alltid man har tid til å ligge på magen, så da hjalp det med magebinderen som jeg hadde på meg hele dagen :D

Takk for svar, da tenker jeg at jeg skal spandere på meg en sånn :D
 
Et lite tips er å kjøpe brokkbind. Det er omtrent det samme bare mye mykere og bedre å ha på [emoji4] Jeg har prøvd begge deler og syns brokkbindet er mye mer behagelig å ha på. Og det går an å sitte uten at det føles helt rart [emoji28]
 
Back
Topp