Bekkenløsning /rygg

Snuppa81

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Hei:happy:

Dere som sliter med bekkenløsning eller vond rygg har dere vondt i Hale beinet?

Jeg hadde bekkenløsning fra uke 20 med nummer 1. Har hatt vondt i korsrygg nå de siste ukene og symfysen er øm.

Kan ikke huske jeg hadde vondt i halebeinet Merker det spesielt når jeg sitter på stol og noen stillinger på sofaen.
 
Jeg har hatt smerter i bekkenet, men det har faktisk gått over. Nå sliter jeg mest med at jeg er så stiv i SI-leddet, der hvor rygg og bekken møtes.
 
Hei:happy:

Dere som sliter med bekkenløsning eller vond rygg har dere vondt i Hale beinet?

Jeg hadde bekkenløsning fra uke 20 med nummer 1. Har hatt vondt i korsrygg nå de siste ukene og symfysen er øm.

Kan ikke huske jeg hadde vondt i halebeinet Merker det spesielt når jeg sitter på stol og noen stillinger på sofaen.
Ja jeg har bekkenlåsning og sliter med korsryg og har vondt i halebeinet i enkelte stillinger. Særlig når jeg sitter/sette meg ned og bøyer meg forover. Så går til fysio pga det! Det er så irriterende! Vært sykemeldt siden uke 11 fordi jeg hverken klarer å sitte eller stå over lengere tid!
 
Ja jeg har bekkenlåsning og sliter med korsryg og har vondt i halebeinet i enkelte stillinger. Særlig når jeg sitter/sette meg ned og bøyer meg forover. Så går til fysio pga det! Det er så irriterende! Vært sykemeldt siden uke 11 fordi jeg hverken klarer å sitte eller stå over lengere tid!
Takk for svar. Jeg har kun jobbet 40% og 50% pga kvalme og oppkast, nå begynner det å roe seg veldig.. Og så dette..

Kan bli langt svangerskap... :inpain:
 
Hei:happy:

Dere som sliter med bekkenløsning eller vond rygg har dere vondt i Hale beinet?

Jeg hadde bekkenløsning fra uke 20 med nummer 1. Har hatt vondt i korsrygg nå de siste ukene og symfysen er øm.

Kan ikke huske jeg hadde vondt i halebeinet Merker det spesielt når jeg sitter på stol og noen stillinger på sofaen.

Jeg har hatt problemer med halebeinet siden uke 5 og kiropraktor mener at det er en skade etter første fødsel. Det skal stå nedover, men mitt stod til den ene siden. Kiropraktor har nylig knukket det på plass. Jeg kan huske at jeg hadde vondt når jeg satt, en stund etter fødselen forrige gang, men med tiden ble det bedre.

Nå er det veldig vondt igjen og jeg forstår at det er pga hormoner og at alt blir løsere rundt festet til halebeinet.. Jeg går fast 2 ganger i uken til kiropraktor som er spesialisert på bekken ettersom jeg er plaget med halebein, bekken, symfysen og er veldig stiv i muskelfester i hoftene og rundt rumpen. Det hjelper mye, men det gjør fortsatt vondt på dager der jeg er i mye fysisk aktivitet. Jeg er for tiden 50% sykemeldt og merker at det hjelper betraktelig. Det er mye vridning, opp og ned bevegelser i min jobb og jeg tror at det er det som utløser mine smerter.

Jeg fikk tips av kiropraktor om å ta fingeren et par cm inn i rumpehullet og trykke/nappe bakover for å få halebeinet tilbake på riktig plass. Har ikke klart å gjøre det selv enda pga det er vondt og ubehagelig.

Men hvis du har vondt så ville jeg anbefalt å få det sjekket ut av f.eks en kiropraktor.

Kiropraktoren anbefalte også fødestillinger der en bruker tyngdekraften. Ligger en å føder i sengen (slik jeg gjorde sist), så kan det bl.a. gå utover bekkenet og halebeinet.

Håper dette var litt nyttig for deg [emoji254]
 
Begynt å kjenne at korsrygg begynner å verke ... hva kan jeg gjøre for å lindre/hindre at det blir verre ?
Spesielt når jeg sitter - typisk kjører bil eller står lenge.
 
Takk for svar. Jeg har kun jobbet 40% og 50% pga kvalme og oppkast, nå begynner det å roe seg veldig.. Og så dette..

Kan bli langt svangerskap... :inpain:
Ja kjenner på det samme :( Håper det kan gå seg til! Jeg vil i alle fall tilbake en liten prosent snart for man blir jo gal av å gå hjemme!
 
Ryggen har begynt å sakt i fra om at den er der, makan så plagsomt. Korsryggen er veldig vond/øm - må vell prøve å karre på meg litt mer energi å jage meg selv på trening snart, kanskje det vil hjelpe.
 
Uff. Her kjenner jeg at bekkenet begynner å si fra allerede. Både ved aktivitet og stillesitting/ligging. Noen gode tips? Når er det på tide med fysio? Og nå er reglene slik at man ikke går via fastlege med rett til fysio?
 
Back
Topp