Bekkenlåsning og fødsel

NiLove

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Bekkenet SKAL jo "løsne" før fødsel - men hvordan er det med bekkenlåsning?

Er jo så vondt å sitte og gå at jeg nesten ikke klarer det, så hvordan skal jeg klare en fødsel? Noen med erfaring? Er det vanskeligere/vondere å føde dersom man har låsning?

Hadde bare litt løsning fram sist, så har ingen erfaring med smertene bak.

Noen erfaringer?
 
Jeg har ikke konstant låsning men ganske ofte låser det seg (oftere og oftere på slutten). Og jeg har slitt veldig med bekkenløsning de siste 2 svangerskapene + i dette, men under fødselen er det så mye annet som skjer og andre smerter at jeg har ikke merket noe til det. Litt vanskelig og klatre ut av badekaret kanskje men fikk god hjelp av mann og jordmor :)
 
Bekkenet SKAL jo "løsne" før fødsel - men hvordan er det med bekkenlåsning?

Er jo så vondt å sitte og gå at jeg nesten ikke klarer det, så hvordan skal jeg klare en fødsel? Noen med erfaring? Er det vanskeligere/vondere å føde dersom man har låsning?

Hadde bare litt løsning fram sist, så har ingen erfaring med smertene bak.

Noen erfaringer?
Jeg følger denne da jeg er så velsignet med begge deler samtidig. Men jeg går til kiropraktor for låsningen og det hjelper myyyye. Holder det i sjakk.
 
Jeg var /er hos kiropraktor nå, merker stor forskjell! De kan knekke opp helt frem til fødsel. Hun jeg går hos har videreutdanning innen gravide.. kjempe fornøyd!
 
Jeg har ikke konstant låsning men ganske ofte låser det seg (oftere og oftere på slutten). Og jeg har slitt veldig med bekkenløsning de siste 2 svangerskapene + i dette, men under fødselen er det så mye annet som skjer og andre smerter at jeg har ikke merket noe til det. Litt vanskelig og klatre ut av badekaret kanskje men fikk god hjelp av mann og jordmor :)
Hvor lang tid etter fødselen følte du deg bedre i bekkenet? Både mtp låsning og løsning?
 
Jeg var /er hos kiropraktor nå, merker stor forskjell! De kan knekke opp helt frem til fødsel. Hun jeg går hos har videreutdanning innen gravide.. kjempe fornøyd!

Jeg følger denne da jeg er så velsignet med begge deler samtidig. Men jeg går til kiropraktor for låsningen og det hjelper myyyye. Holder det i sjakk.

Må vel sette meg opp på noen timer nå før det nærmer seg. Prøve å være i best mulig form før den store dagen ;)
 
Hvor lang tid etter fødselen følte du deg bedre i bekkenet? Både mtp låsning og løsning?
Nå har jeg vært kjempeheldig begge gangene og alle smerter i bekkenet forsvant idet babyen forlot magen.
Etter siste fødsel spratt jeg ned på gulvet og hoppet og danset en time etter fødsel. Etter dusjen lå jeg på knær på badet og vasket gulvet for blod :p
 
Nå har jeg vært kjempeheldig begge gangene og alle smerter i bekkenet forsvant idet babyen forlot magen.
Etter siste fødsel spratt jeg ned på gulvet og hoppet og danset en time etter fødsel. Etter dusjen lå jeg på knær på badet og vasket gulvet for blod :p
Å hjelpe meg. Tror ikke jeg tør satse på å være like heldig :p
 
Har ikke erfaring, men en vennine sleit fryktelig m dette så da hu sku føde heisa den ryggen på senga sånn at hu sto på kne m overkroppen hengende over der..D hjalp henne
 
Venninnen min våknet på termindato med helt låst bekken, hadde slitt med det hele svangerskapet, men da fikk hun nok og stilte på føden og sa at nå måtte ungen ut. Fikk veldig god epidural som visstnok hjalp på, og fødselen gikk veldig fint :)
 
Nå har jeg vært kjempeheldig begge gangene og alle smerter i bekkenet forsvant idet babyen forlot magen.
Etter siste fødsel spratt jeg ned på gulvet og hoppet og danset en time etter fødsel. Etter dusjen lå jeg på knær på badet og vasket gulvet for blod :p
Jeg setter opp bestilling på en sånn med en gang. Kanskje det rekker fram. ;)
 
Jeg hadde bekkenlåsning sist og fødte uten problemer. Ingen smertelindring. :)
 
Jeg også hadde bekkenproblemer i forrige svangerskap, men husker ikke til de smertene under fødsel.
 
Back
Topp