Barselbesøk på sykehuset

Katrine92

Glad i forumet
Julimammaer 2016
*Aprilbaby 2018*
Regner med besteforeldre kommer, men har og noen venninner som har spurt.. Har bare sagt at jeg får ta det som det kommer med tanke på formen og om jeg får til amming osv.
Hvem tok dere i mot/kommer dere til å ta i mot på barselavdelingen på sykehuset? :)
 
Vi fikk ikke lov til å ha andre enn besteforeldre på hotellrommet så der var min mor en dag. Men det var sånn besøksrom på hotellet der tok vi imot alle. Hadde alle familien over, og en del venner. Syns det bare var koselig at så mange var spente på lille og ville hilse. Syntes det var mer stress med besøk hjemme, for da ble de mye lenger.
 
Jeg fikk kun ha partner på besøk på barselavdelingen, men kunne gå ned til et felles sykehusområde hvis formen tillot det. Siden jeg var sengeliggende pga. keisersnitt første dagen tok mannen min med seg datteren vår ned en liten tur for å vise henne frem for min mor og far og bror og søster. Dagen etter kom hans mor innom en liten tur, og dagen etter det kom min familie en gang til, siden jeg også var på beina da. Farmoren min var også med. Gikk helt greit. Hadde måltider og andre ting til diverse klokkesletter, så tiden begrenset seg selv. Selv om det var godt å komme hjem er det ikke akkurat som om man kan kaste ut gjester, føler jeg. Men man kan sikkert styre forventningene på forhånd. Litt sånn "det er mulig jeg trenger å sove litt på ettermiddagen, for det har ikke vært så mye ro å få siste døgnet, men det er hyggelig om du/dere vil komme innom en tur før det".
 
Mamma, pappa, min bror+ kjæresten og frøkna.
 
Kunne ha besøk av hvem jeg ville og hvor mye jeg ville på barselhotellet etter formen min. Hadde gitt beskjed til venner at jeg i første omgang ville ha besøk av kun familie så fikk jeg se formen an. Glad jeg ikke tok imot så mye besøk da jeg var stuptrøtt etter å ha kun sovet totalt 5 timer de 2 første døgnene. Slet også med å komme igang med ammingen så endte på amming og pumping hver 3je time. Men foreldrene mine, broren min og svogeren med yngste datteren kom innom. En kompis av mannen som skal være fadder for mini ville også komme innom å hilse på siden han skulle være fadder, selv om jeg helst ville vente til vi var kommet oss hjem pga formen min
 
Det er bare lov med far nesten hele dagen,besteforeldre og barnets søsken her heldigvis:) sist jeg lå der var det ei jeg delte rom med som fikk foreldre å en hel venninne gjeng på besøk,heldigvis fikk de besjed om å enten gå eller ned i resepsjonen:) jeg jublet:p

Jeg tar bare i mot mannen og barna resten får vente:)
 
Hadde besøk av pappan og storesøster inne på barsel.
Dagen etter fødsel kom min søster med sambo og min svigersøster med dattera. De hadde passet på storesøster under fødselen og bor langt unna - OG skulle reise hjem samme dag. Jeg møtte dem i en kafé på sykehuset :) ellers var ingen andre på besøk :)
 
Hadde ingen på besøk. Sa i fra på forhånd at jeg ville ha tiden på barselshotellet til å bli kjent med lillemor, og at det bare skulle være henne, meg og pappaen de dagene. :) Hadde besøk hjemme dagen etter hjemkomst i stedet
 
Vi tok imot mamma og mine to søstre, og svigerfar. Mannen og storesøster var innom hver dag. Har ikke venner som har spurt om å besøke, men tror ikke jeg hadde orket mer allikevel:)
 
Fikk bare ha far og søsken på rommet, så han og storebror kom dit. Jeg møtte mamma, søsteren min, niesen og nevøen i aulaen på sykehuset den ene dagen, og ei venninne en annen dag.
 
Begge settene med besteforeldre +storebroren kom samtidig på ettermiddagen den dagen han ble født. Godt å få det overstått for var sliten så glad jeg ikke skulle ha besøk dagen etter også.
Hadde det ikke vært for at storebroren skulle få treffe han, så hadde jeg klart meg uten besøk noen dager.
 
Fikk besøk av hele svigerfamilien 4 timer etter fødsel + begge dagene etterpå. Var i fin form, så gikk fint det! Var i grunn kjekt at det var litt som skjedde dagene etterpå:)
 
Jeg reiste hjem samme dagen jeg fødte. Men mamma var innom på sykehuset samme dagen. Møtte henne i gangen på sykehuset. Også hadde jeg besøk hverdag hjemme i 4 dager etterpå. Men med første hadde jeg besteforeldre og oldeforeldre på sykehuset samme dag hun ble født. Og det gikk helt fint. Men var i ganske bra form etter begge fødslene mine. Så var ikke noe problem å ha besøk. Men er lettere å ha besøk på sykehuset enn hjemme syntes jeg. Der er de kortere og forventer ikke å få noe.
 
Back
Topp