Barsel

2baby

Betatt av forumet
Jeg gruer meg faktisk ikke så mye til selve fødselen. Men bare tanken å ligge på barsel får jeg vondt av. lå der 2 uker før fødselen sist og 4 dager etter. Jeg følte meg så overvåket. Denne gangen tenkte jeg, da kan jeg jo alt. Men da viser det seg at jeg venter 2 barn. Er så redd for å gjøre noen feil der oppe. Jeg er en person som liker å ha litt kontroll på det som gjelder meg. Og det føler jeg ikke at jeg har der.
Noen flere som har det sånn??
 
gruer meg oxo til det, føle at alt man gjør er feil....spesielt nå som jeg ikke har barn fra før...
tror det er veldig lett og få den følsen på sånne steder[&:][&:]
 
Når jeg lå der sist fikk jeg ikke noe særlig med melk. Så datteren min fikk nan helt fra starten av. Jeg fikk henne på torsdag og når søndagen kom, var det det hespetreet av ei barnepleier der. Ho sendet meg inn på pumpe rommet og sa at jeg fikk i allefall bli der til onsdag. Jeg skreik fra kl var 16 til 23. samboeren min og moren han fikk lov til å være der til da. Da kom det nye på vakt. De lovet at jeg skulle få reise dagen etter. Jeg ba om å få se at de skrev det ned. Dagen etter reiste jeg hjem kl 11. Det var den beste dagen i mitt liv på lenge. Tenk at noen personer kan ødelegge så mye.
 
uff...da skjønner jeg du gruer deg!

det verste er at folk i helsevesenet er sånn, man får jo ikke unngått de heller.

lykke til neste gang og håper det går bedre da[:D]
 
da eg låg på barselen. så var de heilt får jevli. hadde ein jordmor der som trudde ho var noe. hun hørde ikkje ka eg hadde og si. eg låg i de smerte helvete. og hun måtte bare gjøre ting verre får meg. hun meinte at de ikkje var noe synd i meg der eg låg. får da hun var gravid første gangen så var ting anderledes meinte hun.kunne ikkje ligge og syte sånn da. eg trur eg aldri i mittliv at eg har møtt ein sånn heks før. men men kvar gang sambueren min kom på besøk vart eg gal og eg flølte meg trygg. han støttet meg og sa til dem andre jormødrene at hun som har vert her og sakkt de kommer ikkje inn her i gjenn. og de gjikk i orden. heldi vis. men nå e eg gla får at alt er over. er heime og koser meg med den lille gutten min[;)]
 
Det virker som om at jeg har vært veldig heldig. Fantastiske jordmødre og barnepleiere. Var på sykehuset fra torsdag til tirsdag og det var mest pga Frida hadde gulsott. Gjestene mine kunne komme og gå som de ville (utenom mellom i siestaen) Følte meg ikke overvåket. Det eneste var at det var litt pes med ammingen. Synd at det ikke er sånn på alle sykehus.
 
Hjelpe meg... Det har jeg og tenkt litt på, blir så forbanna på folk som liksom skal være noe og trykke andre ned... Og særlig når man nettopp har fått et barn, kanskje for første gang, og er litt usikker. Da er det jo littav vitsen at de på sykehuset skal hjelpe og støtte, ikke kjefte!!!! F..n, hadde blitt så sur, jeg!!!!!!!!!!!! (Sorry uttrykkene........)[:@]
 
Da jeg lå på barsel så var de veldig snille syntes jeg. Sønnen min var nesten 5 kg da han ble født så de hjalp meg med ekstra mat fordi han rett og slett ikke ville puppe skikkelig. Uansett hvor snille og koselige de var så følte jeg meg overvåket. Var skikkelig redd for å gjøre noe galt. Denne gangen er jeg mer forberedt. Har jo en fra før og tror ikke jeg blir så usikker denne gangen. Hvis det da ikke kommer ei jente. `Hehehe....

Klem
 
Det var godt å høre at det ikke bare er jeg som sitter igjen med denne følelsen. Men samboeren min kom tidlig hver dag og dro sent igjen. Hadde jeg ikke hatt han, hadde jeg vel ikke kommet ut heller[;)]
Nei da, håper det går bedre denne gangen.
 
Back
Topp