Barnelege ved langvarig behandling mot forstoppelse?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
I morgen skal jeg til barnelegen med mellomste. Hun var forstoppet og ble satt på movicol junior for et års tid tiden. Forsøk på nedtrapping etter en mnd gikk ikke. Etter tre mnd gikk ikke .etter seks mnd til gikk ikke. To poser så fungerer hun .ikke optimalt .men det kommer ut daglig. Trapper vi med begynner hun å hoppe over dager, det blir hardt å få ut og klager på vondt i magen.

Så fastlegen henviste til barneavdelingen og timen er i morgen.

Men hva skal jeg vente meg her egentlig? Noen med erfaring?

Tankefull mamma ved leggetid ....
 
Litt sent å spørre natta før ja. Jaja
Bare et par timer igjen
Får lese innkallinga og se om det er noe vi skaø ha med (har lest før altså .det var ikke noe spesielt vi skulle gjøre i forkant, jeg har ellers ofte vært der med unger som skal av medisin x antall dager før timen)
 
Har dessverre ingen svar, men ønsker dere lykke til og håper dere får ett svar og finner en løsning snart [emoji173]️
 
Ingen svar.

Trolig ingen forklaring. Bare er sånn. Løsningen er å fortsette med movicol og prøve å trappe ned fra tid til annen. Fiber .drikke og bevegelse.

Tok stoffskifte-blodprøve da, får se hva den sier.
 
Men så hang jeg meg plutselig opp i stoffskiftet da. Flere i familien med det problemet. Min bror har stått på medisin for lavt stoffskifte siden barneskolen.

Hun har ikke så mange tegn.
Bare noen diffuse som i så fall ville blitt forklart. Men. Trolig har hun ikke det. Bare vente på svar .vi skulle få brev når svaret var klart. Eller telefon om det var noe viktig.
 
Blodprøvene var normale, så ingen annen forklaring enn at det bare er sånn.
 
Back
Topp